گزیده خبر ها 3 مهر - 97


گزیده خبر ها 3 مهر - 97
پای پسر هشت ساله به علت نامعلومی و به طرز خطرناکی از قسمت زیر زانو بین کابین و دیواره چاهک آسانسور گیرکرد.
به گزارش باشگاه خبرنگاران پویا؛ ساعت 15:35 دقیقه درپی تماس ساکنان یک ساختمان مسکونی با سامانه 125 و اعلام خبر گیر کردن پای پسربچه‌ای در آسانسور، ستاد فرماندهی آتش‌نشانی تهران بلافاصله آتش‌نشانان ایستگاه 87 و گروه امداد و نجات پنج را به محل حادثه واقع در یافت‌آباد، بلوارابراهیم‌آباد اعزام کرد.
بنابر گفته ناصر شیرازی؛ فرمانده آتش‌نشانان اعزامی، در یک مجتمع پنج طبقه مسکونی، پای کودکی هشت ساله به علت نامعلومی و به طرز خطرناکی از قسمت زیر زانو بین کابین و دیواره چاهک آسانسور گیر کرده و تلاش والدین نیز برای خارج کردن پای فرزندشان بی‌نتیجه بود.
وی افزود: آتش‌نشانان برای جلوگیری از جابه‌جایی احتمالی کابین آسانسور و مصدومیت بیشتر این پسربچه، به سرعت جریان برق آسانسور را قطع کردند سپس با استفاده از وسایل مخصوص نجات (هولماترو) ابتدا بین کابین و دیواره فاصله ایجاد کردند و در ادامه نیز در عملیاتی حساس و نفسگیر موفق شدند پای آسیب‌دیده این کودک را از بین کابین و دیواره آسانسور بیرون آوردند.
بنابر اعلام پایگاه خبری 125؛ این پسر هشت ساله برای مداوا تحویل عوامل اورژانس حاضر در محل شد و آتش‌نشانان با ارائه تذکرات ایمنی به مدیر، ساکنان ساختمان و تحویل محل به عوامل انتظامی به ایستگاه خود مراجعت کردند.
درگیری دو مرد در هیات عزاداری به قتل و زخمی شدن سه برادر منجر شد.
یه گزارش باشگاه خبرنگاران جوان؛ ساعت 10:25 دقیقه 31 شهریور ماموران کلانتری 161 ابوذر در تماس با بازپرس کشیک قتل پایتخت از مرگ مرد 57 ساله‌ای در بیمارستان خبر دادند.
به دنبال اعلام این خبر تحقیقات آغاز و در بررسی‌های صورت گرفته مشخص شد که مرد میانسال صاحب یک قهوه خانه بوده که ازسوی مرد جوانی به رگبار بسته شده است و در این حادثه دو برادر وی نیز مجروح شده‌اند.
با توجه به جنایتی که رخ داده بود کارآگاهان اداره دهم پلیس آگاهی پایتخت و تیم بررسی صحنه جرم به دستور بازپرس جنایی تحقیقات را ادامه دادند.
در ادامه مشخص شد شب قبل از جنایت مرد 27 ساله‌ای به نام اردلان در هیات عزاداری با مقتول درگیر شده است. اما افراد دیگری که در هیات بودند به کمک مقتول آمده و اردلان را کتک زده‌اند.بعد از این درگیری دوستان اردلان در اینستاگرام فیلم‌ها و متن‌هایی منتشر کردند که در آنها مقتول را تهدید به مرگ کرده بودند.
پیام‌های تهدید ادامه داشت تا اینکه ساعاتی بعد اردلان با به دست گرفتن اسلحه به مقابل قهوه خانه مقتول رفت و آنجا را به رگبار بست. در این تیراندازی او 8 تیر شلیک کرده و صاحب قهوه خانه کشته شد و دو برادرش نیز مجروح و برای درمان به بیمارستان منتقل شدند.بازپرس جنایی دستور بازداشت متهم فراری را صادر کرد.
مرد شیاد که با دستیابی به اطلاعات و عکس‌های شخصی دخترجوان قصد اخاذی و سوءاستفاده از وی را داشت با تلاش کارآگاهان پلیس فتا به دام افتاد.
