نگاه بازجویانه اوین نامه سربازجو شریعت نداری به ديروزنامه هاي زنجيره اي رقیب

نگاه بازجویانه اوین نامه سربازجو شریعتن داری به ديروزنامه هاي زنجيره اي رقیب 9 اردیبهشت - 96
خانه دار شدن اقشار ضعيف به اقتصاد كشور ضربه زد!
روزنامه هاي حامي دولت با تاکيد بر اينکه وضعيت اقتصادي کشور مطلوب نبوده و نامزدها در اعتراض به اين وضعيت حق دارند، تاکيد کردند: روحاني در صورت پيروزي مجدد بايد مديران ناکارآمد دولت يازدهم را عوض کند.
        
سرويس سياسي - 
    عبدالله ناصري از فعالان سياسي اصلاح طلب در گفت و گو با روزنامه آرمان درباره حضور جهانگيري به عنوان کانديداي پوششي در کنار روحاني اظهار داشت: متاسفانه برخي در فضاي رسانه اي روي اين مسئله مانور دادند که ثبت نام آقاي جهانگيري در انتخابات با توصيه بزرگان اصلاحات صورت گرفته است. اين در حالي است که اين مسئله کذب محض است و به هيچ عنوان چنين توصيه اي به آقاي جهانگيري نکرده اند. البته در پاسخ به کساني که به دنبال کانديداتوري آقاي جهانگيري بودند عنوان شده بود که حضور آقاي جهانگيري بايد به صورت مشروط و با رضايت کامل آقاي روحاني صورت بگيرد. وي در ادامه به اين مسئله نيز پرداخت که اصلاح طلبان از ابتدا موافق حضور روحاني نبودند؛ ناصري گفت « بخش هايي از جريان اصلاحات از ابتدا به دنبال اين بودند که آقاي روحاني در انتخابات شرکت نکند و به جاي ايشان آقاي جهانگيري که يک چهره اصلاح طلب است به عنوان کانديداي نهايي اصلاح طلبان معرفي شود. استدلال اين افراد نيز اين بود که ممکن است مسئله عدم احراز پيش بيايد يا حتي ممکن است که خود آقاي روحاني به دليل بروز برخي مشکلات حاضر نشود در انتخابات شرکت کند. در نتيجه بخش هايي از جريان اصلاحات روي آقاي جهانگيري فکر مي کردند و در حال مطالعه پيامدهاي حضور ايشان در انتخابات رياست جمهوري بودند

    با اينکه ناصري در اين گفت و گو خواسته است که حضور جهانگيري در انتخابات را امر شخصي و غيرمرتبط با بزرگان اصلاحات بخواند در ادامه اظهار مي دارد « اصلاح طلبان جز آقاي جهانگيري دو عضو ديگر کابينه آقاي روحاني را نيز در نظر گرفته بودند. آقاي روحاني ... به رغم ميل باطني خود، براي ثبت نام آقاي جهانگيري در نهايت تابع نظر جمعي اصلاح طلبان شد و در اين زمينه تصميم فردي اتخاذ نکرد. به نظر من اقدام آقاي روحاني در تمکين از نظرات جمعي بسيار ارزشمند و قابل تامل است

    ناصري همچنين به ديدار روحاني با بزرگان اصلاحات نيز پرداخت و با اشاره به انتقادات آنان از مديران دولت يازدهم گفت: بزرگان اصلاحات در اين ديدار با گوشزد کردن برخي مشکلات دولت آقاي روحاني در چهار سال گذشته از ايشان خواسته اند که در انتخاب مديران و کارآمدي دولت دقت نظر بيشتري داشته باشند تا دولتي قوي تر از دولت گذشته شکل بگيرد. بدون شک اگر آقاي روحاني در انتخاب مديران خود در ابتداي شکل گيري دولت دقت بيشتري مي کردند و برخي از مديران ناهمسو را در دولت به کار نمي گرفتند امروز کارنامه درخشان تري به مردم ارائه مي کردند که مي توانست برگ برنده ايشان در انتخابات آينده باشد.

