گزیده خبرهای 10 مرداد – 95 قسمت- 4

گزیده  خبرهای 10 مرداد – 95 قسمت- 4
روابط عمومی خانه سینما اعلام کرد، جلسه اضطراری هیأت مدیره این نهاد سینمایی با حضور مدیرعامل فردا (یک‌شنبه) ساعت هشت صبح تشکیل می‌شود.به گزارش ایسنا، روابط عمومی خانه سینما اعلام کرد: خانه سینما موظف به دفاع  از اعضای جامعه اصناف سینمای ایران است و برای بررسی چگونگی و اتخاذ مناسب‌ترین عملکرد، جلسه اضطراری هیأت مدیره با حضور مدیرعامل خانه سینما فردا ( یک‌شنبه) ساعت هشت صبح تشکیل می‌شود.بر اساس اعلام روابط عمومی خانه سینما، این جلسه در پی توهین یکی از نشریات به گروهی از میهمانان جشن حافظ تشکیل می‌شود و نتیجه تصمیمات این جلسه به استحضار سینماگران و همراهان رسانه‌های گروهی خواهد رسید.
مطالعات جدید نشان می دهد سیستم هورمونی کنترل کننده فشار خون در بروز چاقی یا کنترل آن موثر است.به گزارش ایرنا، مطالعات محققان دانشگاه آیووا نشان می‌دهد سیستم هورمونی رنین-آنژیوتانسین (renin-angiotensin) که وظیفه تنظیم فشار خون را بر عهده دارد، بر اضافه وزن موثر استدر واقع نقش این سیستم در کنترل فشارخون حیاتی است، از طرفی بر تعادل انرژی و سوخت و ساز بدن نیز تاثیرگذار است. اگر رنین-آنژیوتانسین فعال باشد، سوخت و ساز بدن افزایش پیدا کرده و وزن کاهش می یابد. محققان معتقدند که با استفاده از قابلیت های این سیستم هورمونی می توان راهکاری برای درمان چاقی اتخاذ کرد.چاقی یکی از مهمترین معضلات دنیای مدرن امروزی استبه گزارش مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری های آمریکا، تنها در این کشور حدود 78.6 میلیون فرد بالغ چاق هستند. چاقی عامل اصلی بیماری های قلبی، سکته مغزی، دیابت و برخی سرطان هاست.مطالعه محققان دانشگاه آیووا همچنین نشان می دهد این راهکار می تواند برای کنترل فشار خون نیز موثر باشد. فشار خون نیرویی است که توسط جریان خون به دیواره رگ ها وارد می شود تا خون در سراسر رگ ها و بدن جریان یابد. اگر این نیرو افزایش پیدا کند و در طول زمان ثابت باقی بماند، بدن با مشکلات زیادی روبرو می شود.نتایج این تحقیقات در نشریه Cell Reports منتشر شده است.
رقابت‌های انتخاباتی امسال آمریکا از رقابت‌های دیگر سال‌ها متفاوت است، نه فقط به این خاطر که هیلاری کلینتون نخستین زن نامزد ریاست جمهوری منتخب یک حزب بزرگ آمریکا است، بلکه به این دلیل که یک شکاف جدید سیاسی را مشخص کرده که نه بین حزب چپ و حزب راست آمریکا که بین طرفداران درهای بسته و طرفداران گشایش مرزهای کشور است.به گزارش دنیای اقتصاد، نشریه اکونومیست در سرمقاله این هفته خود به شکاف سیاسی جدیدی که در آمریکا و کل جهان به‌وجود آمده اشاره کرده و نوشته است: دونالد ترامپ، نامزد حزب جمهوری‌خواه با تندخویی همیشگی خود در یک سوی این شکاف قرار گرفته استاو گفت: «آمریکاگرایی و نه جهان‌گرایی، عقیده ما خواهد بود.» عقاید او در مخالفت با تجارت آزاد توسط جبهه برنی‌سندرز از حزب دموکرات نیز انعکاس یافت. البته در این مورد آمریکا تنها نیست. در سراسر اروپا سیاستمدارانی به برتری دست یافته‌اند که جهان را مکانی نحس و تهدیدآمیز می‌پندارند و می‌گویند که ملت‌های عاقل باید برای دور نگه‌داشتن آن دور مرزهای خود دیوار بکشند. چنین بحث‌هایی در مجارستان به انتخاب یک دولت فوق‌ملی‌گرا انجامید و در لهستان نیز موجب شد دولتی روی کار بیاید که تلفیقی ترامپ‌گونه از بیگانه‌هراسی و بی‌اعتنایی به نرم‌های قانونی را در پیش