ريزش 50 هزار نفري قاليبافان از فهرست بيمه

ريزش 50 هزار نفري قاليبافان از فهرست بيمه
مديرعامل تعاوني هاي فرش دستباف خبر داد 10 مرداد – 95

دولت روحانی به دلیل مواجه بودن با کسری  بودجه که در حال افزایش است .چون اقتصاد کشوردر حال رکود و بحران به سر می برد ومخالفان برجام اجازه نمی دهند تا تضمین  زمینه سرمایه گذاری خارجی در کشور فراهم شود . بنابراین به جای اینکه  دولت روحانی بودجه سرسام آور پاسداران وتولید موشک و بسیج وسایر ارگان های سرکوبگر را کاهش دهد .ولی یا کالاهاو خدمات اساسی را گران می کند. یا  بیمه کارگران محروم وزحمتکش وفرهنگیان و قالی بافان را قطع می کند .
مديرعامل اتحاديه تعاوني هاي فرش دستباف گفت: بيمه قاليبافان طي يک سال و نيم گذشته قطع شده و 50 هزار نفر ريزش داشتند.
    عبدالله بهرامي مديرعامل اتحاديه تعاوني هاي فرش دستباف کشور در گفت وگو با خبرگزاري فارس، از عدم وصل مجدد بيمه قاليبافان کشور خبر داد و گفت: بيمه قاليبافان طي يک سال و نيم گذشته قطع شد و پس از آن نيز به بهانه هاي مختلف وصل نشده است.

    وي از عدم همکاري سازمان تامين اجتماعي براي بيمه قاليبافان که قشر زحمت کشي از کشور هستند، خبر داد و گفت: سازمان تامين اجتماعي علاوه بر اينکه بيمه قاليبافان را در يک سال و نيم گذشته قطع کرده، حتي 50 هزار نفر ديگر را حذف کرده است.

    بهرامي گفت: علاوه بر اين قوانين بسيار سخت و پيچيده اي توسط بازرسان تامين اجتماعي در هنگام بازرسي از کارگاه هاي قاليبافان انجام مي شود که بر اساس آن قاليبافان در شرايط بسيار سختي قرار دارند.

    مديرعامل اتحاديه تعاوني هاي فرش دستباف خاطرنشان کرد: تنها انگيزه کار براي قاليبافان بيمه تامين اجتماعي بود که اين موضوع نيز از سوي سازمان تامين اجتماعي با سخت گيري هاي بسياري مواجه است.

    وي با اشاره به اينکه موافق پالايش بيمه شدگان براي رسيدن به حقوق قاليبافان اصلي هستيم، گفت: ما نيز به دنبال اين موضوع هستيم، تا قاليبافان اصلي از مزاياي بيمه تامين اجتماعي استفاده کنند، اما اين موضوع با عدم همکاري سازمان تامين اجتماعي به صورت يک طرفه ادامه دارد، به طوري که با وجود قطع بيمه قاليبافان چيزي جايگزين نشده است.

    بنابر اين گزارش؛ طبق آخرين آمار، حداقل يک ميليون و 200 هزار نفر بافنده در سطح کشور وجود دارد که از اين تعداد يک سوم آنها عضو تعاوني ها هستند و 30 درصد نيز بيمه شده اند و حداقل 700 هزار نفر هستند که در صف انتظار اين بيمه قرار دارند.

    براساس اين گزارش، بيمه قاليبافان از دي ماه 93 قطع شده است و تامين اجتماعي علت قطع اين بيمه را عدم تخصيص بودجه لازم از سوي دولت اعلام مي کند و در سال 94 با بودجه اي که براي بيمه قاليبافان تعيين شده است، فقط مي توان روند بيمه هاي افراد تحت پوشش را ادامه داد.

    بنابراين با وجود تامين اعتبارات لازم براي پوشش افراد فعلي بازهم سازمان تامين اجتماعي با قطع بيمه افرادي که شرايط قانوني از جمله پرداخت حق بيمه يا ساير موارد را نداشتند، باز هم کسي تاکنون جايگزين نشده است.