آفریقای جنوبی:رنج و درد ملت فلسطین پذیرفتنی نیست

 آفریقای جنوبی:رنج و درد ملت فلسطین پذیرفتنی نیست  4 مهر -  97
 هرانسان آزاده ای از هر نژاد و ملیت و باوری  در هر جا ومکان  چنین احساس وهمدردی نسبت به درد و رنج ملت فلسطین دارد.
تهران - ایرنا- « سیریل راماپوزا» رئیس جمهوری آفریقای جنوبی سه شنبه شب در هفتاد و سومین اجلاس مجمع عمومی سازمان ملل متحد با دفاع از مردم فلسطین گفت: از زمان تشکیل سازمان ملل متحد، این ملت دچار درد و رنج هستند و این موضوع پذیرفتنی نیست.
به گزارش ایرنا، راماپوزا با تاکید بر نقش موسسات بین المللی در حل بحران کشورها گفت: سازمان ملل متحد باید به ابزاری برای میانجیگری و بازسازی پس از جنگ تبدیل شود.
رئیس جمهوری آفریقای جنوبی تصریح کرد: تنها نباید به پایان کشتار و ویرانی اکتفا کرد، بلکه تلاش کنیم، نسل هایی را که پس از جنگ متولد می شوند، نجات دهیم.
در همین حال وزارت امورخارجه آفریقای جنوبی، اخبار مبنی بر بازگشت «سیسا انجومبانی» سفیر این کشور در تل آویو را رد کرد.
این وزارت خانه در بیانیه ای اعلام کرد: سفیر آفریقای جنوبی ماموریت خود را در اسرائیل آغاز نکرده است و همچنان در حال رایزنی است.
آفریقای جنوبی پیشتر و در جریان حمله بیرحمانه رژیم صهیونیستی به تظاهرات مسالمت آمیز بزرگ بازگشت در نوار غزه، سفیر خود در سرزمین های اشغالی را فراخوانده بود.
سخنرانی سران و مقامات بلندپایه کشورهای جهان از امروز سه شنبه در هفتاد و سومین مجمع عمومی سازمان مل متحد آغاز شد و رهبران بلندپایه کشورهای شرکت کننده در این نشست به تبیین و تشریح دیدگاههای خود و کشورهایشان در باره مهمترین مسائل جهان می پردازند.
براساس برنامه اعلام شده ، سخنرانی مقامات بلندپایه کشورهای شرکت کننده در نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد تا دوشنبه هفته آینده یکم اکتبر ( نهم مهرماه) به طول خواهد انجامید.