    
    
اقشار آسيب پذير پاشنه آشيل دولت 
    روزنامه حامي دولت «آرمان» در گزارشي اقشار آسيب پذير را پاشنه آشيل دولت خوانده و نوشت: رئيسي از افزايش سه برابري سهم طبقات آسيب پذير در پرداخت يارانه سخن به ميان مي آورد که البته اين مهم نبايد از نگاه تحليلگران و ستاد انتخاباتي روحاني پنهان بماند، زيرا واقعيت آن است که فقر گسترده در برخي از مناطق کشور و چنين وعده هايي مي تواند در جذب آراي طبقات پايين جامعه اثرگذار باشد.

    آرمان در گزارش خود با اذعان به اينکه عدم توجه به توده ها درد مشترک اصلاح طلبان و اعتداليون است افزوده است: اگرچه وضعيت راي روحاني در تهران وکلانشهرها قابل توجه و اميدوارکننده است، اما در شهرستان هاي دور و برخي از استان ها نياز به کار جدي توسط ستادهاي روحاني به شدت احساس مي گردد. کاستي اي که بعضا در ادبيات و گفتمان اصلاحات در گذشته وجود داشت.

    آرمان در ادامه با اذعان به اينکه کشور تنها تهران نيست افزوده است: اگرچه وضعيت راي روحاني در تهران وکلانشهرها قابل توجه و اميدوارکننده است، اما در شهرستان هاي دور و برخي از استان ها نياز به کار جدي توسط ستادهاي روحاني به شدت احساس مي گردد. روحاني بايد ظرف چند روز آينده موجي از اميدواري را در سراسر کشور ايجاد کند. مسئله اي که مي تواند پاشنه آشيل دولت در اين مرحله باشد، نوعي احساس خلااز وقت گذاري رئيس جمهور براي ارتباط مستقيم و رودررو با مردم است.

    
    
تلاش براي اختلاف نمايي در جبهه انقلاب
    روزنامه هاي زنجيره اي اين روزها در نبود کارنامه مطلوب براي دفاع از آن در تبليغات انتخاباتي حمله به رقيب و تخريب او را به عنوان راهکار مناسب برگزيده اند، اختلاف نمايي ميان اصولگرايان نيز در اين راستا در روزنامه هاي زنجيره اي پيگيري مي شود.

    روزنامه زنجيره اي آرمان در شماره روز پنجشنبه خود در اين رابطه به شرکت نکردن جليلي در انتخابات پرداخت و ضمن تلاش براي اختلاف نمايي ميان رئيسي، قاليباف و جليلي نوشت: از روزهاي ابتدايي حضور آقاي رئيسي در صحنه انتخابات، سعيد جليلي به طور محسوسي از وي حمايت کرده است... پرسش اينجاست که آيا جليلي تمامي اين تلاش ها را براي يک دوره اي شدن رياست جمهوري حسن روحاني انجام مي دهد يا افکار ديگري نيز در سر دارد؟ 

    در ادامه اين گزارش آمده است: جليلي دل خوشي نيز از قاليباف ندارد از اين رو مي توان حدس زد که وي از يک سو مي خواهد روحاني را از صحنه رقابت کنار بزند و از سوي ديگر با هر عملي قاليباف را از رسيدن به پاستور باز دارد، بايد ديد در روزهاي آينده چه اتفاقاتي در سپهر سياست ايران رخ خواهد داد.

    به خوبي اضطراب و نگراني مدعيان اصلاحات را مي توان از تلاش هاي آنان براي ايجاد اختلاف و يا اختلاف نمايي در جبهه انقلاب مشاهده کرد. 

