شمار قربانیان مشروبات الکلی در خراسان شمالی به 5 نفر رسید

 شمار قربانیان مشروبات الکلی در خراسان شمالی به 5 نفر رسید 9مهر-97
اوایل انقلاب که هنوز سهمیه کوپنی تریاک از سوی داروخانه ها  توزیع می شد . درراستای طرح مبارزه با قاچاقچیان  موادمخدر و معتادین آخوند صادق خلخالی طحال گاوسمی شده با تریاک مخلوط  وتوزیع می شد که رنگ لول تریاک های کوپنی هم متمایل به سیاه شده بود . معتادانی که تریاک با شیره وچای مخلوط و مصرف می کردند پس از مدتی می مردند .گویا اکنون این طرح درمورد مشروب خواران اعمال می شود .چون آمار مسموم شدگان وفوت کرده های مشروبات ا لکلی سمی در شهرهای ایران رو به افزایش است.
بجنورد- ایرنا - فرمانده انتظامی خراسان شمالی گفت: شمار قربانیان مصرف مشروبات الکلی در این استان به پنج نفر رسید.
سردار علیرضا مظاهری یکشنبه شب در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: شمار افراد مسموم شده بر اثر مصرف مشروبات الکلی در این استان تا کنون به 59 نفر رسیده است که از پایان شهریور تاکنون در شهرهای بجنورد و شیروان مسموم شده اند.
وی با بیان اینکه تا کنون 2 نفر از مسمومان برای ادامه درمان به مشهد اعزام شده اند، گفت:
هفته پیش یک کارگاه تولید و توزیع مشروبات الکلی مرگبار در این استان شناسایی و منهدم شد.
سردار مظاهری اظهار داشت: گردانندگان این کارگاه که اقدام به تولید دست ساز مشروبات الکلی و توزیع آن در بازار می کردند، توسط نیروهای پلیس آگاهی استان شناسایی شدند.
وی خاطرنشان کرد: در این کارگاه 6 نفر، عوامل اصلی تولید مشروبات الکلی بودند و 25 نفر دیگر نیز عوامل توزیع بودند که شناسایی و دستگیر شدند.
سردار مظاهری با بیان اینکه این مشروبات دست ساز به لحاظ مواد استفاده شده، کشنده است گفت: مسمومیت با این محصول، بسیار خطرناک است از این رو به افرادی که نسبت به تهیه این مشروب اقدام کرده اند توصیه می شود به هیچ عنوان آن را مصرف نکنند.
فرمانده انتظامی خراسان شمالی تصریح کرد: به افرادی که از این مشروبات استفاده کرده اند توصیه می شود در صورت مشاهده کوچکترین ناراحتی و علائم مسمومیت، هر چه زودتر به مراکز درمانی مراجعه کنند.
تاکنون شماری از مسموم شدگان مشروبات الکلی از بیمارستان مرخص شده و شماری در بخش و یا اورژانس بستری و تحت مراقبت هستند