كيهان و خوانندگان

دروغ نامه ی کیهان 11  شهریور  -97
كيهان و خوانندگان
    * زماني که جنگنده کوثر رونمايي شد اين توانايي را در خود احساس کرديم که بخش هاي ديگر صنعت کشورمان مي تواند جايگاهي برتر در ميان کشورهاي جهان داشته باشد. فقط يک عزم جدي و جهادي نياز دارد که مسئولان بايد در آن مسير قدم بگذارند.
    46100902
    * صنعت خودروسازي بايد وارد تعامل با قرارگاه سازندگي خاتم الانبياء(ص) و مهندسان دفاعي کشور بشود تا همانند صنعت دفاعي کشور رشدي جهشي پيدا کند.

    3061013
    * مسبب اصلي مشکلات کشور همان عده اي هستند که مدام ياس و نااميدي را به جامعه تزريق کردند و براي اهداف پست جناحي تحريم ها را يک بحران فلج کننده وانمود کردند در حالي که مي شد تحريم ها را به فرصت تبديل کرد و نيروي کار کشور را براي سازندگي تشويق کرد. اگر چنين مي شد امروز شاهد رونق بوديم نه رکود.

    0883031
    * هنوز تحريم ها آغاز نشده، توليدکنندگان داخلي به خصوص دولتي ها شروع به احتکار اجناس و کالاها کرده اند! اين خود تحريمي چه هدفي را دنبال مي کند؟!

    5334021
    * 8 هزار خودروي سمند احتکار شده در آذربايجان به گفته مسئولان نيازمند قطعه بوده است! درحالي که به گفته خود مسئولان ايران خودرو، سمند توليد ملي است. بنابراين کمبود قطعه توجيهي غيرمنطقي است.

    37670919
    * تخلف خودروسازان در طي چند سال گذشته بارها تکرار شده. آنها به هر بهانه اي که مي توانستند خودرو را احتکار و بعد با افزايش قيمت روانه بازار کرده اند. قوه قضائيه بايد به اين رويه سودجويانه خودروسازان پايان دهد.

    0129021
    * هماناني که نيروهاي نظامي را تخريب کردند ديدند که موتور جنگنده ايراني را همين نيروهاي انقلابي با وجود تنوع تحريم هاي دشمن ساختند. پس بايد در ديگر موارد نيز از اين نيروي انقلابي و مردمي کمک گرفت تا از توطئه ها و تحريم ها به سلامت عبور کنيم.

    4167013
    * دولت براي مسکن چه کرد؟ جز اينکه ادامه پروژه مسکن مهر را تعطيل کرد و با عملکردش قيمت مسکن را افزايش داد و اجاره بها را چند برابر کرد و... اصلا دستاورد وزير مسکن دولت در طي 5 سال گذشته چه بوده است که مردم از آن بي اطلاع اند؟

    9557021
    * دستاورد برجام براي حمل و نقل هوايي کشور بسيار تحقيرآميز بوده است، دولت بايد به جاي دلخوش کردن به غربي ها به توانايي و پتانسيل بالاي داخل براي بومي سازي اين صنعت روي بياورد.

    17000936
    * يکي از مهم ترين موارد براي رونق گردشگري داخلي توجه ويژه به حمل ونقل ريلي کشور است. کاهش مصرف بنزين، جلوگيري از خروج ارز، کاهش سوانح جاده اي و... تنها بخش اندکي از مزاياي مفيد خطوط ريلي مي باشد. زيرساخت هاي صنعتي براي توسعه شبکه ريلي به صورت بومي در کشور وجود دارد. وزارت راه منتظر چيست؟!

    5054025
    * تکرار اتفاقات تلخ در اقتصاد کشور موجب کاهش اعتماد مردم به مسئولين اجرائي شده است. ولي مسئولين با حرکتي انقلابي مي توانند اين اعتماد از دست رفته را بازگردانند.

    3843086
    * بايد سامانه اي جامع براي ارائه قيمت تمام کالاها و خدمات طراحي و اجرا شود. تنها به اين صورت مردم مي توانند گرانفروش ها را به تعزيرات معرفي کنند.

    7472021
    * بعد از دولت دهم چرا جايگاه بين المللي کشورمان افت شديدي پيدا کرد؟ آناني که مدعي تعامل ديپلماتيک با دشمنان بودند چرا سکوت کرده اند؟ جواب بدهند.

    بخشنده

    * از کارمندان بازنشسته بهداشت و درمان هستم که در سال جديد فقط 150 هزار تومان به حقوق بنده اضافه شده است. چطور مسئولين مربوطه ادعا مي کنند که حقوق بازنشستگان افزايش قابل توجهي يافته است؟!

