گزیده خبرهای 8 بهمن -96 فسمت-7

گزیده خبرهای 8 بهمن -96   فسمت-7
به اعتقاد رئیس کل بانک مرکزی به نظر می‌رسد یک التهابی از یک یا دو ماه گذشته در بازار ارز پیش آمد که در حال تعدیل شدن است و به سمتی پیش می‌رود که در آن حبابی نباشد.به گزارش ایسنا، ولی‌اله سیف امروز در حاشیه مراسم پنجاهمین سالگرد سازمان بورس و اوراق بهادار در جمع خبرنگاران گفت: بازار ارز شرایط خاص خود را طی کرده و بانک مرکزی بر این روند نظارت می‌کند.وی ادامه داد: به نظر می‌رسد که التهاب بازار ارز که از یک یا دو ماه گذشته پیش آمد در حال تعدیل شدن است و هم‌اکنون به شرایطی می‌رسد که حبابی نباشد.رئیس کل بانک مرکزی در مورد یکسان‌سازی نرخ ارز تشریح کرد: ما قرار گذاشتیم که نرخ ارز یکسان‌سازی شود و این موضوع قطعا عملیاتی خواهد شد. اما چون در ارتباط‌های بین بانکی با برخی از کشورها کمبودهایی داریم به مشکلاتی برخوردیم.سیف افزود: ما نیاز به مانور کامل در منابع ارزی‌مان داریم، در حالی که ذخایر ارزی کشور در حد کافی وجود دارد، محدودیت‌هایی در مقاطعی ایجاد می‌شود که وقفه ایجاد خواهد کرد.
یک دستگاه اتوبوس مسافربری ولوو ساعت حوالی 3 بامداد در کیلومتر 4 جاده اصفهان - تهران واژگون شد که این حادثه تاکنون هفت کشته و سه مصدوم در پی داشته است.به گزارش ایرنا، 6 نفر در محل حادثه جان باختند و یک نفر از جانباختگان به علت شدت آسیب دیدگی در بیمارستان فوت کرده است.اعلام علت حادثه نیازمند تحقیقات بیشتر است.نکته قابل توجه این که در زمان حادثه سطح جاده لغزنده بوده است.
هلال احمر توصیه هایی را برای در برف‌ماندگان منتشر کرد.به گزارش خبرآنلاین، در این توصیه‌نامه آمده است؛ اگر در کولاک یا برف داخل خودرو محبوس شدید، این توصیه‌های را جدی بگیرید:در گوشه‌ای توقف کند.‌چراغ‌های خطر را روشن کنید.در جایی توقف کنید که ‌احتمال پیداشدن ‌توسط گروه نجات زیاد باشد.در چنین شرایطی‌، نباید اقدام به پیاده‌روی کنید ‌مگر آنکه در آن حوالی ساختمانی پیدا کنید که امکان پناه گرفتن وجود داشته باشید.بارش برف‌ باعث ایجاد خطا در تشخیص میزان مسافت و فاصله می‌شود.برای گرم نگهداشتن داخل ماشین لازم است در هر ساعت ۱۰ دقیقه موتور و بخاری آن را روشن کنید. در چنین شایط مراقب مسمومیت با گاز مونواکسیدکربن باشید.
هر چند وقت یک‌بار برف موجود در لوله اگزوز را پاک کنید.
برای گرم نگهداشتن بدن تان نرمش کنید، اما خود را بیش از حد خسته نکنید.
اگر چند نفر هستید به همدیگر تکیه زده و از کت ‌و پالتو به عنوان روانداز استفاده کنید.به نوبت بخوابید. همواره باید یک نفر بیدار باشد تا به گروه نجات علامت بدهد.
مایعات بنوشید تا دچار کم آبی نشوید.
مواظب باشید که باتری خودرو از کار نیفتد.
در شب‌، چراغ داخل خودرو را روشن کنید ‌تا امدادگران و گروه نجات بتوانند ‌شما را ببینند.اگر در جایی دور گرفتار شده اید، می‌توانید با استفاده از سنگ یا شاخه درختان کلماتی نظیر کمک یا SOS را با حروف بزرگ روی برف بنویسید تا توجه امدادگران و گروه نجات را از داخل هلیکوپتر یا هواپیمای جستجو جلب کند
رکس تیلرسون وزیر خارجه آمریکا در سخنانی اعلام کرد: آمریکا و اروپا گفتگوهائی را درباره نگرانی دولت ترامپ پیرامون ایران آغاز کرده اند.
وزیر خارجه آمریکا با پایان یافتن سفر اروپائی خود از آغاز گفتگوهای آمریکا و اروپا برای تغییر در برجام خبر داد.به گزارش مهر، به نقل از روزنامه آمریکائی «وال‌استریت‌ژورنال»، رکس تیلرسون وزیر خارجه آمریکا در سخنانی اعلام کرد: آمریکا و اروپا گفتگوهائی را درباره نگرانی دولت ترامپ پیرامون ایران آغاز کرده اند.تیلرسون پس از پایان یافتن سفر اروپائی خود در این باره اعلام کرد که مقامات آمریکا، انگلیس، فرانسه و آلمان در دیدار اخیر خود بحث های رسمی را برای پرداختن به نگرانی های واشنگتن درباره توافق هسته ای با ایران (برجام) آغاز کرده اند.وزیر خارجه آمریکا ادامه داد: رئیس‌جمهوری نظر خود را به طور شفاف در مورد توافق هسته‌ای ایران و نقض‌ هایی که این توافق دارد، اعلام کرده است و قصد دارد این مشکلات را رفع کند.وی در ادامه افزود: با همتایان اروپائی خود توافق کردیم این کار را انجام دهیم. کارگروه‌ های تشکیل شده به دنبال گفتگو با مقامات ایرانی درباره حصول تغییر در برجام هستند.لازم به ذکر است، تیلرسون در روزهای گذشته با مقامات انگلیسی، فرانسوی و آلمانی خود برای آنچه وی پاسخ به نگرانی‌های آمریکا در مورد توافق هسته‌ای ایران ادعا کرده بود، دیدارهای جداگانه ای داشت.