قاسمی: دخالت در امور داخلی کشورها هیچگاه سیاست ایران نیست

 در واکنش به ادعاهای وزیران خارجه بحرین و امارات؛
قاسمی: دخالت در امور داخلی کشورها هیچگاه سیاست ایران نیست 9مهر-97
دز حالی که پاسداران با تمام توان تهدید به عدم تصویب لایحه در مجلس ارتجاع می کنند چون نمی خواهند تصویب لایحه مبارزه با پول شویی و تأمین مالی سازمان های تروریستی در مجلس  ارتجاع  خدشه ای به سیاست جنگ افروزی وتروریستی برون  مرزی شان وارد شود ولی با وقاحت خاص سخنگوی  امور خارجه مدعی شده : دخالت در امور داخلی کشورها هیچگاه سیاست رژیم ولایت فقیه   نیست در صورتی که در 40 سال حکومت ننگین رژیم ولایت فقیه خلاف این ادعا  اعمال شده  و واقعیت داشته است.
تهران- ایرنا- سخنگوی وزارت امور خارجه در پاسخ به ادعاهای تکراری وزیران خارجه بحرین و امارات در مجمع عمومی سازمان ملل متحد، این اظهارات را بی ارزش، واهی و برخاسته از ذهن متوهم آنها دانست و تاکید کرد: دخالت در امور داخلی سایر کشورها هیچگاه سیاست ایران نبوده و نیست.
به گزارش یکشنبه شب ایرنا به نقل از وزارت خارجه، بهرام قاسمی افزود: جمهوری اسلامی ایران همواره سیاست همسایگی همراه با احترام متقابل و حسن همجواری را از اولویت های اساسی سیاست خارجی خود قلمداد کرده و دخالت در امور داخلی سایر کشورها هیچگاه سیاست ایران نبوده و نیست.
سخنگوی وزارت امور خارجه ادامه داد: همنوایی وزیران خارجه بحرین، امارات و همچنین عربستان سعودی با سیاست ها و رویکردهای ضدایرانی و جنگ طلبانه رژیم صهیونیستی تنها باعث مشروعیت بخشی به جنایت ها و اختلاف افکنی های رژیم صهیونیستی و مشروعیت زدایی از خود می شود. این رویکرد اشتباه راه رسیدن به اعتماد متقابل میان کشورهای مسلمان منطقه را طولانی و دشوارتر می کند.
قاسمی به مقام های امارات و بحرین توصیه کرد که دست از پیروی های کورکورانه از سیاست های دیکته شده و خلاف منافع و مصالح کشورهای منطقه و جهان اسلام بردارند و به جای ایراد هر روزه و بی فایده اتهام های واهی و بی اساس به جمهوری اسلامی ایران، به ابتکارات و ایده های تهران برای تامین امنیت، ثبات و همکاری های منطقه ای و کاهش تنش و سوء تفاهم ها در منطقه بیاندیشند.