80 درصد مبتلایان به ام‌اس در چهارمحال و بختیاری، خانم هستند


80 درصد مبتلایان به ام‌اس در چهارمحال و بختیاری، خانم هستند 11بهمن-96

ام اس

 چون چهارمحال بختیاری  این یکی ازاستان هایمحروم کشوراست.


رییس انجمن حمایت از بیماران خاص چهارمحال و بختباری گفت: حدود 80 درصد از مبتلایان به بیماری ام‌اس در استان خانم هستند که دلیل آن نگرانی، حساسیت و زودرنجی در خانم‌ها است.
معصومه معمارزاده در گفت و گو با خبرنگار ایسنا، اظهار کرد: در حال حاضر یک هزار و 356 نفر در استان مبتلا به بیماری ام اس هستند.
وی افزود: حدود 80 درصد از مبتلایان به بیماری ام‌اس در استان خانم هستند که دلیل آن نگرانی، حساسیت و زودرنجی در خانم‌ها است.
معمارزاده از علایم بروز این بیماری به سردرد و لرزش‌های مکرر، افتادگی پلک، بی‌حس شدن دست و پا، دوبینی و مشکل در گفتار اشاره کرد.
وی با اشاره به هزینه‌های بالای درمان این بیماری، گفت: هزینه درمان هر بیمار به طور میانگین یک‌میلیون و 550 تومان در ماه است.
رییس انجمن حمایت از بیماران خاص با بیان اینکه مصرف دارو برای مبتلایان به این بیماری تنها برای جلوگیری از پیشرفت بیماری است، ادامه داد: 50 درصد داروهای این بیماران ایرانی هستند و تاثیر چندانی بر بیمار نمی‌گذارد.
معمارزاده با اشاره به اینکه مهم‌ترین دلیل تشدید این بیماری مشکلات عصبی است، توصیه کرد: که افراد مبتلا به ام‌اس دغده‌های روانی را از خود دور کرده و آرامش را در زندگی حکم‌فرما کنند.
وی به فعالیت انجمن حمایت از بیمارن خاص اشاره و خاطرنشان کرد: 70 درصد از بیماران مبتلا به ام‌اس در استان مشکلات مالی داشته و این انجمن تنها با شناسایی و برگزاری جلسات مشاوره سعی در تقویت روحیه و ایجاد آرامش بیماران دارد.


ر