حتی یک ریال هم هزینههای فاقد سند در شهرداری
سابق وجود نداشته است 4بهمن-96
مشخص است وقتی واحدپول میلیون تومان شده باشد
درشهرداری سردار دزد 4% قالیباف یک ریال صرف هزینه های فاسد نشده چون ده ها و صدها میلیارد تومانی شده است
معاون سابق برنامه ریزی شهرداری تهران با رد صحبتهای معاون
نجفی در خصوص هزینههای فاقد سند در دوران قالیباف،گفت: حتی یک ریال هم سند فاقد
در شهرداری سابق وجود نداشته است.
·
ناصر امانی در گفتوگو با
خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم،
در واکنش به صحبتهای حجت میرزایی معاون نجفی شهردار فعلی تهران اظهار کرد:
در 12 سال کاری در گذشته، 11 سال آن به غیر از سال 95 تفریغ بودجه انجام شده و در
شورای شهر اعضا با بررسی آن را تصویب کردهاند. تا 94 تفریغ انجام شده یک ریال هم
سند فاقد وجود نداشته است. اگر انحراف یا تخلفی بود بدون شک اعلام میشد. تفریغ
بودجه توسط حسابرسران و شورا صورت گرفته و هیچ تخلفی وجود نداشته است.
امانی بیان کرد: در 11 سالی که
تفریغ بودجه انجام شده، شهردار کنونی زمانیکه عضو شورا بودند، 6 سال در کمیسیون
بودجه بودند و در تمام این سالها تفریغ بودجه صورت می گرفته و ریالی سند فاقد
گزارش نشد حال چگونه معاون ایشان برای تشویش افکار عمومی از 2 هزار سند فاقد سخن
میگوید.
معاون سابق شهرداری تهران
همچنین در پاسخ به بودجه 235 هزار میلیاردی شهرداری از سال 84 تا 96 عنوان کرد:
اتفاقا معاون برنامه ریزی جدید شهرداری بالاخره اعلام کردند پایه قیمت سال 1395
بوده است. یعنی پروژهای که سال 1384 انجام شده را با قیمت امروز محاسبه کردهاند
و بدون شک بودجه 113 هزار میلیاردی از سال 84 تا 96، با قیمت روز میتواند عدد
بزرگتری شود.
وی افزود: تمامی سرمایه گذرایها
و پروژههایی که انجام شده را به قیمت امروز محسابه کردهاند. اگر پروژه امام علی
را که سال 91 انجام شده با قیمت روز مجدد محاسبه کنند، بدون شک آن زمان بسیار
ارزان تر تمام شده بود. شهردار بیایند محاسبه کنند و قیمتها روز را مقایسه کنند
ببیند ما آورده یا ضرر داشتیم. تونل توحید، پروژه صدر و ... نسبت به امروز خیلی
ارزان تر ساخته شدهاند. بازی با اعداد جهت سفسطه و انحراف افکار عمومی است.
امانی درباره شبهاتی که برای
بزرگراه دو طبقه صدر عنوان میشود، بیان کرد: این بزرگراه اولا در دورههای قبل
طراحی شده و از قبل نیز مصوب شورا بود. کار مطالعاتی دقیق و مهندسی شرکتهای معتبر
انجام شد. در نهایت نیز باعث حل مشکل ترافیک در منطقه شمال شهر شده است. اگر این
اتوبان دو طبقه نبود بدون شک گرههای ترافیکی همچنان باقی بودند و حجم خودروهای
خروجی از تونل نیایش باعث ایجاد ترافیکهای سرسام آور میشد.
معاون سابق شهردار درباره اینکه
سند تحویل و تحول را غیرواقعی میدانند، عنوان داشت: سند تحویل و تحول عملکرد 12
ساله شهرداری را از زمانی که تهران را در سال 84 تحویل گرفت تا سالی که شهرداری را
تحویل داد بررسی میکند. در این سند با اعداد، اسناد، آمار دقیق و تصاویر تمامی
اقدامات و عملکردها مستند شده است و توسط معاونت برنامه ریزی تهیه و در اختیار تیم
جدید و اعضای شورای شهر قرار گرفت. اینکه کلی گویی شود و کل سند را منکر شوند درست
نیست و باید بگویند کدام بخش از سند مشکل دارد.
وی درباره مجوزهای بلندمربته
سازی و غیرقانونی بودن اعلام شدن آنها توسط معاونین جدید شهردار نیز گفت: هر مجوز
بلندمرتبه سازی بالای 12 طبقه با تصویب کمیسیون ماده 5 بوده است که شهردار تهران
تنها یک عضو آن است و 5 عضو دیگر معاونین وزرای کابینه هستند. خود آقای نجفی اذعان
دارند که 60 درصد بلندمرتبه سازیها قبل از دوره قالیباف بوده است. در ضمن مجوزهای
جدید نیز با تصویب کمیسیون ماده 5 بوده و عوراض دریافتی نیز براساس قانون و
مجوزهای صادر شده صورت گرفته است.