وجود 438 واحد صنعتی راکد در استان ایلام

وجود 438 واحد صنعتی راکد در استان ایلام 10 مرداد – 95
 عجب اقتصاد جهادی –مقاومتی – خامنه ای – پاسداران  اقتصاد کشوررا نه به رکود و  بحران کشانیده که ویرانش کرده است . چون پشتوانه حمایتی شعار انرژی هسته ای حق مسلم ماست بوده است  . بهرحال سئوال است  مگر استان مرزی ومحروم ایلام چه تعداد واحد تولیدی دارد که 438 واحد صنعتی در ایلام راکد است؟

ایلام - خبرنگار روزنامه جمهوری اسلامی رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان ایلام با بیان اینکه 438 واحد صنعتی راکد در استان ایلام وجود دارد گفت: مسئولان و مردم از محصولات تولیدی استان استفاده کنند.
یارالله نصیری اظهار داشت: پیرامون بررسی مشکلات واحدهای صنعتی و تولیدی راکد در ایلام به صورت هفتگی جلسات مختلفی در کارگروه‌های اصلی و کارشناسی برگزار می‌شود.
وی با بیان اینکه هر هفته در این جلسات راهکارهای مفید برای برگشت این واحدهای تولیدی به چرخه تولید بررسی می‌شود افزود: تاکنون از 438 واحد صنعتی و تولیدی در استان درخواست بررسی مشکلات داشته‌ایم.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان ایلام با بیان اینکه پرونده‌های مربوط به 252 واحد صنعتی و تولیدی در استان در جلسات مختلف مورد بررسی قرار گرفته است عنوان کرد: در جلساتی که داشته‌ایم بررسی این تعداد واحدهای تولیدی نهایی شده است.
وی با بیان اینکه عمده مشکلات واحدهای تولیدی و صنعتی در استان ایلام عدم وجود نقدینگی است تصریح کرد: مشکلات این واحدها به گونه‌ای است که 70 درصد این واحدها مشکل تامین نقدینگی دارند.
نصیری با بیان اینکه سایر واحدهای تولیدی نیز دارای مشکلاتی مانند درخواست سرمایه در گردش، مشکلات مالیاتی هستند عنوان کرد: ما امیدواریم که بتوانیم مشکلات این واحدها را برطرف کنیم که هر چه زودتر به چرخه تولید بازگردند چرا که از محل فعال‌سازی این واحدها اشتغال ایجاد می‌شود.
وی خاطرنشان کرد: پرونده 252 واحد تولیدی و صنعتی راکد در استان ایلام با درخواست 129 میلیارد تومان به بانکها معرفی شده‌اند.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان ایلام افزود: از بانکها می‌خواهیم که در راستای مشتری مداری و حمایت از تولید ملی و تکریم سال اقتصاد مقاومتی اقدام و عمل، مشکلات واحدهای صنعتی را مشکل خود بدانند در راستای برطرف شدن مشکلات واحدهای صنعتی تلاش و توجه بیشتری داشته باشند.
وی گفت: بانکهای خصوصی که منابع بیشتری را در اختیار دارند باید بیشتر به این موضوع توجه کنند و به رسالت اجتماعی خود بیشتر توجه کنند و به کمک فعالیتهای صنعتی آمده و نقش خود را پررنگ‌تر انجام دهند چرا که بانکها نقش کم رنگی در این حوزه دارند.