گزیده خبرهای 8 بهمن -96 فسمت-5

گزیده خبرهای 8 بهمن -96   فسمت-5
 
رئیس کنفدراسیون صادرات گفت: نرخ دلار در حال حاضر واقعی نیست و به زودی این حباب خالی خواهد شد. این خودش نوعی ضد حمایت از صادرات است و این مدل افزایش نرخ ارز مورد حمایت هیچ یک از فعالین اقتصادی نخواهد بود.به گزارش ایلنا، محمد لاهوتی در خصوص وضعیت بازار ارز و تاثیر آن بر صادرات گفت: افزایش قیمت ارز یکی از دغدغه‌های همیشگی صادرکنندگان بوده است. نقد ما همواره به دولت در زمینه عدم افزایش نرخ ارز متناسب با تورم بوده چیزی که در قانون نیز به آن تصریح شده و ما بیش از این هم نمی‌خواهیم.رئیس کنفدراسیون صادرات ایران ادامه داد:‌ این افزایش زمانی تاثیرگذار است که متناوب و یکسان در طول یک سال باشد یعنی اگر دولت نرخ تورم را ۹ درصد اعلام می‌کند و نرخ تورم جهانی ۲ درصد است قیمت ارز طی یک سال ۷ درصد افزایش پیدا کند اگر غیر از این باشد قیمت کالای صادراتی ما افزایش و قدرت رقابت صادرکننده کاهش خواهد داشت اما اینکه در یک بازه زمانی ۲ ماهه ناگهان قیمت دلار ۲۰ درصد رشد کند نه معقول است و نه پسندیده.لاهوتی تصریح کرد: این افزایش ناگهانی تاثیر کاذبی در قیمت مواد اولیه می‌گذارد و فرصت را برای صادرکننده در یک بازه زمانی سه الی چهار ماهه برای صادرات سلب می‌کند؛ چرا که این نرخ‌ها واقعی نیست و براثر افزایش تقاضای کاذب است. نرخ دلار امروز واقعی نیست و به زودی این حباب خالی خواهد شد. لذا این خودش نوعی ضد حمایت از صادرات است و این مدل افزایش نرخ ارز مورد حمایت هیچ یک از فعالین اقتصادی نخواهد بود. البته پیش‌بینی می‌شود که در این دو ماهه یک افزایش صادرات مقطعی داشته باشیم.
بارش برف شدید موجب کاهش دید افقی و توقف پروازها در فرودگاه بین المللی مهرآباد تهران شد.به گزارش تسنیم، فرودگاه مهرآباد تهران در اطلاعیه شماره هفت خود اعلام کرد: به علت بارش شدید برف و کاهش دید افقی (زیر 200 متر) در فرودگاه بین المللی مهرآباد ، پروازهای ورودی و خروجی این فرودگاه تا اطلاع ثانوی انجام نمی شود.مسافران قبل از عزیمت به فرودگاه با شماره تلفن ١٩٩ ویا ٤٤٦٦٥٥٢٤، ٤٤٦٦٥٥١٩ تماس حاصل فرمایند.
مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی نسبت به یخ‌زدگی معابر در استان‌های تهران، البرز و قزوین طی فردا (۹ بهمن) هشدار داد و گفت: دراین استان‌ها به دلیل کاهش شدید دما احتمال یخ‌زدگی معابر وجود دارد و باید برای ترافیک فردا صبح تمهیداتی اندیشیده شود.احد وظیفه در گفت وگو با ایسنا درمورد وقوع بهمن در کشور توضیحاتی ارائه داد و گفت:‌ در برخی از جاده‌ها احتمال وقوع بهمن وجود دارد البته هوا گرم نمی‌شود که بهمن شدیدی اتفاق بیفتد.وی در ادامه گفت: دربرخی ازمناطق که بادگیر است امکان دارد در صورت انباشت برف، بهمن ایجاد شود اما به طور کلی به دلیل برودت هوا برف‌ها فریز می‌شوند و احتمال وقوع بهمن خیلی بالا نیست.مدیر کل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی گفت: در استان‌های تهران، البرز وقزوین بیشتر احتمال یخ زدگی وجود دارد چون فردا دما دراین استان‌ها زیر صفر است و بارش نیز قطع می‌شود بنابراین احتمال یخ‌زدگی معابر وجود دارد.وظیفه تاکید کرد: با توجه به احتمال یخ‌زدگی معابر، حتما باید برای ترافیک فردا تمهیداتی اندیشیده شود. امروز به دلیل تعطیلی مدارس ترافیک سنگینی ایجاد نشد اما فردا صبح احتمال یخ‌زدگی وجود دارد و لازم است برای ترافیک فکری شود.مدیر کل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی در ادامه گفت: دراستان تهران، البرز وقزوین تا بعد از ظهر امروز بارش ضعیف می‌شود اما کمابیش بارندگی تا اواخر وقت امروز ادامه خواهد داشت.این کارشناس سازمان هواشناسی درپایان درمورد احتمال بارش برف در استان‌های تهران والبرز طی روزهای آینده اظهار کرد:‌پیش بینی درباره بارش برف طی روزهای آینده وجود ندارد و تا ۱۰ روز آینده شاهد موج بارشی جدی نخواهیم بود.
به علت تداوم برودت هوا
مدیر روابط عمومی اداره کل آموزش‌وپرورش استان قزوین در خصوص وضعیت تعطیلی مدارس استان گفت: به علت تداوم برودت هوا مدارس نوبت بعد از ظهر قزوین تعطیل است.به گزارش ایسنا، «سیدحسین بی‌نیاز» گفت: به‌علت ادامه برودت هوا و یخ‌زدگی معابر مقاطع تحصیلی در سراسر استان در نوبت بعدازظهر امروز یکشنبه ۸ بهمن ۹۶ تعطیل اعلام می‌شود.
مایک پنس معاون رئیس جمهور آمریکا، با انتشار پستی توئیتری به حمله خونین دیروز در کابل که به منجر به کشته شدن 195 نفر و زخمی شدن158 نفر شد، واکنش نشان داد.مایک پنس معاون رئیس جمهور آمریکا، با انتشار پستی توئیتری به حمله خونین دیروز در کابل که به منجر به کشته شدن 195 نفر و زخمی شدن158 نفر شد، واکنش نشان داد.پنس در صفحه توئیتری خود نوشت: در یک حمله بزدلانه طالبان مردم بی گناه افغانستان و پلیس شجاع این کشور را مورد هدف قرار داد. ما همراه با شرکای بین المللی خود برای جلوگیری از صادر کردن خشونت و ترورهای شیطانی آنها متحد خواهیم شد. با کمک شرکای افغان خود اجازه نخواهیم داد تا طالبان در این راه پیروز شود.
دیدار خونه به خونه بابل و نساجی قائم‌شهر لغو شد.به گزارش ایسنا، داربی مازندران بین دو تیم خونه به خونه بابل و نساجی قائم‌شهر، قرار بود امروز (یک‌شنبه) ساعت ۱۴ در ورزشگاه شهدای هفتم تیر بابل برگزار شود.پس از بررسی چمن ورزشگاه هفت تیر بابل توسط محمدحسین زاهدی‌فر داور داربی مازندران، دیدار امروز دو تیم خونه‌به‌خونه بابل و نساجی به دلیل بارندگی شدید باران لغو شد. قرار شد این دیدار با یک روز تاخیر، فردا (دوشنبه) ساعت ۱۴ برگزار شود.