نامه‌ها.صدای شما

پاسخگویی با انجام وظایف
*
عضو شورای شهر تهران: سال گذشته 33 میلیارد تومان و امسال 30 میلیارد تومان به موضوع برف روبی اختصاص یافته، اما خدمات رسانی مطلوب نیست!
*
عطایی مدیر کل امور خدمات شهری تهران: اول باید بزرگراه‌ها را باز کنیم، بعد به سراغ معابر فرعی برویم.
حرف‌هایی که با عمل هماهنگی ندارد و فقط گفته می‌شود و بارش برف همه را غافلگیر کرد. همه ما با چشمان باز هر روز پس از بارش برف در بزرگراه‌ها رفت و آمد داریم و برای رفتن به سر کار و مترو باید از بزرگراه عبور کنیم به عنوان مثال همین بزرگراه یادگار امام(ره) را می‌توان یادآور شد که پس از بارش برف با توجه به حرف‌های مدیر کل امور خدمات شهری تهران در این بزرگراه برف روبی انجام شده، اما‌ای کاش نظارتی بر کار پیمانکاران مربوط بود که همچنان برف در حاشیه بزرگراه یادگار امام(ره) به وفور دیده می‌شود!
از این مسئول باید پرسید: مردم بایستی از معابر فرعی که بسته و یخ زده است چگونه باید خود را برای رفتن به سرکار یا دانشگاه و مدرسه از معابر فرعی مملو از برف و یخ عبور کرده و به بزرگراه برساند که بدون شک هر روز عده‌ای دست و پا شکسته یا آسیب دیده از ناحیه کمر و غیره را شاهد بودیم و مراکز درمانی آمارهای مختلفی در این ارتباط ارائه داده‌اند. آیا این مسئول هنوز به اصل ماجرا پی نبرده است؟
نگارنده خود چندین بار با شماره تلفن 137 و 1888 تماس گرفتم اما هر دو شماره قادر به پاسخگویی نبودند گویی هر دو شماره گرفتار در برف و یخ بوده‌اند.
جای تاسف است تا برف و باران نباریده غصه می‌خوریم، اما وقتی هم که می‌آید نمی‌توانیم جمع و جور کنیم و از آن به طور مطلوب بهره ببریم.
ناکارآمدی ستاد بحران و مدیریت شهری در برف روبی مناطق شمالی به ویژه غرب تهران در مناطق 2 و 5 کاملاً مشهود است. اگر مسئولان ذی ربط در برف نمانده‌اند و همچنان غافلگیر نشده‌اند می‌توانند از پشت میزهای خود دل برکنده و با گشت و گذار در معابر فرعی و خیابان و کوچه و پس کوچه‌های مناطق 2 و 5 تهران به حقیقت ماجرا پی می‌برند و آن وقت وجدان کاری و وظایف پیمانکاران و حتی کم کاری پیمانکاران مربوط را بخوبی لمس کرده و به مشکلات مردم رسیدگی می‌کنند.
محمدرضا کاظمیان - تهران

هانی زاده از تهران: روز نهم بهمن‌ماه جاری پس از خرید از فروشگاه رفاه واقع در خیابان اباذر منطقه 5 شهرداری متوجه شدم که صندوق، تخفیف‌های دو کالا (چای و حلوارده) را که در قفسه برای این کالاها تخفیف 20 و 50 درصدی درنظر گرفته، منظور نکرده و در مجموع 9 هزار تومان بیشتر از من دریافت نمود. هنگامی که به متصدی فروشگاه اعتراض کردم در پاسخ این چنین توجیه نمود که این تخفیفات مربوط به گذشته بوده و ما باید اتیکت تخفیف آنها را بر می‌داشتیم!
نکته معترضه حقیر این است که این تبلیغات اغواگرانه روی قیمت قفسه‌ها و بعد محاسبه بدون تخفیف آن در صندوق، در صورتی که خریدار متوجه اشتباه نشود، چه حکمی دارد؟
*
عرفان از تهران: سود بانک‌ها باید متفاوت باشد. باید بین بانک‌ها رقابت باشد تا مردم بتوانند جذب بانکهایی شوند که سود بیشتری پرداخت می‌کنند. کاهش سود بانکی فقط به ضرر مردم است.
*
هاشمی از تهران: ظاهراً شهرداری تهران تصمیم دارد درآمدزایی را اصل قرار دهد و به این وسیله به حل معضل آلودگی هوا از طریق فروش مجوز ورود به محدوده ترافیک بپردازد و این درحالی است که شهروندان از شدت آلودگی هوا به ستوه آمده‌اند. باید به مسئولان شهرداری گفت محور هر طرحی را که می‌خواهید اجرایی کند باید به کاهش آلودگی هوا ختم شود.
*
داود محمدی از وردآورد کرج: یکشنبه گذشته اهالی وردآورد در آن روز برفی و سرمای سوزناک از ساعت 5/6 صبح تا 10 شب با قطعی برق روبرو بودند. این قطعی برق خود معضلاتی همچون عدم پخت نانوایی‌ها و خسارتهای مالی که به دستگاه‌های پکیج منازل وارد کرد، روز بسیار سختی را برای اهالی به وجود آورد. از همه مهم‌تر هرچه با اداره برق تهرانسر تماس می‌گرفتیم کسی جوابگو نبود! تا کی مردم باید تاوان مدیران بی‌مسئولیت و بی‌تدبیر را بدهند؟