    
    
نگراني از مناظره ها 
    نگراني دولت از مناظره هاي انتخاباتي و سخنان نامزدها در اين مناظره ها به روزنامه هاي زنجيره اي نيز تسري پيدا کرده است، آرمان در شماره پنجشنبه خود در يادداشتي به استقبال مناظره ها رفته و سخنان برخي نامزدهاي انتخاباتي را تشويش اذهان عمومي خواند!

    در بخشي از اين يادداشت آمده است: بايد به وعده هاي انتخاباتي در مناظره ها از منظرحقوقي نگاه کرد. آيا وعده هايي از اين دست بارحقوقي دارد يا خير؟ و اگر باعث تشويش اذهان مي شود، چه کسي بايد به کانديداها تذکر دهد که به افکار عمومي احترام بگذارند و براي جلب و جذب آرا به مردم و افکار آنان توهين نشود؟

    آرمان به اين سوال اشاره اي نکرده و پاسخي نداد که آيا وعده هاي محقق نشده روحاني در مناظره ها و برنامه هاي تبليغاتي سال 92 نيز تشويش اذهان عمومي بود يا نه؟

    
    
وضعيت خوب نيست نامزدها حق دارند
    روزنامه زنجيره اي آرمان در گزارشي به وعده هاي معيشتي نامزدهاي دوازدهمين دوره انتخابات رياست جمهوري پرداخت و نوشت: وضعيت خوب نيست و نامزدها حق دارند.

    در بخشي از اين گزارش آمده است: انتخاباتي در اين ملک نبوده برگزار شود و نامزدي وعده معيشتي نداده باشد.طبيعي هم است.به هرحال به دليل ضعف هاي مديريتي و ساختاري درآمد ساليانه سرانه مردم به شدت پايين است و عليرغم در آمدهاي سرشار نفتي و ساير منابع خدادادي اما معيشت مردم در شان و جايگاه آنان نيست.

    در ادامه تصريح شده است: گواه اين مدعا آمار بانک جهاني از درآمد ساليانه سرانه در کشورهاي جهان است که نشان مي دهد، ايران از ميان 173 کشور مورد اشاره در اين رتبه بندي، در رده 96 قرار دارد.في المثل اگر بخواهيم کشورهاي همسايه خود را مدنظر قرار دهيم عمان با درآمد ساليانه سرانه 18620 دلار وبحرين با درآمد ساليانه سرانه 17730 دلار در رتبه بالاتري از کشورمان قرار دارند.اين در حاليست که در آمد ساليانه در ايران تنها 4520 دلار است و شرايط اش با کشوري جنگ زده و نابسامان همچون سوريه تفاوت چنداني ندارد.

    
    
مسکن مهر خواسته مردم ضعيف بوده و خوب نيست!
    روزنامه حامي دولت آفتاب يزد در گزارشي ضمن حمله به مسکن مهر نوشت: مسکن مهر، طرح اشتباه دولت گذشته بود که به دولت يازدهم تحميل شد و دولت يازدهم ناگزير تنها به دليل درخواست هاي مردمي اين مسير را تا اتمام طرح هاي نيمه تمام ادامه داد. مسکن مهر روياي خانه دار شدن اقشار ضعيف جامعه با حداقل پس انداز بود که صدمات غيرقابل جبراني به اقتصاد کلان کشور وارد کرد. کارشناسان در اين باره معتقدند: مسکن مهر نه تنها آسايشي براي ساکنان نداشته بلکه کشور را در بُعد اقتصادي ضعيف و در بُعد اجتماعي آسيب پذير کرده است.

    آفتاب يزد به اين سوال پاسخ نداد که دولت يازدهم براي خانه دار کردن اقشار ضعيف و کم درآمد در چهار سال گذشته چه کرده است؟ اگر مسکن مهر طرح اشتباهي بوده است دولت يازدهم کدامين طرح درست و مطلوب را اجرايي کرده است؟!

