مسئول كارگروه ايران در دولت آمريكا: هدف تحريم ها تغيير محاسبات ايران است!


مسئول كارگروه ايران در دولت آمريكا: هدف تحريم ها تغيير محاسبات ايران است! 31شهریور-91
در سالگرد آغاز جنگ تحميلي رژيم بعث عراق عليه ايران اسلامي مسئول کارگروه ايران در دولت آمريکا توان نظامي ايران را هدف گرفته و خواستار محدودسازي توان موشکي ايران شد!
    
نماينده رئيس جمهور آمريکا در امور ايران با بيان اينکه «هدف تحريم ها تغيير محاسبات ايران است» گفت: کشورهاي جهان بايد در فشار به ايران به آمريکا بپيوندند.
    
به گزارش فارس، «برايان هوک» نماينده ويژه رئيس جمهور آمريکا در پرونده ايران روز چهارشنبه بار ديگر از توافق هسته اي به دليل متوقف نکردن برنامه موشکي ايران انتقاد کرد و از کشورهاي جهان خواست در فشار به ايران به آمريکا بپيوندند.
    
وي که در نشستي به ميزباني انديشکده «هادسن» درباره برنامه موشکي ايران صحبت مي کرد، توافق هسته اي با ايران را از سه جنبه داراي نقص دانست: «بند (غروب آفتاب)، نظام بازرسي ها و سکوت تقريبا محض درباره برنامه موشکي ايران».
    
هوک با بيان اينکه «ايران بزرگترين نيروي موشک بالستيک در خاورميانه را در اختيار دارد»، گفت: «ايران بايد به اشاعه موشک هاي بالستيک پايان دهد و آزمايش موشک هاي قادر به حمل کلاهک اتمي را متوقف کند
        
فروپاشي «اجماع» درباره برنامه موشکي ايران
    
وي افزود: «آمريکا سرسختانه معتقد است که بايد به صورت هم زمان به برنامه هسته اي و برنامه موشکي ايران پرداخت، چراکه موشک محتمل ترين ابزاري است که ممکن است ايران از آن براي يک حمله اتمي استفاده کند. اما برجام يک بعد اين معادله را کنار گذاشت و صرفا بر بخشي از يک بعد متمرکز شد، آن هم به قيمت ناديده گرفتن بعد ديگر
    
اين مقام ارشد دولت آمريکا با بيان اينکه تا پيش از توافق هسته اي در جامعه بين الملل بر سر مقابله با برنامه موشکي ايران «اجماع» وجود داشت، گفت: «توافق هسته اي، اين اجماع را از بين برد. در خود اين توافق، هيچ عبارتي که برنامه موشک هاي بالستيک ايران را محدود کند، وجود ندارد. اين توافق تحريم هاي ايران را کاهش مي دهد و در عين حال به اين کشور اجازه مي دهد به توسعه زرادخانه اش ادامه دهد
        
برنامه موشکي ايران کند نشد
    
وي ادامه داد: «سرعت برنامه موشکي ايران پس از اجراي توافق هسته اي در ژانويه ۲۰۱۶، کاهش پيدا نکرد. ايران از آن زمان شليک هاي موشک بالستيک زيادي انجام داده است
    
اين مقام دولت آمريکا با متهم کردن ايران به تلاش براي انتقال موشک به عراق، لبنان، سوريه و يمن، مدعي شد که ساختمان هاي ديپلماتيک آمريکا در عراق هدف حمله «شبه نظاميان شيعه» مورد حمايت ايران قرار گرفته و تهران براي توقف اين حملات اقدامي نکرده است.
    
وي گفت: «همانطور که رئيس جمهور گفت، ما ايران را در هر حمله اي که به مجروحيت کارکنان ما و خسارت به تاسيسات دولت ايالات متحده منجر شود، مسئول مي دانيم. ايالات متحده در دفاع از جان آمريکايي ها، سريع و قاطعانه عمل مي کند
    
اين مقام دولت آمريکا سپس گفت دولت کنوني آمريکا کارزاري «چند بعدي» براي «تحميل فشار واقعي» به ايران به راه انداخته است. «اعمال مجموعه گسترده اي از تحريم ها» و «فشار اقتصادي گسترده» يکي از جنبه هاي مورداشاره هوک بود. او گفت: «هدف ما اين است که واردات جهاني نفت از ايران تا حد امکان به صفر نزديک شود، تا منابع مالي براي ماجراجويي خارجي را از ايران دريغ کنيم
        
تلاش براي قرار دادن ايران بر سر دو راهي
    
اين مقام ارشد دولت آمريکا با بيان اينکه واشنگتن مجموعه گسترده اي از تحريم ها را عليه ايران به کار مي گيرد، گفت هدف از تحريم ها اين است که ايران بر سر دو راهي تغيير رفتار يا انزوا قرار گيرد.
    
وي که کشورش به دليل خروج از برجام مورد انتقاد جامعه بين الملل قرار گرفته، گفت واشنگتن در قبال ايران رويکردي چندجانبه گرايانه دارد و از کشورهاي جهان مي خواهد ايالات متحده را در فشار به ايران همراهي کنند.
    
