تیرگی روابط سئول و دبی و احتمال خروج نظامیان کره ای از امارات

 تیرگی روابط سئول و دبی و احتمال خروج نظامیان کره ای از امارات 13 دی - 96
پکن - ایرنا - گمانه زنی ها در باره تیره شدن روابط کره جنوبی و امارات متحده عربی و خروج نظامیان این کشور از امارات قوت گرفته است.
به گزارش روز چهارشنبه ایرنا از خبرگزاری یونهاپ کره جنوبی، سفرهای پی در پی مقام های ارشد نظامی کره جنوبی این کشور به امارات نشان می دهد اختلافاتی میان طرفین بروز کرده است.
کره جنوبی یک واحد از نیروهای زبده و تعلیم دیده خود با نام واحد 'آخ' را از سال 2011 میلادی در امارات مستقر کرده است.
هدف از این اقدام کمک به آموزش سربازان اماراتی گزارش شده اما حالا اخباری منتشر شده است مبنی بر اینکه کره جنوبی تا پایان سال جاری میلادی نیروهایش را از امارات خارج می کند.
شمار سربازان آموزش دیده و حرفه ای کره جنوبی در امارات متحده عربی به 140 نفر می رسد ولی در باره خروج آنها تصمیم قاطعی گرفته نشده است.
امروز رسانه های گروهی کره جنوبی اعلام کردند به دلیل روابط تیره دو کشور پیش بینی می شود این نیروها تا پایان سال جاری میلادی خاک امارات را ترک کنند.
اما وزارت دفاع کره جنوبی در متنی که به صورت پیام برای خبرنگاران در روز چهارشنبه ارسال نموده چنین اخباری را تکذیب و تاکید کرده است فعلا چنین تصمیمی گرفته نشده است.
رییس ستاد نیروهای کاخ ریاست جمهوری کره جنوبی ماه گذشته میلادی به امارات سفر کرد در حالی که تنها چند هفته قبل از این وزیر دفاع این کشور به امارات رفته بود و همین موجب شکل گیری شایعاتی شد مبنی بر اینکه اختلافاتی در روابط دو کشور بروز کرده است.
گزارش رسانه های کره ای حاکی است کره جنوبی و امارات در خصوص اجرای یک توافقنامه محرمانه دچار اختلاف شده اند.
کره جنوبی و امارات سال 2009 میلادی توافقنامه ای امضا کردند به ارزش 18 میلیارد و 600 میلیون دلار که در ازای آن کره برای امارات نیروگاه برق هسته ای به نام 'باراق' می سازد و سپس در ازای دریافت 48 میلیارد دلار آن را راه اندازی و مدیریت می کند.
اما گزارش ها حکایت ازاین دارد که مدتی پس از آن، در دوران حکومت 'لی میونگ باک' رییس جمهور وقت، طرفین یک توافقنامه سری نظامی و لجستیک امضا کرده اند که دولت 'مون جائه این' رییس جمهور فعلی کره جنوبی مایل به اجرای آن نیست.
این اتفاقات در حالی می افتد که پارلمان کره جنوبی سال قبل استقرار واحد نظامی این کشور در امارات را برای یک سال دیگر تمدید کرد.
آساق**231**1904