گزیده خبرهای 14 فروردین -96 قسمت -3

گزیده خبرهای 14 فروردین -96 قسمت -3
 
حزب‌الله عراق در بیانیه‌ای اعلام کرد که آمریکا به دنبال یافتن توجیهی برای ماندن در عراق است اما نیروهای حزب‌الله کاملا آماده مقابله با این اشغال جدید هستند.به گزارش ایسنا، به نقل از شبکه خبری اسکای نیوز عربی، جعفر حسینی، سخنگوی گردان‌های حزب‌الله عراق گفت: آمریکا به دنبال توجیهی برای ماندن در عراق است اما گروه‌های مقاومت کاملا آماده مقابله با اشغال جدید هستند. حضور نظامی آمریکا در عراق با هر عنوانی باشد اشغال محسوب می‌شود. ما تحرکات آمریکایی‌ها را تحت نظر داریم و منتظر نهایی شدن جنگ موصل هستیم.وی گفت: طرح‌های آمریکا در عراق هرگز به پایان نخواهد رسید. در صورتی که آمریکایی‌ها بعد از پایان جنگ موصل از کشور ما خارج نشوند تفنگ مقاومت به سمت آن‌ها نشانه خواهد رفت.
ایسنا نوشت: معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر لرستان از نجات 16نفر از سیلاب در خرم‌آباد خبر داد.محمد باقر محمدی گفت: 16نفر از سیلاب در منطقه "زرین چغا"ی خرم‌آباد توسط تیم واکنش سریع هلال احمر لرستان نجات یافتند.وی اظهار کرد: این پنج خانوار از دیشب در حریم رودخانه "تنگ حسن" اطراق کرده بودند که با بالا آمدن آب در محاصره قرارگرفتند و راه خروج آن ها غیر ممکن شده بود.
مسئول ایستگاه آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری دلیجان گفت: 2 کودک در حوالی شهر دلیجان در روز یکشنبه بر اثر سقوط در گودال آبی جان سپردند.به گزارش ایرنا، محمد بیگی شامگاه یکشنبه افزود: چند خانواده برای گذران روز طبیعت، به باغی در منطقه رحمت آباد، حوالی شهر دلیجان رفته بودند که این 2 کودک به داخل گودال آبی که مربوط به یک قالی شویی بود، سقوط کردند.وی ادامه داد: با اعلام خبر این حادثه، نیروهای آتش نشانی شهرداری دلیجان به منطقه اعزام شدند اما، پیش از رسیدن نیروهای امدادی و آتش نشانی هر 2 کودک توسط مردم و خانواده از گودال آب بیرون کشیده شده و به بیمارستان امام صادق(ع) دلیجان منتقل شدند.مسئول سازمان آتش نشانی شهرداری دلیجان بیان کرد: این قربانیان زمان زیادی را در زیر آب مانده بودند و با وجود اینکه عملیات احیای قلبی نیز توسط برخی از مردم پیش از رسیدن نیروهای امدادی انجام شده بود، هر دو نفر جان خود را از دست دادند.بیگی ادامه داد: قربانیان این حادثه چهار و 6 ساله بودند.
مرکز پلیس اربیل تاکید کرد که یک زن ایرانی در درگیری دو تن از همکارانش که به استفاده از سلاح انجامید، بر اثر شلیک گلوله بی‌هدف کشته شده است.به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، مرکز پلیس اربیل در بیانیه ای آورده است که یک زن ایرانی درمنطقه برایتی در اربیل بر اثر شلیک گلوله بی هدف در درگیری دو تن از همکارانش کشته شد.مرکز پلیس اربیل افزود: همکاران مقتول پس از کشته شدن این زن از محل حادثه گریختند. جسد به پزشکی قانونی انتقال داده شد و دستگاه قضایی حکم دستگیری آن دو نفر را صادر کرد.در حالی که پلیس اربیل جزییاتی درباره هویت زن مقتول و همکارانش و اینکه از کجا به سلاح دست یافتند، ارائه نداده است؛ جمهوری اسلامی ایران دولت کردستانِ عراق را به پناه دادن به جنبشهای مسلح تروریست و افراد تحت پیگردِ سازمان قضایی کشور متهم می کند.
.
دادستان عمومی و انقلاب شهرستان مراوه تپه گفت: اختلاف دو برادر بر سر چرای دام، مرگ یکی از آن ها را رقم زد.به گزارش ایسنا و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دادگستری کل استان گلستان، علی خانی افزود: این دو برادر مراوه تپه‌ای بر سر چرای دام در مراتع با یکدیگر اختلاف پیدا کردند که در پی این اختلاف یکی از برادر ها با اسلحه شکاری، مرگ برادرش را رقم زد.وی ادامه داد: برادر مقتول پس از تحقیقات مقدماتی با صدور قرار بازداشت موقت به زندان گنبد کاووس فرستاده شد.

یکی از نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری از انصراف خود در صورت عدم معرفی از سوی جبهه مردمی خبر داد.به گزارش مهر، رستم قاسمی وزیر اسبق نفت و یکی از نامزدهای جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی برای انتخابات ریاست جمهوری در حاشیه مراسم نشست اقشار این جبهه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در صورتی که به عنوان کاندیدای نهایی جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی نباشم از صحنه انتخابات کنار می روم.وزیر اسبق نفت خاطر نشان کرد: من پیرو جبهه مردمی نیروهای انقلاب هستم و به تصمیمات احترام می گذارم.