وزیر دفاع آمریکا برای مذاکره با مقامات مصر وارد قاهره شد

وزیر دفاع آمریکا برای مذاکره با مقامات مصر وارد قاهره شد1اریبهشت-96
تهران-ایرنا- وزیر دفاع آمریکا در حالی روز پنج شنبه وارد مصر شد که روابط واشنگتن- قاهره در دوران دونالد ترامپ رو به گرمی بوده است.

به گزازش خبرگزاری فرانسه، جیمز متیس وزیر دفاع آمریکا در حالی امروز وارد قاهره شد که قرار است با مقامات ارشد این کشور در مورد مهمترین مسائل دوجانبه و بین المللی تبادل نظر کنند.
متیس پس از ورود به فرودگاه قاهره به دیدار عبدالفتاح السیسی رئیس جمهوری مصر رفت. این دیدار در حالی انجام می شود که السیسی اخیرا به کاخ سفید رفته بود و با ترامپ دیدار کرد.
روابط واشنگتن- قاهره در حالی به نظر می رسد در دوران ترامپ رو به تقویت بوده که این روابط در دوران باراک اوباما رو به گرمی نبود. اوباما در دوران ریاست جمهوری اش به طور موقت کمک های نظامی به مصر را به دنبال سرکوب خونین حامیان محمد مرسی به حالت تعلیق درآورد.
این در حالی است که ترامپ انتقادها از سابقه حقوق بشر در دوران ریاست جمهوری السیسی را کنار گذاشته و قول داده که حمایت ها از مصر را در دستور کار قرار دهد.
انتظار می رود وزیر دفاع آمریکا پس از مذاکره با السیسی به دیدار همتای مصری خود برود. وزیر دفاع آمریکا قرار است اواخر روز پنج شنبه مصر را به مقصد سرزمین های اشغالی ترک کند.
از جمله مسائل مورد بحث میان وزیر دفاع آمریکا و مقامات مصر موضوع فعالیتهای شبه نظامیان در شبه جزیره سینا خواهد بود
اروپام**9234** 1583 **
مترجم: اطهر اینانلو ** انتشار دهنده: محمدرضا عرفانیان