فلاحت پیشه: مسئولان با حضور در مجلس نظرات خود را درمورد FATF بیان کنند

 فلاحت پیشه:
مسئولان با حضور در مجلس نظرات خود را درمورد FATF بیان کنند 8مهر-97
تهران - ایرنا - رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با درخواست از مسئولان کشور برای حضور در مجلس و بیان نظرات خود درباره لوایح مرتبط با FATF گفت: این اقدام باعث می شود برای پیوستن به گروه ویژه اقدام مالی در راستای منافع ملی به نتیجه برسیم.
به گزارش خبرنگار پارلمانی ایرنا، «حشمت الله فلاحت پیشه» در جلسه علنی روز یکشنبه مجلس و در نطق میان دستور خود اظهار داشت: می خواهم از مظلومیت مجلس صحبت کنم، هنوز موضوعی تحت عنوان FATFدر مجلس مطرح نشده است اما آن چه که وجود دارد چهار لایحه است. دو لایحه مرتبط با اصلاح قانون داخلی و دو لایحه کنوانسیون خارجی.
وی با بیان این که اگر ایران این لوایح را تصویب کند آنگاه بهانه‌ها یا توصیه‌های چهل گانه FATF کنار می رود، تصریح کرد: امروز شاهد هستیم تمام نمایندگان پیامک‌های مختلف از توصیه تا تهدید را دریافت می‌کنند.
فلاحت پیشه خطاب به رییس مجلس گفت: خواهش می کنم امروز، فردا یا هر روزی که آخرین لایحه یا کنوانسیون در مجلس مطرح می شود بخشی از وقت را به خود FATF اختصاص دهید، ببینید این موضع چیست.
وی ادامه داد: مسئولان دولت، شورای عالی امنیت ملی کشور و مجمع تشخیص مصلحت نظام در مجلس حضور یافته و صحبت کنند تا ما به نتیجه برسیم که پیوستن به FATF در راستا منافع ملی است یا خیر و آیا ما باید بر آن تفحظ بگذاریم، آن را رد کنیم یا آن را تصویب کنیم.
نماینده مردم اسلام آباد غرب در مجلس تاکید کرد: نمایندگان جزو مظلوم‌ترین مسئولان کشور هستند چرا که نه تریبونی دارند و نه آدمی. کسانی که خود را پشت صحنه قایم کردند می خواهند تصمیم را به گردن مجلس بیندازند.
فلاحت پیشه یادآور شد: زمان جلسه FATF همه افراد از بانک‌ها، مجمع تشخیص، دولت و شورای امنیت حضور یابند و صحبت کنند و سپس در حضور مردم رای شفاف دهیم و مشخص شود مجلسی دارند که دلسوز منافع ملی است.
وی در ادامه نطق خود اظهارداشت: جمعه گذشته یکی از مسئولان با افتخار گفت 500 دوربین در ورزشگاه آزادی تهران نصب شده تا دختران پسرنما را هنگام ورود به ورزشگاه بازداشت کنند.
وی افزود: این در حالی است که زمانی که با حسرت و اندوه مشغول بررسی جنایت تروریستی اهواز بودم به این فکر می‌کردم که حتی اگر یکی از این دوربین ها فضای پشت جایگاه را پوشش می‌داد قلب ایران این گونه به درد نمی آمد.
نماینده مردم اسلام آباد غرب در مجلس با یادآوری این که مواظب باشید راه را اشتباه نروید، تاکید کرد: مشکل اصلی کشور تحریم خارجی و کمبود بودجه داخلی نیست بلکه غفلت از راهبرد جنگ سردی است که دشمنان علیه کشورمان طراحی کرده اند.
فلاحت پیشه خاطرنشان کرد: غرب در جنگ سرد با نظریه «جرج کنان» بلوک شرق را شکست داد؛ براساس این نظریه اقدامات باید در جهتی باشد که کشور جاذبه های خود را برای اتباعش از دست دهد به گونه ای که مردم در داخل مایوس و مدینه فاضله را در کشور مهاجم بجویند.
