344 نفر در اثر مصرف مشروبات الکلی مسموم شدند

344 نفر در اثر مصرف مشروبات الکلی مسموم شدند 8مهر-97
تهران- ایرنا- معاون فنی سازمان اورژانس کشور گفت: 344 نفر در اثر مصرف مشروبات الکلی در پنج استان کشور مسموم شده اند که از این تعداد 27 نفر فوت کردند و 2 نفر نیز دچار مرگ مغزی شده اند.
حسن نوری روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار اجتماعی ایرنا درباره دلیل افزایش تعداد فوت شدگان مسمومیت با الکل تقلبی گفت: با اطلاع رسانی انجام شده و افزایش آگاهی مردم از موضوع، مسمومیت های جدیدی نداشتیم و این افزایش تعداد فوتی ها مربوط به بیماران بد حالی است که در بخش های ویژه بستری بودند.
وی افزود: بر اساس گزارش‌های رسیده، تا ساعت 14 امروز (8مهرماه) از مجموع 344 نفر، 27 نفر فوت، 2 نفر دچار مرگ مغزی، 139 نفر درمان و ترخیص از بیمارستان و 176 نفر در مراکز درمانی بستری و تحت درمان هستند.
نوری گفت: در استان های هرمزگان 17 نفر، خراسان شمالی 4 نفر، البرز 5 و فارس یک نفر جان خود را از دست دادند و در کهگیلویه و بویراحمد 3 نفر دچار مرگ مغزی شدند.
وی افزود: افرادی که الکل های تقلبی نوشیده اند در مواجه با نخستین نشانه ها مانند حالت تهوع، سردرد، دوبینی به مراکز درمانی مراجعه کنند. در صورت مراجعه دیرهنگام این افراد به مراکز درمانی، قطعا آسیب ها تشدید می شود و ممکن است این افراد دچار آسیب های غیر قابل جبرانی همچون نابینایی، تخریب کلیه، مرگ مغزی و مرگ شوند