گزیده ها 4 مهر - 97


گزیده ها 4 مهر - 97
رئیس کلانتری 133 شهرزیبا از دستگیری مردی که به بهانه کمک به خیریه از شهروندان کلاهبرداری کرده بود، خبرداد.
سرهنگ عظیم شبی پور درباره این پرونده گفت: چندی پیش مردی با البسه به ظاهر اداری با مراجعه به منازل شماری از شهروندان ساکن در محدوده غرب تهران اقدام به دریافت مبالغی تحت عنوان نماینده یکی از موسسه‌های خیریه کرد که این اقدام برای برخی از شهروندان سوال شده و به همین دلیل با موسسه خیریه مذکور تماس گرفته و متوجه شدند که ازسوی این موسسه فردی تحت عنوان جمع‌آوری مبالغ اعزام نشده است.
وی با بیان اینکه شهروندان در تماس با مرکز فوریت‌های پلیسی 110 این موضوع را اطلاع‌رسانی کردند، تصریح کرد: در ادامه تیمی از ماموران کلانتری 133 شهرزیبا برای بررسی موضوع وارد عمل شده و در نهایت سرنخ‌ها به یک جاعل کلاهبردار رسید.
رئیس کلانتری 133 شهرزیبا با بیان اینکه در تحقیقات انجام شده ماموران موفق به شناسایی متهم شدند، گفت: سرانجام پس از چند روز تحقیقات و مراقبت‌های انجام شده در نهایت این کلاهبردار دستگیر و به کلانتری منتقل شد.
شبی پور با اشاره به انجام بازجویی از متهم گفت: این فرد تحت بازجویی‌های انجام شده به جرم خود مبنی بر کلاهبرداری از شهروندان تحت پوشش کمک به خیریه اعتراف کرد. همچنین در بازرسی از وسایل همراهش یک کارت جعلی شناسایی و یک عدد کیف دستی حاوی 285 هزار تومان وجه نقد و برگه‌های رسید جعلی خیریه کشف و ضبط شد.
به گفته وی، با شکایت نماینده حقوقی موسسه خیریه مذکور برای این فرد سابقه‌دار پرونده‌ای تشکیل شد و وی برای ادامه روند رسیدگی به جرم، روانه دادسرا شد.
پدر پس از چند روز به قتل دختر 12 ساله‌اش در جنوب تهران اعتراف کرد.
به گزارش باشگاه خبرنگاران پویا؛ 25 شهریور امسال ماموران پلیس راه‌آهن در تماس با بازپرس کشیک قتل پایتخت اعلام کردند دختر دوازده‌ ساله‌ای در بیمارستان بهارلو به کام مرگ فرو رفته و شواهد نشان از مشکوک بودن مرگ این دختر دارد.
دقایقی بعد از اعلام این خبر قاضی دشتبان؛ بازپرس امور جنایی تهران به‌همراه اکیپ تشخیص هویت آگاهی در بیمارستان حاضر و مشغول تحقیقات درباره مرگ این دختر شدند.
بررسیهای اولیه نشان داد که آثار خفگی روی گردن و ضربات روی سر این دختر وجود دارد و وی به‌قتل رسیده است به این ترتیب تحقیقات از پدر مقتول در دستور کار کارآگاهان قرار گرفت و وی در اظهاراتش به بازپرس گفت: کارمند هستم و شب قبل (24 شهریور) در شیفت شب مشغول کار بودم، صبح (25 شهریور) به خانه بازگشتم اما هرچه زنگ خانه را زدم کسی پاسخگو نبود که با کلید در را باز کردم و به‌محض ورود به خانه با وضعیت بی‌رمق دخترم مواجه شدم، سپس دخترم را سوار بر خودرو کرده و به‌سرعت به بیمارستان منتقل کردم اما دخترم جان باخته بود.
مادر این دختر نیز در اظهاراتش به بازپرس گفت که در زمان حادثه در منزل نبوده و برای ثبت‌نام دخترش در مدرسه از خانه خارج شده بود.
در ادامه تحقیقات جسد دختر برای بررسی بیشتر به پزشکی قانونی منتقل شد و بررسی‌ها در این رابطه با این پرونده ادامه داشت که پدر مقتول به قتل دخترش اعتراف کرد.