به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان؛ مرد شیاد که با دستیابی به اطلاعات و عکس‌های شخصی دخترجوان قصد اخاذی و سوءاستفاده از وی را داشت با تلاش کارآگاهان پلیس فتا به دام افتاد.
سرهنگ فیروز سرخوش نهاد رئیس پلیس فتا استان همدان در تشریح این خبر گفت: چندی قبل دختر جوانی به پلیس مراجعه کرد و گفت که گوشی تلفن همراهش خراب شده بود، با توجه به اینکه اطلاعات محرمانه‌ای داخل گوشی داشت نمی‌خواست آن را دست هر تعمیرکاری بسپارد.
بنابراین به پیشنهاد دوستش تلفن را به برادر وی که تعمیرکار موبایل بود داده است. تعمیرکار هم با این بهانه که گوشی دیگر قابل تعمیر نیست، با مبلغ اندکی گوشی را می‌خرد و با ریکاوری آن، عکس‌های این خانم را خارج کرده و اقدام به اخاذی می‌کند. مرد شیاد قصد انتشار عکس‌های شخصی این دختر را داشت که شاکی نیز به خاطر ترس از انتشار تصاویر 15 میلیون تومان در اختیار این فرد قرار داد.
اما ماجرا به اخاذی منتهی نمی‌شود و تعمیرکار به این خانم پیشنهاد رابطه نامشروع می‌دهد که او پس از این پیشنهاد به پلیس فتا مراجعه و شکایت کرد. بدین ترتیب متهم دستگیر شد و با تشکیل پرونده در اختیار مقامات قضایی قرار گرفت.
وی در ادامه با تاکید بر اینکه به هیچ وجه اطلاعات محرمانه‌ای که انتشار آن دارای تبعات است، داخل گوشی‌های تلفن همراه نباشد گفت: بر این اساس نباید به دیگران حتی نزدیکترین دوستان و آشنایان اعتماد کرد. حتی‌المقدور سعی کنید تعمیر گوشی را خودتان انجام دهید، یا آن را در اختیار تعمیرکاران مجاز قرار دهید و قبل از آن اطلاعات داخل گوشی را به حافظه‌ای مشخص انتقال و از اتصال آن حافظه به اینترنت خودداری شود.
مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی با اشاره به روند فعالیت سامانه بارشی طی روزهای آینده استان‌های پر بارش را اعلام کرد و گفت: شدت بارش در شمال استان‌های تهران و سمنان، ارتفاعات استان‌های مازندران، گلستان، گیلان و کرمان همچنین در استان‌های خراسان شمالی و غرب خراسان رضوی خواهد بود.
احد وظیفه در گفت‌وگو یی، اظهار کرد: براساس نقشه‌های پیش‌یابی وبا عبور موجی از شمال کشور و سواحل دریای خزر، دامنه‌های جنوبی و شمالی البرز مرکزی و در اواخر وقت در شمال شرق کشور شاهد ابرناکی، رگبار باران، گاهی رعد و برق همراه با وزش باد شدید خواهیم بود.
وی با اشاره به این‌که امروز (3 مهرماه) افزایش ابر همراه با رگبار و رعد و برق، گاهی با باد شدید در شمال شرق و شرق کشور رخ خواهد داد، ادامه داد: در روز چهارشنبه (4 مهرماه) در غرب سواحل خزر، شمال آذربایجان غربی و شرقی در بعضی ساعات افزایش ابر و بارندگی پیش‌بینی می‌شود.
مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی تاکید کرد: در جنوب کشور در مناطق مرکزی کرمان و در استان‌های کرمان، هرمزگان، شمال سیستان و بلوچستان، در ساعات بعد از ظهر امروز رشد ابر وزش باد موقت، رگبار و رعد و برق پیش‌بینی می‌شود.
به گفته وظیفه، شدت بارش امروز در استان‌های خراسان جنوبی، جنوب خراسان رضوی، هرمزگان، ارتفاعات کرمان و شمال سیستان و بلوچستان خواهد بود.
مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی همچنین اظهار کرد: در دو روز آینده در بخش‌هایی از جنوب غرب کشور و در جنوب سمنان، شرق اصفهان و یزد، قزوین، البرز و قم همچنین در جنوب خراسان رضوی، خراسان جنوبی و یزد وزش باد شدید گاهی همراه با گردوغبار پیش‌بینی می‌شود.
وظیفه در پایان در مورد شرایط جوی پایتخت طی دو روز آینده گفت:‌ آسمان تهران امروز وفردا (3 و 4 مهرماه) صاف تا کمی ابری، گاهی همراه با وزش باد پیش‌بینی می‌شود. بیشترین و کمترین دمای تهران طی این دو روز به ترتیب 28 و 17 درجه سانتیگراد و 30 و 17 درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.
*
افزایش میزان نا پایداری جوی
مدیر واحد مدل‌سازی و پیش‌بینی شرکت کنترل کیفیت هوای تهران از وزش باد و تندباد لحظه‌ای خبر داد.
حسین شهبازی در گفت‌و‌گو با ایسنا با بیان اینکه پیش‌بینی‌های انجام شده در شرکت کنترل کیفیت هوا نشان دهنده افزایش میزان ناپایداری جوی است، اظهار کرد: برای برخی ساعات به ویژه در بعد ازظهر وزش باد شدید به بزرگی بالاتر از 8 متر بر ثانیه و در برخی مواقع تندباد لحظه‌ای انتظار می‌رود.
وی ادامه داد: با توجه به این شرایط احتمال خیزش گرد و خاک و افزایش موقتی غلظت ذرات معلق وجود دارد.
مدیر واحد مدل‌سازی و پیش‌بینی شرکت کنترل کیفیت هوای تهران با اشاره به اینکه این شرایط جوی طی امروز (3 مهر) کمابیش ادامه خواهد داشت، تصریح کرد: در این روز برای برخی ساعات وزش باد موثر به بزرگی 3 تا 5 متر بر ثانیه از سمت نواحی جنوبی - جنوب‌غربی پیش‌بینی می‌شود.
شهبازی در ادامه با بیان اینکه این شرایط به‌طور موقت سبب افزایش غلظت ذرات معلق خواهد شد، گفت: دمای هوا در پایتخت تا روز آینده روند کاهشی خواهد داشت.
مدیر واحد مدل‌سازی و پیش‌بینی شرکت کنترل کیفیت هوای تهران در پایان با اشاره به اینکه کیفیت هوای 24 ساعت گذشته تهران منتهی به 8 صبح دیروز با شاخص میانگین 83 در شرایط سالم قرار داشت، تصریح کرد: کیفیت هوای امروزنیز با شاخص میانگین 79 همچنان در شرایط سالم است.
*
واژگونی کامیون در هراز، ترافیک نیمه‌سنگین را رقم زد
رئیس مرکزکنترل ترافیک راهور ناجا از واژگونی یک دستگاه کامیون حامل مواد غذایی در محدوده آب‌اسک محور هراز و ایجاد ترافیک نیمه سنگین خبر داد.
سرهنگ نادر رحمانی رئیس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک راهور ناجا در خصوص آخرین وضعیت جوی و ترافیکی محورهای مواصلاتی کشور اظهار داشت:‌ ترافیک در شمال به جنوب محور هراز محدوده آب‌اسک به علت واژگونی یک دستگاه کامیون حامل مواد غذایی نیمه‌سنگین است.
این مقام ارشد راهور ناجا به ترافیک نیمه‌سنگین در تونل تکاور محور هراز پرداخت و تصریح کرد: در آزادراه قزوین - کرج محدوده پایانه شهید کلانتری تا پل فردیس و همچنین آزادراه کرج - تهران محدوده پل کلاک تا گرمدره ترافیک نیمه سنگین گزارش شده است.
سرهنگ رحمانی به مه‌گرفتگی در ارتفاعات فیروزکوه محدوده گدوک پرداخت و خاطرنشان کرد: بارش پراکنده باران در محورهای آذربایجان شرقی و گیلان گزارش شده است.
رئیس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک راهور ناجا گفت: سایر محورهای مواصلاتی کشور از جوی آرام و ترافیکی روان برخوردار هستند.