28 سال چشم انتظاری برای ساخت یک مرکز درمانی مناسب


28 سال چشم انتظاری برای ساخت یک مرکز درمانی مناسب 11بهمن-96

 روزانه  چگونه کاروان های حمل مواد مخدر با اسکورت از افغانستان واردخاک  استان بلوچستان می شود سپس از طریق  جاده ترازیتی کرمان به سایر شهرهای استان های کشور برده وتوزیع ومازادآن به برون مرز انتقال داده می شود؟ همچنین روزانه چقدر هزینه موشکی  و جنگی  و اعزام به سوریه و اجساد کشته شدگان تحویل گرفتن از سوی پاسداران می شود؟ یااینکه روزانه چندهزار میلیارد دزدی و اختلاس می شود و... ولی 28 سال بودجه برای ساخت بیمارستان درچابهار استان محروم بلوچستان تأمین نشده است.

درمانگاه
نماینده مردم چابهار در مجلس شورای اسلامی گفت: مردم بخش پلان شهرستان چابهار 28 سال است چشم انتظار ساخت یک مرکز درمانی مناسب هستند.
عبدالغفور ایرانژاد در گفت‌وگو با ایسنا با بیان ‌اینکه چابهار پایین‌ترین شاخص ‌فضای درمانی را در کشور دارد اظهار کرد: شهرستان 270هزار نفری چابهار از نظر شاخص‌های درمانی روزگار خوبی ندارد، چراکه براساس آمارهای رسمی، در کشور به ازای هر هزار نفر به طور میانگین 1.7 تخت بیمارستانی موجود است و این درحالی است که این شاخص در چابهار به ازای هر هزارنفر نیم تخت بیمارستانی است.
وی افزود: بیمارستان 158 تختخوابی امام علی(ع) چابهار با وجود آنکه با مشکلات فراوانی دست وپنجه نرم می‌کند باید علاوه بر خدمات رسانی به چابهاری‌ها پاسخ گوی جمعیت بالغ بر 700 هزار نفری شهرستان‌های هم‌جوار هم‌چون نیکشهر، سرباز، قصرقند ، جاسک و حتی دربرخی موارد زاهدان نیز باشد.
به گفته نماینده مردم چابهار در مجلس، ضریب اشتغال تخت در این بیمارستان بیش‌از صددرصد است و فشار جمعیتی بر روی این بیمارستان به‌گونه‌ای است که است در گاهی اوقات تخت‌های این‌ بیمارستان از 158 تخت به 220 تخت افزایش می‌یابد که بازهم کفاف جمعیت 700 هزارنفری شهرستان‌های اطراف را نمی‌دهد.
ایرانژاد با اشاره به پیگیری‌ها برای احداث بیمارستان جدید در چابهار تصریح کرد: با آنکه موافقت لازم برای احداث بیمارستان 540 تختخوابی چابهار صورت گرفته اما ساخت این‌ بیمارستان دوسال است درگیر و دار مسائل اداری و انتخاب زمین به تعویق افتاده است.
نماینده مردم چابهار در مجلس اضافه کرد: به دلیل محرومیت شدید چابهار از شاخص‌ فضای درمانی علاوه بر بیمارستان 540 تختخوابی چابهار ساخت یک بیمارستان دیگر در بخش پلان این شهرستان به‌تصویب رسیده است که متاسفانه پس‌از گذشت 28 سال است هنوز هیچ پیشرفت فیزیکی ندارد.
وی خاطرنشان کرد: بیمارستان 64 تختخوابی پلان در سال 1368 کنلگ زنی شده و فقط دیوار چینی آن در حد یک متر انجام شده است و با گذشت 28 سال از کلنگ زنی بیمارستان پلان و با وجود وعده‌های پی در پی مسوولان هیچ اقدامی در این رابطه انجام نشده است و بیش از 100 هزار نفر جمعیت منطقه همچنان چشم انتظار و بی‌بهره از یک مرکز مناسب درمانی هستند.