19 تروریست مسلح در حملات هوایی ارتش مصر به صحرای سینا کشته شدند

19 تروریست مسلح در حملات هوایی ارتش مصر به صحرای سینا کشته شدند 1اریبهشت-96

تهران - ایرنا - ارتش مصر از کشته شدن 19 تن از عناصر مسلح وابسته به گروه تروریستی داعش در حملات هوایی مصر به شبه جزیره سینا خبر داد.

به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری فرانسه، جنگنده های ارتش مصر روز پنجشنبه مواضع عناصر افراطی وابسته به گروه تروریستی داعش در شبه جزیره سینا را بمباران کردند.
بر اساس این گزارش، یکی از سرکردگان گروه تروریستی انصار بیت المقدس که نقشی مهم در اقدامات مخرب تروریستی در این کشور داشته است نیز در این حملات به هلاکت رسیده است.
خطرناک ترین گروه های افراطی در شبه جزیره سینا، گروه موسوم به «انصار بیت المقدس» است که پس از بیعت با گروه تروریستی داعش نام خود را به «ولایت سینا» تغییر داد.
در همین خصوص, مرکز پلیس منطقه شمال سینا فروردین ماه سال جاری در بیانیه‌ای اعلام کرد که 27 نفر را در یک عملیات امنیتی گسترده ارتش مصر در استان سینای شمالی دستگیر شدند.
یک منبع امنیتی مصر در این باره گفت: این 27 نفر کسانی هستند که از دست قانون و اجرای احکام قضایی فرار کرده بودند.
مصر در سال های اخیر از مشکلات تروریستی رنج می برد، البته دستگیری های اخیر در سینا به مسایل امنیتی در مصر مربوط نمی شود؛ روز دوشنبه گذشته دو انفجار تروریستی در کلیساهای شهر طنطا و اسکندریه مصر رخ داد که بر اثر آن بیش از 50 نفر کشته و ده‌ها نفر زخمی شدند. گروه تروریستی داعش مسئولیت این انفجار را بر عهده گرفت.
این گروه ها هر از گاه نیروهای امنیتی در صحرای سینا را هدف حمله قرار می دهند و در مواردی حملات به دیگر مناطق مصر نیز کشیده می شود.
این حملات از زمان سرنگونی محمد مرسی رئیس جمهوری اسبق مصر در جولای سال 2013، تشدید شده است.
خاورم**9377** 1583 **
مترجم: حمید اوضح ** انتشار دهنده: محمدرضا عرفانیان