دشمنان امنیت کشور را هدف گرفته اند/حفظ امنیت و آرامش مهم ترین مقوله در توسعه است

استاندار خراسان رضوی:
دشمنان امنیت کشور را هدف گرفته اند/حفظ امنیت و آرامش مهم ترین مقوله در توسعه است 13 دی - 96
 دشمنان نه امنیت کشور را هدف گرفته اند که 4 دهه است حاکم شده اند و منابع وسرمایه طبیعی کشوررا  به تاراج برده وغارت کرده و با وطن فروشی وجنگ افروزی امنیت شهروندان ایرانی را مواجه با خطر کرده اند.
مشهد - ایرنا - استاندار خراسان رضوی گفت: دشمنان و آشوبگرانی که متصل به خارج کشور هستند، امنیت و آرامش مردم را نشانه گرفته اند.
علیرضا رشیدیان سه شنبه شب در گفت و گوی زنده تلویزیونی با مردم خراسان رضوی اظهار کرد: حرکت دشمن آرامش، امنیت و پیشرفت ملت ایران را نشانه گرفته و هوشیاری مردم این توطئه ها را خنثی می کند.
وی خاطر نشان کرد: در چند روز اخیر با سلسله حرکت هایی مواجه شده ایم که ابتدا با اعتراض به موضوعی به نام گرانی مطرح شد اما مورد سوء استفاده دشمنان قرار گرفت.
استاندار خراسان رضوی تاکید کرد: تمام زندگی و حیات بشری در بستر امنیت شکل می گیرد و در قالب امنیت است که می توان تشکیل خانواده داد، تحصیل و در عرصه های مختلف فعالیت کرد.
رشیدیان با بیان اینکه برای کشور در حال توسعه و پیشرفت مهمترین مقوله حفظ امنیت و آرامش جامعه است، افزود: اعتراضات اجتماعی اگر امنیت را از جامعه بگیرد امکان زیست انسانی را از تمامی مردم گرفته و چنین جامعه ای امکان رشد و حل مشکل را از دست خواهد داد.
وی بیان کرد: در چند روز اخیر عده ای که با خارج از کشور ارتباط دارند با موضوع های اعتراضی امنیت کشور را هدف گرفته و در تلاش برای مخدوش کردن شرایط پیشرفت جامعه می باشند.
استاندار خراسان رضوی در ادامه گفت: این در حالی است که تمام اعتراضات باید در سایه امنیت مطرح شود و اعتراض برای حل یک معضل می باشد اما اغتشاش با هدف به هم ریختگی انجام می شود.
رشیدیان اظهار کرد: مردم اگر احساس می کنند مشکلی وجود دارد با طرح آن می توانند مسئولان را در حل آن مساله یاری دهند.
وی تصریح کرد: اما افرادی که اینگونه به اغتشاش دست زدند، هدفشان شکست مردم و ملت ایران بوده است و مردم با هوشیاری اجازه ندادند این امر محقق شود و نشان دادند با وجود سرمایه گذاری سنگین دشمن هوشیارتر از گذشته عمل می کنند.

*
نظام جمهوری اسلامی بر دو پایه جمهوریت و اسلامیت شکل گرفته است
استاندار خراسان رضوی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه نظام جمهوری اسلامی بر دو پایه مهم جمهوریت و اسلامیت شکل گرفته است، گفت: اصل جمهوریت برمبنای مردم و محور قرار دادن مردم برای انتخاب مسئولان کشور است و اصل اسلامیت نیز به معنای اداره کشور بر اساس ارزشهای اسلامی است.
رشیدیان افزود: ارزشهای دینی و الهی کامل ترین قوانین برای رشد و توسعه زندگی انسانی به شمار می روند.
وی با تاکید بر اینکه نظام جمهوری اسلامی بدون مردم معنا ندارد، تاکید کرد: در کارهای اجرایی همیشه نارضایتی وجود دارد، زیرا تنها دیکته نانوشته است که غلط ندارد.
استاندار خراسان رضوی اظهار کرد: در همه جای دنیا آنچه در دستگاههای اجرایی انجام می شود مورد رضایت 100 درصد مردم نیست و حتی در کشورهایی که مدعی مهد دموکراسی هستند نیز نارضایتی ها در خشن ترین حد خود ظهور و بروز می کند.
رشیدیان با قدردانی از مردم فهیم و همیشه در صحنه برای حضور در راهپیمایی سالروز 9 دی، افزود: از نیروهای امنیتی و انتظامی نیز که در ناآرامی ها خویشتن داری و با رافت برخورد کردند، تشکر می کنم.
وی یادآور شد: خوشبختانه اکنون آرامش و امنیت در تمام سطح شهر مشهد و شهرستانهای استان خراسان رضوی برقرار است و مشکل امنیتی وجود ندارد.