    کاردان

    * آقاي روحاني گفتند حقوق ها دو برابر شده است! خيلي عجيب است که رئيس جمهور از افزايش حقوق ها مطلع نباشد. البته شايد منظور آقاي روحاني نجومي بگيران بود.

    3885021
    * کاش رئيس جمهور در مجلس يک عذرخواهي خشک و خالي از ملت ايران به دليل بر زمين ماندن مطالبات مردم و وعده هاي انتخاباتي دولت مي کردند. رنج آورتر از اقدامات بي حاصل دولت، خودشيفتگي اين آقايان است!

    2811021
    * آقاي روحاني مدعي بود جناح رقيب مي خواهد در پياده روها ديوار بکشد! اما ديوارهايي که دولت بنا کرده فاصله طبقاتي را تشديد کرده است، ديوار ميان مردم و مسئولين، و ميان مردم و معيشت روزانه شان ديوار کشيدند. ده ها ديوار ديگر از اين دست وجود دارد که دولت آقاي روحاني آنها را بنا کرد.

    3152021
    * دولت اين حراج ارز و سکه را يقينا براي مردم عادي انجام نداده بود. بدين خاطر که مي دانست عموم مردم در تهيه مايحتاج روزانه شان دچار مشکل هستند. بنابراين دانسته اين همه ذخاير کشور را به باد دادند.

    0702021
    * از دستگاه قضايي انتظار مي رود کساني را که با بي تدبيري و يا به عمد بيست ميليارد دلار منابع ارزي و شصت تن طلاي پشتوانه پولي ملت را به باد فنا دادند در اولويت برخورد و محاکمه قرار دهند. چنين افرادي بودند که زمينه را براي مفسدين آماده کردند.

    02100915 و 78260912

    * با توجه به اينکه حقوق کارگر و کارمند و بازنشستگان 10-15 درصد افزايش يافت، در اين وضعيت اقتصادي متلاطم و افزايش 3 برابري قيمت ها تدبير دولت چيست؟! چگونه اين قشر توان اداره زندگي خود را خواهند داشت با حقوق ثابت و سه برابري قيمت ها!

    03430903
    * هر ساله آموزش و پرورش اعلام مي کند که دريافت پول از والدين توسط مدارس غيرقانوني است و فقط هزينه کتاب و... بايد پرداخت شود اما به محض شروع ثبت نام دانش آموزان در مدارس، خانواده ها از شهريه سنگين مدارس گلايه مي کنند و مسئولين مربوطه هم گويا دچار فراموشي مي شوند و به شکل هاي مختلف به توجيه موضوع مي پردازند!

    5046938
    * چرا در آموزش و پرورش معلمان نمي توانند بيش از يک بار ارتقاي مدرک داشته باشند؟! آيا اين باعث رکود علمي نمي شود؟ برخي فرهنگيان با هزينه شخصي خود در دانشگاههاي دولتي و آزاد ادامه تحصيل مي دهند اما آموزش و پرورش نمي پذيرد و مدرک آنها را اعمال نمي کند. چرا؟! از وزير محترم خواستار پيگيري و لغو اين قانون هستم.

    98750913
    * چرا براي سفر به عتبات عاليات ارز مسافرتي تعلق نمي گيرد؟! براي گرفتن ويزا اقدام کردم به جاي 170 هزار تومان چند ماه قبل 435 هزار تومان گرفتند؟! يعني با ارز آزاد محاسبه کردند.

    صارمي و طاهري

    * بانک مرکزي 35000 ميليارد تومان از پول مردم در بانک هاي کشور را براي ساکت کردن طلبکاران چند موسسه مالي - اعتباري هزينه کرده است، در حالي که حق اين است با عوامل ورشکسته شدن اين موسسات برخورد قاطع بشود.

    92840912
    * گرانفروشي در فروشگاههاي بين شهري، فرودگاهها، ايستگاههاي راه آهن و... مسافرين را کلافه مي کند. چرا با وجود نزديکي اين فروشگاهها به مرکز شهر بايد 20 تا 40 درصد اجناس خود را گران تر بفروشند؟ چه دستگاههايي بايد به اين موضوع رسيدگي کنند؟! اصلاً آيا نظارتي بر اين فروشگاهها هست؟!

    محمد تقي- تهران

    * شهريور ماه فرا رسيد اما خبري از پرداخت معوقات بازنشستگان و مستمري بگيران نيست!

    0141021