وبخت: كليد ما همه قفل ها را باز نمي كند


نوبخت: كليد ما همه قفل ها را باز نمي كند 27 تیر -97
کلیدداراصلی روحانی  است که قرار بود همه قفل ها را بازکند ولی اکنون نمی تواند قفل خودی ها را باز کند . زیرا سخنگوی دولت روحانی اعتراف کرده است که کلید ما همه قفل ها را بازنمی کند . به نظر می رسد  که  مخاطب نوبخت روحانی است چون شنیده می شود نوبخت هم جزو مهره های تیم اقتصادی است که با مهره های نزدیک تر به خامنه ای وپاسداران باید عوض شود .
سخنگوي دولت با بيان اينکه اگر دستگاه هاي اجرايي از من ناراضي باشند، طبيعي است، گفت: منابع ما محدود است ولي تلاش مي کنيم با صحبت پاي مشکلات دستگاه بنشينيم؛ چرا که مي خواهم کليد باشم، نه قفل، ولي اين پست همواره قفل است و کليد ما همه قفل ها را باز نمي کند.
    
به گزارش خبرنگار کيهان، محمدباقر نوبخت روز گذشته در نشست خبري با خبرنگاران در پاسخ به پرسشي درباره ممنوع الخروجي برخي از مديران و مسئولان وزارت صنعت، معدن و تجارت اعلام کرد: بعد از اينکه ثبت سفارش خودرو متوقف شد، متاسفانه در يک فاصله کوتاه سايت ثبت سفارش هک شد و تخلفاتي صورت گرفت که اين حرکت يک اقدام غيرقانوني بود و رئيس جمهوري خواستند که با دقت و بدون اغماض با اين قضيه برخورد شود و مشخص شود چه کساني و از چه دستگاه هايي در اين جريان نقش داشتند.
    
وي افزود: بعد از آغاز تحقيقات مشخص شد که از خود دولت چند نفر در اين جريان نقش آفريني کردند و همانطور که مشاهده کرديد رئيس جمهور از قوه قضائيه درخواست کرد که به اين موضوع رسيدگي شود.
    
نوبخت در پاسخ به پرسشي مبني بر اينکه چقدر نظارت بر افراد دستگير شده وجود دارد تا شاهد فرار اين افراد از کشور نباشيم؟ گفت: از قوه قضائيه درخواست کرده ايم که در اين قضيه سختگيري داشته باشد تا شاهد ساير موارد مشابه نباشيم اما از طرفي هم از اين قوه مي خواهيم امنيت سرمايه گذاري براي افرادي که قصد اين کار را دارند به وجود بياوريم و فضاي کسب و کار را ايمن سازي کند. سخنگوي دولت درباره اين موضوع که رئيس جمهوري مي خواهد از طريق مجلس اقدام به ايجاد تغيير در کابينه کند، گفت: چنين چيزي صحت ندارد. نوبخت درباره نقش خود درباره جدا شدن معاون اول از دولت و کنار رفتن خودش از سازمان برنامه و بودجه نيز تصريح کرد: تمام اين شايعات دروغ است. وي در پاسخ به سوالي پيرامون سفر علي اکبر ولايتي به روسيه، اظهار داشت: در اين سفر همه توافقاتي که وجود داشت، روسيه بر آنها باقي بود و نه تنها انگيزه اش تقليل پيدا نکرده بود بلکه انگيزه مضاعفي داشتند و آمادگي سرمايه گذاري عظيمي در طرح هاي زيربنايي ما دارند. سخنگوي دولت همچنين در پاسخ به سوالي، تعهد کاهش 12 درصدي سوزاندن سوخت هاي فسيلي در موافقتنامه پاريس را تاييد کرد اما گفت خاموشي هاي اخير ربطي به اين موافقت نامه ندارد. نوبخت همچنين در پاسخ به سوال خبرنگار کيهان مبني بر اينکه آيا دولت قصد ندارد ماده 29 قانون برنامه ششم توسعه مبني بر راه اندازي سامانه شفافيت حقوق و مزاياي مديران را اجرا کند، گفت: در اولين فرصت به آقاي انصاري رئيس سازمان اداري و استخدامي خواهم گفت که اينکه اين سامانه در چه وضعيتي است را به شما گزارش کنند.