وي گفت: «هدف وزير [خارجه] [مايک] پامپئو دستيابي به توافقي جامع با ايران است که به مجموعه کامل اقدامات ثبات زداي ايران بپردازد. از جمهوري اسلامي مي خواهيم مانند يک کشور عادي رفتار کند، تا مانند يک کشور عادي از مزاياي مادي بهره ببرد
    
هوک گفت موضع جهان در قبال برنامه موشکي ايران بايد به وضعيت پيش از برجام بازگردد، که بر پرداختن همزمان به برنامه موشکي و برنامه هسته اي ايران اصرار داشت.
    
پس از پايان سخنراني هوک و پيش از آغاز پرسش و پاسخ، يکي از حاضران روي صحنه آمد و به سياست هاي «دونالد ترامپ» رئيس جمهور آمريکا در قبال ايران اعتراض کرد.
    
اين فرد که «مدئا بنجامين» نام دارد و از بنيانگذاران جنبش ضدجنگ «کد پينک» است، با بيان اينکه دولت ترامپ رفتاري مانند «جورج بوش» پسر رئيس جمهور وقت آمريکا پيش از حمله سال ۲۰۰۳ به عراق دارد، گفت واشنگتن در تلاش است تا ايران را عامل مشکلات جهان جلوه دهد.
    
در حالي که ماموران تلاش مي کردند اين زن را از سالن بيرون کنند، او با فرياد به جنگ يمن هم اشاره کرد و گفت «فاجعه يمن» حاصل بمباران هاي عربستان سعودي است که از متحدان کليدي آمريکا به شمار مي آيد. وي تحريم هاي آمريکا عليه ايران را هم موجب آسيب به مردم ايران خواند و گفت آمريکا بايد به سمت «صلح با ايران» حرکت کند. نهايتا نيروهاي امنيتي با زور اين زن را از سالن بيرون کردند و جلسه ادامه يافت. در ويدئويي که اين موسسه از نشست منتشر کرده، اين بخش از جلسه حذف شده است.
        
هسته اي نقطه شروع تحميل هاي بعدي بود
    
درباره اظهارات «برايان هوک» نماينده ويژه رئيس جمهور آمريکا در پرونده ايران نکاتي را بايد خاطر نشان کرد، از ابتدا مشخص بود که مذاکرات هسته اي نقطه شروعي است براي تحميل هاي بعدي ، آمريکا و ديگر کشورهاي اروپايي همواره به دنبال محدود سازي قدرت منطقه اي ايران بوده اند.
    
برجام با وجود آنکه ايران به تمامي تعهدات خود عمل کرد از سوي آمريکا يک طرفه ملغي اعلام شد، در اين ميان آمريکا و طرفين غربي نيز به اکثر تعهدات خود عمل نکردند، آنان در گام جديد به دنبال تحميل تعهدات جديد به ايران در مقابل انجام ندادن هيچ يک از تعهدات سابق هستند.
    
در زمانه اي که تهديدها عليه ايران از سوي گروه هاي تروريستي دست ساز آمريکا هر روز افزايش مي يابد دست گذاشتن به توان نظامي و بخصوص موشکي ايران جالب توجه به نظر مي رسد، آمريکا مي خواهد ايران در روزي که مورد هجوم قرار مي گيرد توان مقابله با تهديدها را نداشته باشد و تسليم تجاوز گردد.
        
مي خواهند ايران را قدردان دستکش مخملي اوباما کنند!
    
آنان مي خواهند ايران را شکر گذار دولت سابق آمريکا قلمداد کنند در حالي که در مذاکرات هسته اي به گفته مسئولين وقت ايالات متحده آنان بدون شليک حتي يک گلوله به نيات و اهداف خود رسيدند و به هيچ يک از تعهدات خود نيز عمل نکردند.
    
با وجود اينکه اعمال تحريم هاي مغاير برجام از دولت اوباما شروع شد ايران چرا بايستي شکر گذار آنها باشد، ترامپ نيز همان راهي را مي رود که اوباما رفته بود و آن محدود سازي توان منطقه اي و بين المللي ايران و در يک کلام تغيير محاسبات جمهوري اسلامي است.
    
رهبر معظم انقلاب 19 بهمن 1395 در ديدار فرماندهان و کارکنان نيروي هوايي و قرارگاه پدافند هوايي ارتش با اشاره به سخنان رئيس جمهور آمريکا مبني بر ضرورت تشکر ايران از دولت اوباما گفتند: به هيچ وجه از آن دولت متشکر نيستيم زيرا با نيت فلج کردن ملت ايران و نظام اسلامي تحريم هاي سنگين را وضع کرد و البته به اين هدف نرسيد همچنان که هيچ دشمن ديگري نيز نخواهد توانست اين ملت بزرگ را فلج کند.
    
ايشان افزودند: چرا بايد از دولت قبلي آمريکا تشکر کنيم، به خاطر تحريم هاي ضدايراني؟ به علت ايجاد داعش؟ به دليل به آتش کشيدن منطقه در سوريه و عراق؟ و يا به علت نفاق و دورويي يعني «ابراز ارادت و همکاري در نامه خصوصي اما حمايت صريح و آشکار از فتنه پس از انتخابات ۸۸»؟
    
رهبر انقلاب خاطرنشان کردند: اينها مصاديق همان دستکش مخملين است که دولت قبلي آمريکا روي پنجه آهنين خود کشيده بود.