گرفته است. احزاب چپ یا راست پوپولیست قدرت طلب این روزها نزدیک به دو برابر سال 2000 طرفدار دارند و در 9 کشور جهان توانسته‌اند در دولت یا ائتلاف حاکم جای گیرندتا به اینجا، تصمیم بریتانیا برای خروج از اتحادیه اروپا بزرگ‌ترین دستاورد مخالفان جهانی‌شدن بود. اخبار ضدجهانی‌شدن تقریبا هر روز مشاهده می‌شوند. روز 26 ژوئیه دو مردی که مدعی وابستگی به داعش بودند، گلوی یک کشیش 85 ساله کاتولیک را در یک کلیسا بریدند. این تازه‌ترین خبر از رشته اخبار تروریستی است که حس ناامنی را افزایش می‌دهد و موجب خواهد شد تا مدل‌های جدیدی از دولت‌های طرفدار درهای بسته کشورها در انتخابات به پیروزی دست یابند. پس از کمونیسم، این بزرگ‌ترین خطری است که جهان آزاد را مورد تهدید قرار می‌دهد. امروز هیچ چیز در جهان مهم‌تر از مقابله با این روند نیست. اکونومیست در ادامه با اشاره به اینکه با بلندتر شدن دیوارهای بین کشورها استانداردهای زندگی نیز کاهش می‌یابد نوشت، نظام‌های چندجانبه، نهادها، قوانین و اتحاد کشورها به بازسازی اروپای پس از جنگ جهانی کمک کرد، نظام کمونیستی چین را به اقتصاد جهان متصل کرد و بیشترین میزان فقرزدایی را در تاریخ بشر رقم زد.حالا طرفداران دنیای آزاد که می‌توان آنها را هم در احزاب چپ یافت و هم در احزاب راست، باید راهی برای پیروزی بیابند. بهترین شیوه برای این هدف از کشوری به کشور دیگر متفاوت است. در هلند و سوئد احزاب میانه‌رو با یکدیگر همبستگی یافتند تا ملی‌گرایان را به کنار برانند. در فرانسه هم چنین اتحادی ماری لوپن را در انتخابات ریاست‌جمهوری سال 2002 ناکام کرد. شاید بریتانیا هم نیازمند یک حزب میانه‌روی جدید باشد.
پسري ٦ ساله كه پنج ماه پيش به دست اشرار منطقه خاش ربوده شده بود پس از آزادي از سوي پليس گفت كه «آدم‌رباها او را در كوه‌ها نگه داشته و يك بار سيخ داغي را نزديك صورتش گرفتند و تهديد كردند گوشش را سوراخ مي‌كنند.» گروگانگيرها سه ماه پس از ربودن علي، با خانواده او تماس گرفتند و درخواست يك ميليارد تومان پول كردند اما خانواده توان پرداخت اين مبلغ را نداشتند. پليس سيستان و بلوچستان در حالي كودك ربوده شده را در عملياتي ضربتي از دست گروگانگيرها نجات داده‌اند كه آنها به آن‌ سوي مرزهاي ايران فرار كرده‌اند.فيلمي كه از لحظه ديدار علي، پس از پنج ماه با خانواده‌اش منتشر شده، او را در حالي در آغوش پدر و مادرش نشان مي‌دهد كه بهت‌زده به اطراف نگاه مي‌كند و گوش به گريه‌هاي آنها سپرده است. دقايقي بعد، علي در حالي كه دسته گلي در دست راستش دارد، دست چپش را به خواهر بزرگ‌ترش (دختري نوجوان) مي‌سپارد و با او از پله‌ها پايين مي‌آيد. اين دو آخرين‌بار وقتي از مهدكودك به سمت خانه بازمي‌گشتند با يورش آدم‌ربايان از يكديگر جدا شدندعلي ٦ ساله با بهتي كه چهره‌اش را پوشانده، در كلامي تكه‌تكه به خبرنگار صدا و سيما مي‌گويد: «در كوه بودم، آنها كتكم مي‌زدند و اذيتم مي‌كردند.» سپس دستش را به سمت گوشش مي‌برد و ادامه مي‌دهد: «يك بار سيخ داغ را نزديك گوشم گرفتند تا آن را سوراخ كنند. خيلي ترسيده بودمآدم‌رباها او را ١٨ اسفند ٩٤ وقتي همراه خواهر نوجوانش در حال بازگشت از مهدكودك به خانه بود، ربودند. پدرش كه كارمند كميته امداد امام خميني(ره) خاش است گفته كه آدم‌رباها «يك بار كليپ كوتاهي از طريق شبكه اجتماعي موبايلي واتس‌آپ برايش فرستادند كه در آن پسرش مي‌گفت كه «بابا يك گوشم را بريده‌اند اگر پول ندهيد، گوش ديگرم را هم مي‌برند.» آقاي