پاسخ ترامپ به خضرخان جنجالی شد

واکنش ترامپ خوش آورده از افشاگری خضرخان در برگزاری کنگره حزب دمکرات در مورد دونالدترامپ
دونالد ترامپ، نامزد حزب جمهوریخواه آمریکا در رقابتهای ریاست جمهوری این کشور، به انتقاد اخیر پدر یک سرباز مسلمان که در عراق کشته شده، پاسخ داده است.
خضر خان، پدر این سرباز، در سخنانی احساسی در کنگره حزب دموکرات که هفته گذشته برگزار شد گفت که ترامپ برای آمریکا از خودگذشتگی نشان نداده است.
ترامپ اکنون و در واکنش به این سخنان می‌گوید که وی با ایجاد شغل از خودگذشتگی نشان داده است.
اظهارات ترامپ درباره غزاله خان که در طول سخنان همسرش در کنار وی ساکت ایستاده بود، بیشتر جنجال برانگیخته است.
ترامپ در صحبت با شبکه ای بی سی آمریکا گفت: "اگر به زنش نگاه کنید، او آنجا ایستاده بود؛ چیزی نداشت که بگوید. شاید هم اجازه نداشت که حرفی بزند. نمی‌دانم، شما به من بگوید؟"
پاسخ ترامپ به خضرخان جنجالی شد

غزاله خان، همسر خان در اظهاراتی پیشتر گفته بود که وی در کنگره حزب دموکرات سخنی نگفته است چرا که هنوز از مرگ فرزندش غمگین است و هرگاه چشمش به عکس او می‌افتد، گریه می‌کند.
ترامپ در عین حال گفت که همایون خان، "برای کشور ما یک قهرمان است و ما باید به همه آنانی که برای حفاظت از کشورمان جانفشانی کرده‌اند، احترام بگذاریم."
وی تاکید کرد که "مشکل اساسی اسلام افراطی است که از سویی باعث کشته‌شدن وی شد و از سوی دیگر تلاش دارد تا با ورود به کشور ما، صدمات بیشتری بزند."
او گفت: "من برای از دست دادن فرزند خان عمیقا متاسف هستم؛ اما آقای خان که تا حالا با من دیداری نداشته، حق ندارد در مقابل میلیونها نفر ادعا کند که من قانون اساسی آمریکا را نخوانده‌ام (که کاملا غلط است) و همچنین ادعاهای غیرواقع دیگری بکند."
در عین حال کارزار تبلیغاتی ترامپ شب گذشته (شنبه ۳۰ ژوئیه/۹ مرداد) با انتشار بیانیه‌ای از همایون، پسر آقای خان، تمجید کرد.
همزمان تیم کین، معاون هیلاری کلینتون در رقابتهای ریاست جمهوری آمریکا، اظهارات ترامپ را نامناسب خوانده است.
خبرگزاری آسوسیتد‌پرس به نقل از کین نوشته است که "وی [ترامپ] به نوعی تلاش داشت ایجاد تمسخر بکند."منبعبی بی سی