وی ادامه داد: به همین دلیل شاخص اول توسعه هزاره جدید شاخص شادی است اما متاسفانه در ایران رسوبات ذهنی برخی افراد را با هزاران تیشه فرهادی نیز نمی توان زدود.
رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با یادآوری عهدشکنی ترامپ در خروج از برجام، وظیفه مردم در این شرایط از مسئولان خطیرتر دانست و گفت: اگر آنها در شناسایی خادمان از خائنان به منافع و امنیت ملی دچار اشتباه نشوند مسئولان از شرایط بهتری برای تصمیم گیری برخوردار می شوند.
فلاحت پیشه تصریح کرد: بزرگ ترین خدمت به ملت، جلوگیری از تکمیل حلقه محاصره کشور توسط مثلث صهیونیستی، ارتجاعی و ترامپی است و بزرگترین خیانت، کشاندن ایران به مسیر افراط و انتحاری است که آن مثلث شوم برای ایران طراحی کرده است.
وی با بیان این که نشست شورای امنیت سازمان ملل متحد نشان داد که جهان، آمریکا نیست و آمریکا، نیز ترامپ نیست، یادآور شد: ایران اسلامی در طول چهل سال گذشته حداقل چهل نوع اقدام و راهبرد خصمانه را تحمل کرده و هر روز قدرتمندتر شده است.
نماینده مردم اسلام آباد غرب در مجلس دهم همچنین گفت: اکنون ایران در زمره 20 اقتصاد برتر دنیا است و اگر بخواهیم مسیر پیشرفت را ادامه دهیم، نباید اجازه دهیم هیچ عامل بیرونی سامان داخلی را برهم زند.
فلاحت پیشه با بیان این که بزرگ ‌ترین آفت تحریم برای کشور ایجاد رانت های فاسد است، یادآور شد: هنوز سرنوشت منافع ملت ایران در صحنه و پشت صحنه بازی امثال زنجانی و ضراب مشخص نیست در حالی که کاسبان تحریم دوباره برای خون ملت دندان تیز کرده‌اند.
وی تاکید کرد: با تصمیم گیری شفاف و محرم دانستن مردم برای همیشه زالوهای واسطه تحریم را از این بدنه با صلابت دور کنیم.
رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تصریح کرد: حرف ما این است که بخشی از تعلل های امروز در تصمیم‌گیری‌ های اقتصادی و اجرای تصمیمات، ناشی از رانت های قدرت و ثروت است.
فلاحت پیشه در بخش دیگری از نطق خود با اشاره به این که قوه قضاییه هر هفته گزارشی از برخوردها را ارائه می‌دهد، گفت: اما عدم معرفی مصادیق و بویژه عدم شفافیت بازگشت اموال به بیت المال و نحوه هزینه کرد آن به سود مردم شائبه‌ها را حفظ کرده است.
وی اضافه کرد: بی‌پایان شدن این داستان نشان می‌دهد که مصونیت دانه درشت‌ها و با قدرت‌ها ادامه دارد؛ به طور خاص مانع شویم که مشغله‌های انتخاباتی بر دغدغه منافع ملی غلبه نکند.
نماینده مردم اسلام آباد غرب در مجلس یکی از نشانه های انتخاباتی کردن رفتار سیاسی را غلبه فضای توهین و تخریب بر منطق و تلاش برای حل مسئله دانست و اظهار داشت: این آفت منجر به تضعیف توان تصمیم گیری و اجرایی کشور می شود.
فلاحت پیشه یادآور شد: مسئولان از تصمیم گیری و موضع گیری شفاف پرهیز می کنند و عمر و انرژی کشور در لفافه‌ها و موج سواری ها هدر می‌رود؛ تصمیم گیری و اجرا در کشور به گونه‌ای سالم و شفاف باید صورت گیرد و در این صورت ترامپ مجبور به فصل بازگشت تحریم‌ها بازگردد. ایرانی که این همه شرایط بین المللی را فراهم کرده است قابل تحریم نیست.
یرنا گزارش می دهد