سرگزي گفته است: «پسرم ساعت ١١:٤٥روز حادثه از سوي افراد ناشناسي ربوده شد. سه ماه هيچ خبري از او نداشتيم، مدت زماني كه هر لحظه آن مانند سالي سياه بر ما گذشت. تا اينكه فردي ناشناس با موبايل يكي از همكارانم تماس گرفت و گفت كه فرزندم در اختيار آنان است و فعلا حالش خوب استاو به درخواست يك ميليارد توماني آدم‌رباها اشاره كرد و ادامه داد: «با وجودي كه يك كارمند ساده هستم، اشرار از ما درخواست يك ميليارد تومان پول داشتند و هربار به روش‌هاي مختلف تهديد مي‌كردند كه اگر مبلغ درخواستي را ندهيم، گوش علي را مي‌برند و براي‌مان مي‌فرستند. يك بار كليپ كوتاهي از طريق واتس‌آپ برايم ارسال كردند كه در آن فيلم كوتاه علي مي‌گفت كه «بابا يك گوشم را بريده‌اند اگر پول ندهيد گوش ديگرم را مي‌برند. سرانجام وقتي آدم‌رباها متوجه شدند كه توان پرداخت اين پول را نداريم، خواسته‌شان را يك بار به ٧٠٠ ميليون تومان و بار ديگر به ٥٠٠ ميليون تومان كم كردند.» خانواده علي پس از تماس با پليس از آنها كمك خواستند تا سرانجام پس از پنج ماه بتوانند بار ديگر فرزندشان را ببينند.علي‌اصغر ميرشكاري، معاون امنيتي انتظامي استاندار سيستان و بلوچستان درباره عمليات پليس گفته است: «با اشراف اطلاعاتي و تلاش شبانه‌روزي سربازان گمنام امام زمان(عج) و همكاري خوب مردم اين كودك بي‌گناه پس از پنج ماه اسارت بدون پرداخت هيچ‌گونه وجهي آزاد شد و به آغوش خانواده‌اش بازگشتميرشكاري اشاره چنداني به جزييات عمليات پليس نكرده اما تاكيد كرده است كه تلاش‌ها براي دستگيري آدم‌رباها كه به آن‌سوي مرزهاي ايران گريخته‌اند، ادامه دارد.منبعروزنامه اعتماد
تیم بسکتبال جوانان ایران در مرحله نیمه نهایی مسابقات قهرمانی آسیا مقابل کره جنوبی پیروز شد و ضمن صعود به فینال این رقابتها سهمیه جهانی خود را قطعی کرد.به گزارش مهر ، دومین دیدار مرحله نیمه نهایی مسابقات بسکتبال قهرمانی جوانان آسیا و انتخابی جهان ساعتی پیش در تالار بسکتبال مجموعه ورزشی آزادی میان دو تیم ایران و کره جنوبی برگزار شد که طی آن بسکتبالیست های جوان موفق شدند حریف خود را با نتیجه  ۸۸ بر ۶۳ شکست دهند.بازیکنان تیم بسکتبال جوانان ایران پس از پیروزی ۲۱ بر ۱۸ و ۲۴ بر ۱۱ در دو کوارتر نخست دیدار برابر کره جنوبی ، کوارتر سوم این دیدار را هم با برتری ۲۱ بر ۲۰ تمام کردند. آنها در کوارتر چهارم نیر ۲۱ بر ۱۵ به برتری دست یافتند تا با اقتدار نتیجه این بازی را به سود خود به پایان برسانند.تیم بسکتبال جوانان ایران که با پیروزی برابر چین مدافع عنوان قهرمانی راهی مرحله نیمه نهایی مسابقات قهرمانی آسیا شده بود در حالی در دیدار این مرحله موفق به شکست کره جنوبی شد که در مرحله مقدماتی این رقابتها برابر این تیم متحمل شکست شده بود.پیش از این دیدار تیم های ایران و کره جنوبی ، دیگر دیدار مرحله نیمه نهایی میان دو تیم ژاپن و لبنان برگزار شد . در این دیدار ژاپنی ها با نتیجه ۷۵ بر ۵۹ حریف خود را شکست دادند و راهی فینال شدند.سه تیم برتر مسابقات قهرمانی آسیا صاحب سهمیه جهانی می شوند بدین ترتیب تیم بسکتبال جوانان ایران با صعود به فینال سهمیه خود برای این رقابتها را قطعی کرد . تیم بسکتبال جوانان کشورمان همراه با ژاپن سهمیه خود برای این رقابتها را قطعی کرده اند.تکلیف سومین سهمیه جهانی مسابقات قهرمانی آسیا در پایان دیدار رده بندی و با معرفی تیم سوم مشخص خواهد شد.امروز همچنین در چارچوب دیدارهای رده بندی پنجم تا هشتم دیدارهای رده بندی آسیا دو دیدار برگزار شد.  در چارچوب این بخش از مسابقات چین در مصاف با فیلیپین به برتری ۸۵ بر ۵۵ دست یافت. تیم چین تایپه نیز با نتیجه ۹۷ بر ۶۶ مقابل هند به برتری دست یافت.بدین ترتیب فردا و در روز پایانی مسابقات بسکتبال قهرمانی آسیا دیدارهای نهایی برای تعیین رده بندی اول تا هشتم مسابقات برگزار خواهد شد.برنامه این روز از مسابقات به شرح زیر است:دیدار رده بندی تعیین رده هفتم و هشتم :
