3 بيمار دياليزي در بيمارستان سينا كارون فوت كردند

 3 بيمار دياليزي در بيمارستان سينا كارون فوت كردند  10 مرداد – 95
وقتی جان شهروندان ایرانی برای سردمداران رژیم وارونه یو لایت فقیه ارزشی نداشته باشد . دیگر جای سئوال باقی نمی ماند که چرا 3 بیماردیالیزی در بیمارستان سینا کارون فوت می کنند؟

فرماندار شهرستان کارون گفت: سه بيمار دياليزي در بيمارستان سينا کارون در روزهاي چهارشنبه و پنجشنبه هفته گذشته جان خود را از دست دادند.
    غلام عليدادي در گفت وگو با خبرنگار ايرنا بيان کرد: سه بيمار دياليزي روز دوشنبه هفته گذشته براي انجام دياليز به بيمارستان سينا مراجعه کردند و اين سه بيمار روز چهارشنبه در حالي که دچار اسهال و حالت تهوع شده بودند به همان بيمارستان مراجعه کردند.

    وي گفت: از اين سه بيمار2 نفر در بيمارستان جان خود را از دست دادند و يک بيمار ديگر نيز در منزل جان خود را از دست داد.وي گفت: اين اتفاق طي روزهاي چهارشنبه و پنجشنبه هفته گذشته رخ داده است.در پي مرگ مشکوک سه بيمار دياليزي در بيمارستان سيناي شهرستان کارون، پرونده اين بيماران به پليس و پزشکي قانوني ارجاع شده است.رئيس بيمارستان سيناي شهرستان کارون فوت چهار بيمار دياليزي در اين بيمارستان را رد کرد و گفت: سه بيمار دياليزي در اين بيمارستان فوت کرده اند و پرونده آنها براي بررسي بيشتر و تشخيص علت فوت، به پزشکي قانوني ارجاع شده است.سيد صاحب حسيني نژاد توضيح داد: در بررسي اوليه علت فوت اين بيماران عفونت روده اي تشخيص داده شده است.وي گفت: بخش دياليز بيمارستان سينا 85 بيمار دياليزي دارد که اين بيماران يک روز در ميان تحت دياليز سه تا چهار ساعت قرار مي گيرند.وي افزود: روز دوشنبه گذشته 50 بيمار در اين بيمارستان دياليز شده اند و همه با حال عمومي خوب از بيمارستان رفته اند و سه شنبه پنج نفر از اين بيماران با علائم تب، تهوع، استفراغ و اسهال و بعضا اسهال خوني به اورژانس بيمارستان مراجعه کرده اند.حسيني نژاد اضافه کرد: سه نفر از پنج بيمار دياليزي که مراجعه کرده بودند، در روزهاي چهارشنبه، پنجشنبه و جمعه فوت کردند.وي با بيان اينکه نتيجه بررسي ها حکايت از عفونت روده اي اين بيماران داشته گفت: بررسي کامل بخش دياليز از نظر آب، دستگاه و محلول انجام شده و از اين بابت مشکلي وجود نداشته زيرا بخش دياليز اخيرا نوسازي و بهسازي شده است.

    اين مقام مسئول اظهار کرد: با توجه به اينکه اين بيماران از نقص سيستم ايمني رنج مي برند با کوچکترين آلودگي دچار مشکل مي شوند.حسيني نژاد افزود: غذاي مصرفي بخش دياليز شبيه ساير بخش ها بوده و در آن روز حدود 500 نفر از اين غذا مصرف کرده اند که هيچ کدام دچار عارضه نشده اند، بنابراين احتمالارعايت نکردن بهداشت فردي نزد بيماران عامل اين مشکل بوده است.گزارش ها حاکي است، علاوه بر پزشکي قانوني، اين پرونده در نيروي انتظامي نيز در حال بررسي است.

    به گفته يک منبع آگاه، مرگ مشکوک بيماران دياليزي در پليس آگاهي خوزستان مطرح شده است. البته هنوز اين بررسي ها به نتيجه نرسيده است.