    
    
گمراه کردن مردم بزرگ ترين گناه سياستمداران 
    عباس آخوندي وزير راه و شهرسازي در يادداشتي که روزنامه شرق آن را منتشر کرد گمراه ساختن مردم را بزرگترين گناه سياستمداران خوانده و نوشت: بي گمان آگاهي و آزادي برترين فضيلت هاي اجتماعي هستند. در برابر آنها، گمراه کردن مردم بدترين رذيلت است که به مراتب از دروغ گويي پليدتر است. چراکه اظهارات گمراه کننده افزون بر دروغ بودن، آگاهانه مردمان را به چاه انداختن است. در دنياي سياست، بزرگ ترين گناه سياست مداران در دنياي امروز گمراه كردن آگاهانه مردم است. آخوندي در ادامه يادداشت خود به دولت هاي پيشين حمله و از سياست هاي اقتصادي دولت دفاع کرده و نوشت: به نظر مي رسد در انتخابات سال ١٣٩٦ هرچند بخشي از گمراه کنندگان مردم عجالتا از سياست ايران حذف شدند، اما آرايش ستادهاي انتخاباتي نشان از آن دارد که بخشي از باقي مانده آنان در بعضي ستادها گرد آمده اند و همچنان صحنه تبليغات انتخابات صحنه نبرد آگاهي در برابر گمراهي است.

    آگاه خواندن دولت و در برابر آن گمراه خطاب کردن منتقدين و نامزدهاي رقيب دولت، اولين و آخرين برخورد توهين آميز آخوندي در چهار سال گذشته نبوده و نيست، توهين آخوندي به يک خبرنگار در پاستور، ادبيات توهين آميز وي در حادثه کشته شدن تعدادي از هم وطنان در برخورد دو قطار، برخورد ناشايست با يک شهروند خانم در فرودگاه مهرآباد از جمله اقدامات وزير راه در چهار سال گذشته است و به نظر مي رسد ادبيات توهين و تبختر آميز مديران در برخورد با منتقدين در دولت يازدهم تبديل به يک عرف و عادت رايج شده است.

    نکته ديگر اينکه اگر شعارها و برنامه هاي تبليغاتي نامزدها گمراه کردن مردم است آيا رئيس جمهور در قامت نامزد انتخابات در سال 92 با دادن وعده هايي که عملي نشدند در جهت گمراه ساختن مخاطبين خود گام برنداشته بود؟!

    
    
اگر بازي رسانه اي بود چرا آشنا عذرخواهي کرد؟!روزنامه زنجيره اي بهار ضمن حمايت از توهين حسام الدين آشنا به نامزدهاي انتخابات رياست جمهوري که گفته بود نامزدهاي انتخابات بايد مثل سگ از مجري بترسند به واکنش هاي صورت گرفته به اين هتاکي پرداخت و نوشت: اقدام غيراخلاقي يک رسانه خاص در پي انتشار گزينشي و بخش هاي غيرمرتبط از يک بحث تخصصي حسام الدين آشنا مشاور رئيس جمهوري و سعي در القاء توهين وي به کانديداهاي رياست جمهوري يکي از جديدترين نمونه ها از تلاش رقباي روحاني براي تخريب او به واسطه اطرافيانش است.
    حمايت روزنامه زنجيره اي بهار از اين هتاکي در حالي است که حسام الدين آشنا در صفحه شخصي خود نوشت: انتشار چند دقيقه فايل صوتي کارگاه مناظره ها اين امکان را فراهم کرد تا متن کامل سخنراني بنده منتشر شود. حال با کسب اجازه از رياست محترم دانشگاه صدا و سيما فايل کامل تصويري آن سخنراني را منتشر مي کنم. من به 1303 ثانيه آن افتخار و بابت 10 ثانيه آن عذرخواهي مي کنم.

    سوال اين جا است که اگر آشنا توهين نکرده بود و اين ادبيات ادبيات شايسته و بايسته اي بوده است چرا عذرخواهي کرد و اگر از عذرخواهي آشنا بگذريم دليل حمايت بهار از وي چيست؟!