پدر مقتول در اظهاراتش اعتراف کرد که روز حادثه پس از جروبحث با دخترش، چند ضربه به سر او زده و سپس وی را خفه کرده است.
تحقیقات درباره این پرونده ادامه دارد.
سخنگوی آتش‌نشانی تهران از وقوع انفجار شدید و آتش‌سوزی در یک منزل مسکونی در شهرک شریعتی در پی نشت گاز شهری خبر داد.
سید جلال ملکی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران پویا با اعلام خبر انفجار در یک منزل مسکونی در شهرک شریعتی درباره جزئیات این حادثه اظهار کرد: ساعت 2:24 بامداد یک مورد حادثه انفجار در یک منزل مسکونی در شهرک شریعتی، خیابان ماهان به سامانه 125 اعلام شد که به سرعت آتش‌نشانان دو ایستگاه آتش‌نشانی به محل حادثه اعزام شدند.
سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی تهران ادامه داد: محل حادثه، منزل دو طبقه قدیمی به وسعت حدود 100 متر بود که در طبقه همکف آن انفجاری رخ داده و سپس آتش‌سوزی به وقوع پیوسته بود.
وی خاطرنشان کرد: زمانیکه آتش‌نشانان به محل حادثه رسیدند دو اتاق این منزل در طبقه همکف براثر انفجار تخریب، لوازم داخل منزل شعله‌ور شده و آتش به سرعت درحال سرایت به بخشهای دیگر منزل و طبقه بالایی بود همچنین دود زیادی ساختمان را دربر گرفته و بر اثر صدای انفجار تعداد زیادی از همسایه‌ها به محل حادثه آمده بودند.
ملکی افزود: آتش‌نشانان در لحظات اولیه مطلع شدند افرادی داخل منزل هستند که به سرعت همزمان عملیات خاموش کردن آتش و جست‌وجو برای خارج کردن افراد آغاز شد، آتش‌نشانان در لحظات اولیه موفق شدند آقایی حدوداً چهل ساله را که در همان قسمت منفجر شده، حضور داشت، خارج کرده، وی از ناحیه دستها و صورت دچار سوختگی شده که به سرعت تحویل عوامل اورژانس شد.
سخنگوی آتش‌نشانی تهران با اشاره به نجات یک آقا و خانم نیز در این حادثه گفت: در طبقه بالایی، آقا و خانمی حدوداً شصت و هفتاد ساله حضور داشتند که با کمک آتش‌نشانان به سلامت از ساختمان خارج شدند، در نهایت آتش خاموش و محل ایمن‌سازی شد.
وی یادآور شد: دو دستگاه خودرو (یک دستگاه پژو 207 و یک دستگاه شورلت) پارک شده در حیاط و مقابل منزل بر اثر پرت شدن شیشه‌ها و بخشهای بتونی دیوار منزل خساراتی دیدند.
ملکی متذکر شد: با حضور کارشناس آتش‌نشانی و بررسی لازم مشخص شد نشت گاز شهری از یکی از وسایل، ایجاد شدن شعله و جرقه ناگهانی منجر به بروز این حادثه شده بود.
سخنگوی سازمان آتش‌نشانی تهران تصریح کرد: از شهروندان تقاضا داریم شبها پیش از استراحت از بسته بودن شیرهای وسایل گازسوز که روشن بودن آنها ضرورت ندارد، اطمینان حاصل کنند، با توجه به در پیش بودن روزهای سرد سال افرادی که قصد استفاده از وسایل گازسوز و بخاری را دارند، حتماً پس از نصب با استفاده از محلول آب و کف از عدم نشت گاز از وسیله اطمینان حاصل کرده و سپس آن را مورد استفاده قرار دهند.
مدیر کل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی ضمن اشاره به روند بارشی کشور طی روزهای آینده، گفت: شدت بارش در استان‌های خراسان جنوبی، جنوب خراسان رضوی، هرمزگان، ارتفاعات کرمان و شمال سیستان وبلوچستان خواهد بود. همچنین شدت بارش روی غرب سواحل دریای خزرهم پیش‌بینی می‌شود.
احد وظیفه در گفت‌و‌گویی اظهار کرد: براساس تحلیل نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی، افزایش ابر همراه با رگبار و رعد و برق، گاهی همراه با وزش باد شدید موقت در شمال شرق و شرق و جنوب شرق کشور پیش‌بینی می‌شود.