*
مشکلات در سایه امنیت قابل حل است
استاندار خراسان رضوی با اشاره به اینکه در سایه امنیت با پیگیری ها مشکلات قابل حل است، گفت: در نظام جمهوری اسلامی ساز و کارهای متعددی برای رسیدگی به مشکلات دیده شده است که از آن جمله سازمان بازرسی کل کشور و دیوان محاسبات و بخش های بازرسی ادارات است.
رشیدیان افزود: علاوه بر این ماه گذشته رئیس جمهوری دستور فعال شدن میز خدمت در کلیه ادارات را با هدف خدمت به مردم و تسهیل در فرایندهای اداری اعلام کرد.
وی بیان کرد: امسال تکریم ارباب رجوع در کنار موضوع اقتصاد مقاومتی و رسیدگی به آسیب های اجتماعی مورد تاکید بوده است.
رشیدیان تاکید کرد: اعتراض حق مردم است و فرق نظام جمهوری اسلامی با طاغوت در این است که در این نظام مردم حق دارند سوال بپرسند و مدیران موظف به پاسخگویی هستند.
وی اظهار کرد: نمایندگان مجلس شورای اسلامی نیز به عنوان نمایندگان مردم از مسئولان نظام سوال می پرسند و موضوعات را پیگیری می کنند بنابراین در ضرورت حق سوال و اعتراض شکی نیست.
استاندار خراسان رضوی تصریح کرد: بنابراین اگر بنا باشد در مورد موضوعی مانند مسئله گرانی بحث شود و اعتراض صورت گیرد مسلما محل این اعتراض در کف خیابان نیست.
رشیدیان تاکید کرد: برخی دشمنان طی ماه های گذشته گفته بودند که جنگ را به داخل ایران می بریم و هم اکنون تلاش دارند آرامش و امنیت مردم ایران را که مورد حسرتشان بود، خدشه دار کنند.
وی با بیان اینکه ایران جزیزه آرامش و امن در منطقه بوده و هست و همین امر موجب حسادت بدخواهان و حسودان شده بود، گفت: با انجام اغتشاشات اخیر همین دشمنان، ناامنی در ایران را جشن گرفتند.
استاندار خراسان رضوی تصریح کرد: خوشحالی افرادی مانند نتانیاهو، ترامپ و گروهک های درهم شکسته تروریستی که سابقه 17 هزار ترور در ایران را دارند، اقدامی مضحک است.
رشیدیان با بیان اینکه هتک حرمت به پرچم ایران اقدامی بود که احساسات ملی را برانگیخت، افزود: بیش از 250 هزار شهید در کشور داریم و در زمان تشییع هر شهید پرچم سه رنگ ایران بر پیکرش بوده است.
وی با اشاره به هوشیاری مردم ایران اظهار کرد: بی توجهی مردم هوشمند ایران به فراخوان های پی در پی نشان از هوشمندی آنان دارد.
استاندار خراسان رضوی گفت: دستگاه امنیتی در طول 39 سال گذشته توطئه های فراوانی را خنثی کرده است و اگر دشمنان تا کنون نتوانستند کاری انجام دهند به این دلیل است که پشتوانه مردم حامی ناجیان امنیت بوده است.

*
ملت صاحب اصلی نظام و کشور هستند
استاندار خراسان رضوی در ادامه سخنانش با بیان اینکه ملت صاحب اصلی نظام و کشور هستند، افزود: احزاب، رسانه ها، خانه احزاب در استان، ملاقات های عمومی مسئولان با مردم و ارتباط مردم و مسئولان از راههای بیان خواسته ها و پیگیری مسائل و مشکلات مردم است.
رشیدیان در ادامه تجمع مردمی در روز پنجشنبه هفته جاری را نماد همدلی و اتحاد مردم برای قدردانی از استقلال نظام اسلامی در سایه رهبر معظم انقلاب دانست و گفت: در این روز قطعا شاهد حضور پرشور و گسترده مردم در صحنه خواهیم بود.
وی در بخش پایانی سخنان خود با اشاره به گرانی تخم مرغ و مدیریت این روند در خراسان رضوی افزود: کمترین میزان افزایش قیمت تخم مرغ در این استان بوده است و روز گذشته نیز با 100 خرده فروش متخلف در این زمینه برخورد شده است.
رشیدیان تاکید کرد: در خراسان رضوی به موضوع اشتغال توجه ویژه شده است، بطوریکه میزان بیکاری در این استان از 14.2 درصد در ابتدای سال اکنون به 10 درصد رسیده است.
وی با اشاره به سفر اخیر معاون اول رئیس جمهوری به خراسان رضوی گفت: در این سفر بیش از 24 هزار میلیارد ریال پروژه افتتاح شد و چند برابر این میزان نیز پروژه های صنعتی، اقتصادی و عمرانی در حال احداث تا پایان امسال بهره برداری می شود.
استاندار خراسان رضوی گفت: در این سفر همچنین یک هزار و 690 خانه بازسازی شده آسیب دیده از زلزله و عملیات گازرسانی به 180 روستا در این استان بهره برداری شد.
خبرنگار:آرزو جاودانی**انتشار دهنده:شاهین فرشاد