برف راه 50 روستای شهیون دزفول را بست

برف راه 50 روستای شهیون دزفول را بست 10بهمن-96
دزفول - ایرنا - بخشدار شهیون دزفول گفت: جاده سالندکوه و مسیر ارتباطی افزون بر 50 روستای دهستان های احمدفداله و دره کاید از مناطق کوهستانی شمال دزفول به دلیل بارش برف سنگین بسته و تلاش برای بازگشایی مسیر از صبح دوشنبه آغاز شده و همچنان ادامه دارد.
محمدحسین خجسته کیا در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهارکرد: براثر بارش برف در ارتفاعات کوهستانی شهیون جاده سالند از روز یکشنبه تاکنون بسته شده و ارتباط روستاهای واقع در دهستان های احمدفداله و دره کاید قطع شده است.
وی افزود: از ساعات ابتدایی روز دوشنبه کار بازگشایی مسیر مذکور با کمک ماشین آلات راهداری آغاز شده اما با وجود تلاش صورت گرفته به علت وسعت منطقه و شدت برف، هنوز مسیر مذکور بازگشایی نشده است.
وی ارتفاع برف را در ارتفاعات شهیون بیش از 30 سانتیمتر اعلام کرد و گفت:به دلیل بارش برف سنگین، نیروهای راهداری با استفاده از لودر مجهز به زنجیرچرخ در حال بازگشایی مسیر هستند.
خجسته کیا با تایید قطع ارتباط روستاهای منطقه ناشی از برف در شهیون گفت: باید مسیر باز شود تا ضمن ارتباط با اهالی در صورت وجود کمبود، مشکل رفع شود.
بخشدار شهیون اظهار کرد:یک دستگاه خودروی وانت نیسان با سه سرنشین به دلیل حجم زیاد برف در مسیر سالن کوه گرفتار شده بود که با تلاش صورت گرفته خانواده گرفتار در این خودرو نجات یافتند.
مناطق کوهستانی و مرتفع دزفول در بخش های شهیون و سردشت دزفول در پاییز و زمستان امسال در چند نوبت شاهد بارش برف بودند.
ارتفاع برف در نیمه دی در مناطقی از ارتفاعات کوهستانی دزفول به بیش از نیم متر نیز رسید.
اواخر دی نیز بر اثر بارش برف و باران در ارتفاعات کوهستانی شمال دزفول ،‌برق دهستان احمدفداله قطع شد.
بخش کوهستانی سردشت با سه هزار و 800 کیلومترمربع مساحت و افزون بر 24 هزار نفر جمعیت در شمال دزفول واقع که بخش شهیون با بیش از 200 روستا و پنج دهستان از توابع آن است.
فاصله شهر دزفول تا دهستان های احمد فداله و دره کاید 120 کیلومتر است.
7278/6068/ 6037
خبرنگار: رقیه کردی ** انتشاردهنده: عبدالحمید راجی