خامنه ای آمريكا با انتقال داعش به افغانستان در پي توجيه حضور خود در منطقه است

 اوین نامه ی کیهان 11 بهمن - 96
خامنه ای  آمريكا با انتقال داعش به افغانستان در پي توجيه حضور خود در منطقه است

خامنه ای به جای  تکرار یاوه وهذیان گویی های مستمر 3 دهه ضدآمریکایی خود که همسویی کامل با نهادهای اطلاعاتی و امنیتی و به خصوص پاسداران دارد جواب نامه سرگشاده انتقادی اخیر کروبی را بدهد که وی را متهم کرده است عامل اصلی شرایط بحرانی کنونی است چون نتیجه عملکرد 3 دهه اش می باشذ.
حضرت آيت الله العظمي خامنه اي رهبر معظم انقلاب اسلامي روز سه شنبه در ابتداي جلسه درس خارج فقه با اشاره به کشتار مردم بي گناه در حوادث تروريستي اخير افغانستان تاکيد کردند: «دست هايي که داعش را ايجاد کردند به دنبال انتقال آن به افغانستان هستند».
    


    
مشروح بيانات رهبر معظم انقلاب اسلامي در خصوص کشتار مردم در حوادث تروريستي افغانستان به اين شرح است
    ...
من همين جا از اين فرصت استفاده کنم و تاسّف و تالّم خودمان را عرض بکنيم نسبت به حوادثي که در همسايگي ما در افغانستان دارد اتّفاق مي افتد به وسيله همين کساني که ادّعاي اسلام مي کنند و واقعاً از اسلام بويي نبرده اند. الان -[يعني] از حدود يک ماه قبل به اين طرف- شايد حدود هفت يا هشت حادثه کشتار دسته جمعيِ تروريستي اتّفاق افتاده؛ در يکي شصت هفتاد نفر شهيد شدند، در يکي پنجاه شصت نفر کشته شدند، در يکي بيست و چند نفر کشته شدند؛ در کابل، در قندهار، در جاهاي ديگر. امضا هم مي کنند و اعتراف هم مي کنند که «ما کرديم»! چه کسي؟ داعش. توجّه بکنيد، همان دست هايي که داعش را به وجود آوردند - چه در عراق، چه در سوريه- و آن جنايات را به وسيله ِ داعش مرتکب شدند و داعش را ابزاري قرار دادند براي آن همه ظلم بزرگ به مردم، همان ها باز دارند داعش را منتقل مي کنند به اينجا، [يعني] به افغانستان؛ آنجا شکست خوردند، مي خواهند اينجا دوباره شروع کنند؛ اين هم شروعشان است که تقريباً از حدود يک ماه يا چهل روز قبل به اين طرف، اين همه آنجا کشتار انجام دادند. البتّه کشتارها شامل شيعه و سنّي است - مثل عراق، مثل جاهاي ديگر- اين جور نيست که فقط شيعه [کشته شوند]؛ البتّه در يک قضيّه متاسّفانه حدود پنجاه نفر يا بيشتر، طلبه شيعه به شهادت رسيدند در کارهاي اينها، لکن فقط شيعه نيستند؛ نخير، مردم معموليِ غيرنظامي -سنّي، شيعه- را در کابل و در جاهاي ديگر، [مي کشند]؛ برايشان فرق نمي کند، چون براي آمريکا فرق نمي کند.
    
آنچه امروز براي سياست آمريکا در اين منطقه در درجه اوّل است، اين است که اين منطقه روي آرامش نبيند؛ دولت ها و ملّت هاي اين منطقه به خودشان مشغول باشند تا به فکر معارضه با عامل خبيث استکبار در اين منطقه يعني صهيونيسم نيفتند. اين يک هدف. يک هدف ديگر هم اينکه آمريکا حضور خودش را [در اينجا] توجيه کند. وقتي که در افغانستان ناامني هست، آمريکا حضور خود را توجيه مي کند که «بله، ما مي خواهيم بياييم اينجا که امنيّت را برقرار کنيم»، در حالي که ناامني را خود آنها به وجود آورده اند، ناامني را آنها به وجود آورده اند؛حوادث افغانستان- با واسطه و بي واسطه- به وسيله عوامل آمريکا از بيست و چند سال قبل انجام گرفته؛ يعني آنها بودند که موجب اين کشتارهاي به اسم مذهب در اين منطقه شدند؛ حالا هم همان کار را دارند ادامه مي دهند؛ مي خواهند هميشه [منطقه] شلوغ باشد تا حضور خودشان را در اينجا تامين کنند و مقاصد سياسي و مقاصد اقتصادي خودشان را پيش ببرند. لعنت خدا بر استکبار، بر عوامل استکبار، بر دولت خبيث و جنايت کار صهيونيسم و آمريکا و عوامل آنها، که مردم و مسلمان ها را اين جور نابود مي کنند