رقابت نزدیک دو نامزد چیگرا و راستگرا در انتخابات فرانسه

رقابت نزدیک دو نامزد چیگرا و راستگرا در انتخابات فرانسه1اریبهشت-96
تهران- ایرنا- آخرین نظرسنجی درباره انتخابات ریاست جمهوری فرانسه حاکی از آن است که ژان لوک ملانشون نامزد چپگرا در شرایطی برابر با فرانسوا فیون نامزد محافظه کار قرار دارد.

به گزارش خبرگزاری فرانسه از پاریس، بر اساس این نظرسنجی، امانوئل ماکرون و مارین لوپن همچنان در صدر اولویت های مردم فرانسه قرار دارند.
بر اساس این نظرسنجی، امانوئل ماکرون نامزد میانه رو و مارین لوپن از جناح راست افراطی در دور دوم که هفتم ماه می (هفدهم اردیبهشت) برگزار خواهد شد، با یکدیگر رقابت می کنند. با این حال نزدیک بودن نظرسنجی ها موجب شده است تا هر چهار نامزد امیدوار باشند بتوانند به دور دوم انتخابات صعود کنند.
این نظر سنجی نشان می دهد که ملانشون که محبوبیتش به علت مصاحبه های تلویزیونی و استفاده مناسب ستاد تبلیغاتی اش از وسایل ارتباط جمعی افزایش یافته است با فیون که زمانی در صدر نامزدها قرار داشت به طور مشترک 19 درصد آراء را به دست خواهند آورد.
میزان حمایت از ماکرون 25 درصد و میزان حمایت از لوپن نیز 22 درصد اعلام شد.
خانم لوپن می گوید درصورت انتخاب شدن به عنوان رئیس جمهوری، بلافاصله صدور ویزای بلند مدت ورود به این کشور را متوقف کرده و مالیات شرکت هایی را که کارمند خارجی استخدام می کنند، افزایش خواهد داد.
به گزارش ایرنا، درحالی که کمتر از یک هفته به زمان برگزاری انتخابات فرانسه زمان باقی مانده است، بیش از 32 درصد از مردم این کشور هنوز تصمیمی برای حضور یافتن یا نیافتن در پای صندوق های رای گیری نگرفته اند.
رئیس جمهوری فرانسه هرپنج سال یک بار و با رای مستقیم مردم انتخاب می شود و دور نخست انتخابات ریاست جمهوری فرانسه 23 آوریل (3 اردیبهشت 96) با حضور 11 نامزد برگزیده احزاب و نامزدهای مستقل و دور دوم آن هفت می (17 اردیبهشت 96) با حضور دو برگزیده دور نخست، برگزار می شود.
فرانسوا اولاند که از سال 2012 در انتخابات ریاست جمهوری توانست نیکلا سارکوزی را شکست دهد، با توجه کاهش محبوبیت اش بر اساس نظر سنجی ها، از نامزدی برای دور دوم انتخابات انصراف داد.
اروپام**9041**1908
مترجم: منوچهر جعفری ** ناشر : افشار دارابی