ابتکار: روحانی در نیویورک مواضع ایران را شفاف بیان کرد

 ابتکار: روحانی در نیویورک مواضع ایران را شفاف بیان کرد 4مهرداد-97
تهران - ایرنا - معاون امور زنان و خانواده ریاست جمهوری گفت: دکتر روحانی در نیویورک و در اجلاس مجمع عمومی و دیدارهایی که داشت، مواضع ایران را به ویژه درباره برجام به طور شفاف بیان کرد.
به گزارش خبرنگار اجتماعی ایرنا، معصومه ابتکار روز چهارشنبه در حاشیه نشست هیات دولت درباره سخنان رئیس جمهوری در سازمان ملل در نیویورک افزود: موارد مطرح شده بحث های مهمی بود که رئیس جمهوری به آن اشاره کرد چون قطعنامه 2231 شورای امنیت یک قطعنامه کلیدی است زیرا مدعیانی اعتقاد دارند مجامع بین المللی مرجع امنیت و صلح جهانی هستند که نمی توانند این مرجعیت را وقتی به ایران می رسد اعمال کنند و کشورهایی مانند آمریکا استانداردهای دوگانه ای را اعمال می کنند.
وی گفت: رئیس جمهوری این مسائل را به عنوان یک حقوقدان به خوبی مطرح کرد و از زاویه حقوقی موضوع را به درستی برای جامعه بین الملل تبیین کرد.
وی ابراز امیدواری کرد که مدعیان حقوق بشر این مساله را جدی بگیرند چون برجام علاوه بر اینکه یک توافق بین المللی است، یک ابزار مهم برای تبیین صلح در منطقه بسیار متزلزل و متشنج از نظر درگیری و ترور است، البته باید گفت که برجام یک قطعنامه شورای امنیت دارد و پایبندی به این قطعنامه برای همه کشورها الزامی است مخصوصا برای کشورهایی که مدعی هستند در چارچوب این قوانین حرکت می کنند.
معاون امور زنان و خانواده ریاست جمهوری افزود: صحبت های رئیس جمهوری همچنین بر همدلی ایران در موازین مختلف بین المللی و خصوصا سیاست های اقتصادی دولت تاکید داشت.
وی اضافه کرد: دولت با وجود تحریم ها و مشکلاتی که سیاست های آمریکا بر ما تحمیل کرده است برای اداره کشور تلاش های خوبی را انجام داده است و تلاش می کند که این فشارها برای مردم هزینه ساز نشود، البته واکنش فضای مجازی خیلی مناسب بود به ویژه هشتک «نه به تحریم ها» و اینکه تحریم و جنگ آثار منفی روی جوامع دارد و هزینه هایی زیادی به مردم ایران تحمیل می کند.
ابتکار افزود: رئیس جمهوری در بخش دیگری از سخنانش اعلام کرد تحریم به مردم صدمه می زند و در واقع مردمی که بیشتر در معرض آسیب هستند به ویژه زنان، کودکان، خانواده ها و سالمندان باید مدنظر باشند چون از این منظر آسیب بیشتری به این افراد وارد می شود.
وی خاطرنشان کرد: البته کسانی هم که با ایران تعامل دارند، در معرض آسیب هستند به ویژه دو تا سه میلیون مهاجر افغانی در ایران، همه از آثار این تحریم ها لطمه و آسیب می بینند.
معاون امور زنان و خانواده ریاست جمهوری گفت: سخنرانی، ملاقات ها و دیدارهای رئیس جمهوری بسیار خوب بود و اثربخشی مناسبی داشت، بیانیه ای که اتحادیه اروپا برای مکانیزیمی که تعریف کردند داد نیز بسیار امیدبخش است و امیدواریم که بتوانیم با همه فراز و نشیب ها و سختی ها در موضوع اقتصاد، مسیر خوبی برای تامین معیشت مردم به ویژه توجه به بخش آسیب پذیر و اقشاری که بیشتر از این تکانه ها لطمه می بینند، پیدا کنیم و برای خروج از این وضعیت راهکار خوبی داشته باشیم.