مرگ و میر ۱۴ هزار تهرانی در پاییز ۹۶


سرپرست سازمان بهشت زهرا (س) خبر داد:

مرگ و میر ۱۴ هزار تهرانی در پاییز ۹۶ / ایست‌قلبی و نارسایی‌های تنفسی بالاترین علت مرگ 13  دی - 96

 انتظاری از رژیم با شعار محوری مرگ برزنده ها ودرود برمرده ها برسرقدرت آمد وایران را تبدیل به گورستان کرد جز گزارش  رشد مرگ ومیر نیست.

سرپرست سازمان بهشت زهرا (س) با اشاره به مرگ و میر حدود ۱۴ هزار نفر در پاییز ۹۶ گفت: بالاترین علت مرگ و میرها ایست قلبی و نارسایی های تنفسی بوده است.
به گزارش ایلنا، سعیدخال با اشاره به اینکه بیش از ۵۶ درصد فوتی‌ها در پاییز ۹۶ مرد و ۴۱ درصد زن بوده اند، گفت: کل فوت شدگان ۱۳ هزار و ۹۵۴ نفر بوده که از این تعداد ۳۷۷ نوزاد، ۵ هزار و ۷۳۸ مونث و همچنین ۷ هزار و ۸۳۹ نفر مذکر بوده است.

وی با بیان اینکه ۶۱ متوفی بین ۵ تا ۹ سال داشتند، اظهار کرد: سن بیش از ۸ هزار و ۲۰۰ نفر از متوفیان بالای ۶۵ سال بوده است که بیشترین آمار مرگ و میر در گروه‌های سنی را به خود اختصاص داده اند.

سرپرست سازمان بهشت زهرا (س) با بیان اینکه در کل ۵ هزار و ۷۷۴ فوتی خارج از سازمان داشته ایم، افزود: از کل ۱۴ هزار و ۱۱۰ نفر متوفی پذیرش شده در پاییز، بیش از ۱۰ هزار فوتی در بهشت زهرا دفن شده اند.

خال درباره اینکه کمترین علت فوت بیماری‌های ام اس و مننژیت با یک فوتی بوده است، ادامه داد: بیشترین علت فوت در مهرماه نارسایی تنفسی و در آذرماه و آبان ماه ایست قلبی بوده است.