فیلیپین - هند
دیدار رده بندی تعیین رده پنجم و ششم :
چین تایپه - چین
دیدار مرحله رده بندی :
کره جنوبی - لبنان
دیدار مرحله فینال :
ایران - ژاپن
یک عضو فراکسیون ولایت مجلس معتقد است ورود زود هنگام به مسائل انتخاباتی به صلاح نیست و جریان اصولگرا هم با توجه به منشور اخلاقی خود قطعا ورود زود هنگام به این فضا نخواهد داشت.اسد عباسی در گفت‌وگو با ایسنا، با تاکید بر اینکه ورود زود هنگام به فضای انتخابات ریاست جمهوری را به صلاح نمی‌دانم و درست هم نیست.گفت: باید اجازه دهند دولت یازدهم کارخود را انجام دهد و در زمان مناسب هنگامی که ثبت‌نام‌ها شروع و نظر سنجی‌ها انجام شد، آرایش سیاسی هم معلوم می‌شود، البته باید دید آیا مردم تمایل دارند تجارب دولت‌های گذشته را داشته باشند یا نمی‌خواهند تغییری ایجاد شود.وی افزود:‌البته همه این موارد بستگی به عملکرد دولت یازدهم در چند ماه آخر دارد هم عملکرد سیاسی هم اقتصادی و اگر بتوانند در این زمینه توفیقاتی را به دست آورند و در بحث خروج از رکود، اشتغال و مسائل اقتصادی رضایتمندی مردم را افزایش دهند یقینا مردم در آن زمان تصمیم‌شان کاملا روشن می‌شود.این نماینده مجلس با بیان این که در حال حاضر هیچ شفافیتی وجود ندارد،  گفت: مردم خود، زمان شناس و دقیق در مسایل سیاسی هستند و قطعا با روشن شدن مسائل تصمیم خود را می‌گیرند.نماینده مردم رودسر و املش در مجلس با اشاره به نحوه فعالیت جریان اصولگرا نیز اظهار کرد:‌ اصولگرایان نیز با توجه به منشور اخلاقی که به آن پای بند هستند قطعا ورود زودهنگام به مسائل انتخابات نخواهند داشت، در مورد طیف های مختلف، مساله فرق می‌کند، حتی ممکن است در اصلاح طلبان نیز این نیاز دیده شود که آنها هم تجدید نظر داشته باشند.وی تصریح کرد: به عنوان مثال شاهد هستیم که در روزهای گذشته فراکسیون امید هم نظرات و تصمیم‌هایی را در ارتباط با تغییر کابینه دولت یازدهم مطرح کردند لذا همه اینها مباحثی است که بایستی تا حدودی زمان را هم در نظر بگیریم به هر حال در آینده روشن خواهد شد.عباسی در خصوص برنامه‌ها و استراتژی‌های اصولگرایان با توجه به تجربیات انتخابات گذشته برای انتخابات سال 96 هم بیان کرد: این مساله بستگی به برنامه سیاسی خودشان دارد این که چه اهدافی را دنبال می‌کنند زیرا طبیعتا آن هم برنامه‌های مختلفی را در ذهن شان دارند.وی در ادامه با اشاره به فعالیت برخی معاونت‌های سیاسی استانداری‌ها در مورد انتخابات ریاست جمهوری و طراحی مهندسی انتخابات گفت: دولت باید کاملا بی طرفانه و ضمن ارایه خدمات و توجه به نیازهای جامعه اعم از فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و علمی اقدام کند.نماینده مردم رودسر در مجلس ادامه داد:‌ زمانی هنگام عزل و نصب‌ها می‌گفتند فلان مدیر باید همسو با نظام باشد اما الان می‌گویند باید همسو با طیف سیاسی دولت باشد و گرنه جایی برای مسئولیت ندارد. بنابراین فعلا نباید قضاوتی داشته باشیم و اجازه دهیم که دولت چند ماه آخر کارش  را انجام دهد.