نامه‌ها و صدای شما

نامه‌ها و صدای شما  10 مرداد – 95
بهداشت نانوایی‌ها
می‌خواستم پیشنهاد کنم در نانوایی‌ها شخصی را مسئول پول گرفتن از مشتریان قرار دهند که دستش را به خمیر و نان نزند. به هر حال نباید فراموش کرد که خود اسکناس‌ها و سکه‌هایی که بین مردم رد و بدل می‌شود حامل بسیاری از میکروب‌هاست. وقتی نانوا این پول‌ها را دریافت می‌کند و سپس دست خود را به خمیر و نان می‌زند، طبیعتاً میکروب‌ها به نان منتقل می‌شود و همین مسئله سلامت مردم را ممکن است به خطر بیندازد. از مسئولان تقاضا می‌شود موارد ذکر شده را مورد توجه قرار دهند.اکبری - زرند
آزادی 20 هزار زندانی با 1000 میلیارد تومان
طبق گفته مسئولان قوه قضاییه، مبلغ 1000 میلیارد تومان صرف ساخت دادگستری‌های استان تهران می‌شود! من نمی‌دانم چرا مسئولان ما بیشتر در فکر گسترش فضاهای اداری هستند؟ آیا آنان نمی‌دانند با این مبلغ می‌شود حداقل 20 هزار زندانی بدهکار را آزاد کرد و بالطبع آن 20 هزار خانواده را از خطر متلاشی شدن نجات داد؟ بیاییم کمی معقولانه و خدا پسندانه‌تر پول بیت‌المال را هزینه کنیم.معصومی – تهران
* سجّادی از تهران: گرانی فشار زیادی به مردم وارد می‌کند و این در حالی است که یارانه‌های نقدی هم حتی کفاف پول آب و برق را نمی‌دهد چه بسا به...؟ مسئولان فکری به حال مردم کنند.
*
یک مراجعه‌کننده از تهران: جهت تایید امضاء برای گذرنامه ساعت 10 صبح به دفترخانه 558 واقع در خیابان آیت‌الله کاشانی مراجعه کردم که پرسنل این دفترخانه گفت: سر دفتر نیامده است و شما به دفترخانه 50 متر جلوتر از ما مراجعه کنید! وقتی به آن دفترخانه رفتم پرسنل آنجا کارم را انجام دادند وقتی به آنان قضیه دفترخانه قبلی را گفتم در جواب گفتند چون امثال کار شما حق الزحمه کمی دارد و زمان بر هم هست، معمولاً آنها انجام نمی‌دهند! آیا نظارتی بر عملکرد این گونه دفاتر صورت می‌گیرد؟ لطفاً پیام من را رسانه‌ای کنید شاید مسئولی پیگیری کند.
*
حسن زاده از تهران: بعضی از نمایندگان در شورای اسلامی شهر تهران به سخنان رئیس‌جمهور درباره فروش تراکم واکنش نشان دادند و این در حالی است که آنها چشم خود را به روی بسیاری از اقدامات بحث برانگیز شهرداری بسته‌اند. به نظر می‌رسد این واکنش‌ها نیز مثل بسیاری از موارد دیگر صرفاً جنبه سیاسی دارد و گرنه نمایندگان شورای شهر باید به این سئوال پاسخ دهند که بالاخره آنان از تراکم‌فروشی به شیوه کنونی دفاع می‌کنند یا نه؟ اگر به آن انتقاد دارند چرا به عنوان نماینده شورا تاکنون گامی در جهت اصلاح آن برنداشته‌اند؟
دزدی‌های زوج موتورسوار در خیابان‌های تهران 

یک زوج جوان که با موتورسیکلت اقدام به سرقت و کیف قاپی از شهروندان می‌کردند، با تلاش پلیس تهران دستگیر شدند.بر اساس شکایت‌های ارایه شده از سوی شهروندان مبنی بر اینکه سرنشینان یک دستگاه موتورسیکلت اقدام به کیف قاپی از مردم در محدوده‌های خیابان شهید بهشتی و شهید مطهری می‌کنند، پرونده‌ای در کلانتری 104 عباس آباد تشکیل و ماموران برای رسیدگی به موضوع وارد عمل شدند.در بررسی‌های انجام شده از سوی ماموران مشخص شد تمامی سرقت‌ها از سوی یک زن و شوهر جوان که با موتورسیکلت در این محدوده پرسه زده و اقدام به سرقت می‌کنند، انجام می‌گیرد.به این ترتیب دایره تحقیقات بر روی زوج‌های سارق و کیف قاپ سابقه‌دار متمرکز شد و در نهایت این زوج سارق در محدوده خیابان شهید بهشتی شناسایی و در یک تعقیب و گریز کوتاه بازداشت شدند.هر 2 متهم پس از بازداشت به کلانتری منتقل شدند و در بازجویی‌های انجام شده به 15 فقره کیف قاپی اعتراف کردند.به گزارش باشگاه خبرنگاران، هر 2 متهم به پلیس آگاهی تهران بزرگ معرفی شدند و تلاش برای شناسایی مالباختگان از سوی ماموران کلانتری ادامه دارد.