وی ادامه داد: امروز (4 مهرماه) در استان‌های گیلان، مازندران، شمال آذربایجان غربی، شمال آذربایجان شرقی، جنوب کرمان، جنوب سیستان و بلوچستان و پاره‌ای از مناطق هرمزگان در بعضی از ساعات افزایش ابر و رگبار و رعد و برق و وزش باد خواهیم داشت.
مدیر کل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی افزود: ‌فردا (5 مهر ماه) برای سواحل دریای خزر رگبار و رعد و برق، گاهی همراه با وزش باد شدید موقتی پیش‌بینی می‌شود.
به گفته‌ وظیفه در دو روز آینده در بخش‌هایی از جنوب غرب کشور همچنین در جنوب خراسان رضوی و خراسان جنوبی و یزد وزش باد شدید گاهی همراه با گرد و غبار پیش‌بینی می‌شود.
وی با اشاره به اینکه از اواخر امروز و طی روزهای پنجشنبه و جمعه (5 و 6 مهرماه) دریای خزر مواج خواهد بود، اظهار کرد: امروز (4 مهرماه) محدوده تنگه هرمز مواج پیش‌بینی می‌شود.
وظیفه در پایان در مورد شرایط جوی تهران گفت: آسمان تهران امروز وفردا (4 و 5 مهرماه) صاف خواهد بود. بیشترین و کمترین دمای تهران طی این دو روز به ترتیب 29 و 18 درجه سانتیگراد و 30 و 18 درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.
*
افزایش موقتی غلظت ذرات معلق در تهران
مدیر واحد مدل‌سازی و پیش‌بینی شرکت کنترل کیفیت هوای تهران ضمن اشاره به افزایش موقتی غلظت ذرات معلق در تهران از سالم بودن هوای پایتخت خبر داد.
حسین شهبازی در گفت‌و‌گو با ایسنا، با بیان اینکه براساس نتایج حاصل از پیش‌بینی پارامترهای هواشناسی برای شهر تهران به تدریج بر میزان ناپایداری جوی افزوده می‌شود، اظهار کرد: در برخی ساعات وزش باد موثر به بزرگی 3 تا 5 متر بر ثانیه از سمت نواحی جنوب‌ غربی انتظار می‌رود.
وی با اشاره به اینکه احتمال افزایش موقتی غلظت ذرات معلق وجود دارد، گفت: این شرایط جوی طی امروزکمابیش ادامه خواهد داشت و برای برخی ساعات وزش باد موثر پیش‌بینی می‌شود.
مدیر واحد مدل‌سازی و پیش‌بینی شرکت کنترل کیفیت هوای تهران ادامه داد: انتظار می‌رود تا امروز (4 مهر) برغلظت ذرات معلق به طور نسبی افزوده شود همچنین تا روز آینده دما هوا در پایتخت روند افزایشی خواهد داشت.
شهبازی در پایان با بیان اینکه کیفیت هوای 24 ساعت گذشته تهران منتهی به 8 صبح دیروز با میانگین 67 در شرایط سالم قرار داشت، گفت: کیفیت هوای هم‌اکنون تهران نیز با میانگین 63 همچنان در شرایط سالم است.
*
بارش باران در گیلان و آذربایجان شرقی
مه گرفتگی در محور فیروزکوه
رئیس مرکز کنترل و ترافیک پلیس راهور از بارش باران در محورهای گیلان و آذربایجان شرقی خبر داد.
سرهنگ نادر رحمانی، با اشاره به آخرین وضعیت راههای کشور گفت: در استان آذربایجان شرقی (محورتبریز-بستان آباد) و استان گیلان (محور‌های رشت-انزلی و فومن) بارش پراکنده باران گزارش شده است.
وی افزود: همچنین در استان مازندران محور فیروزکوه محدوده گدوک با مه گرفتگی همراه شده است.
رئیس مرکز کنترل و ترافیک پلیس راهور از ترافیک نیمه سنگین در محورهای زیر خبر داد؛
باند جنوبی آزادراه تهران-کرج محدوده پایانه شهید کلانتری تا پل فردیس
باند جنوبی آزادراه تهران-کرج محدوده‌های پل فردیس تا پل کلاک و گرمدره
وی گفت: دیگر محورهای مواصلاتی کشور از جوی آرام و ترافیکی روان برخوردار است.