گزیده خبرهای 6 اسفند – 97قسمت-2


گزیده خبرهای 6 اسفند – 97قسمت-2
 
مرگ خاموش
سرويس شهرستان ها: رئيس اورژانس استان فارس گفت: دو جوان مرودشتي بر اثر استنشاق گاز مونوكسيد كربن جان خود را از دست دادند.مراديان افزود: مسموميت با گاز منوكسيد كربن در زمين كشاورزي در جاده روستاي دهبيد شهرستان مرودشت موجب مرگ دو جوان شد.وي علت مرگ اين دو جوان را استفاده از وسايل گرمايشي غيرمجاز اعلام كرد.
كشف احشام قاچاق
بندر عباس - ايسنا: جانشين فرماندهي انتظامي هرمزگان از كشف 535 راس دام قاچاق و دستگيري 26 متهم در استان خبر داد.سرهنگ عباسعلي بهداني فرد، افزود: قاچاقچيان دام زنده را از استان هاي مركزي به استان هرمزگان وارد و از طريق قايق هاي تندرو بارگيري و از كشور خارج مي كنند.وي ارزش دام هاي قاچاق كشف شده را 11 ميليارد ريال عنوان كرد و افزود: قاچاقچيان دام هم پس از دستگيري و با تشكيل پرونده براي سير مراحل قانوني به مراجع قضايي معرفي شدند.
دستگيري مخلان نظم
كرمانشاه - باشگاه خبرنگاران جوان : فرمانده انتظامي شهرستان كرمانشاه از دستگيري دو نفر از مخلان نظم و امنيت عمومي كه اقدام به ايجاد رعب و وحشت براي كاركنان بيمارستان امام خميني(ره) كرده بودند، خبر داد. حسين براري ، گفت: پس از اعلام مركز فوريت هاي پليسي 110 مبني بر يك فقره درگيري در بيمارستان امام خميني(ره) بلافاصله ماموران كلانتري جهت بررسي موضوع به محل اعزام شدند.وي افزود: ماموران پس از حضور در محل مشاهده كردند كه دو نفر در حال عربده كشي و فحاشي به كاركنان بيمارستان هستند، اما بلافاصله پس از مشاهده پليس از محل فرار كردند.براري ادامه داد: ماموران پس از مدتي تعقيب و گريز توانستند خودرو متهمان را متوقف و هر دو نفر را دستگير كنند.
قاچاق آجيل خارجي
همدان - مهر : فرمانده انتظامي شهرستان همدان از كشف سه هزار و 620 كيلوگرم آجيل خارجي و غيرمجاز در اين شهرستان خبر داد.سرهنگ جمشيد باقري ، اظهارداشت: ماموران گشت يگان امداد حين گشت زني در يكي از مناطق شهر همدان به يك دستگاه سواري پژو 405 نقره اي كه قصد خالي كردن بار در يك انبار را داشت مشكوك شدند.وي افزود: راننده سواري پژو با مشاهده ماموران شروع به حركت كرده و متواري شد كه با انجام شگردهاي پليسي، خودرو متوقف و در بازرسي از آن 16 كيسه گردو و سه كيسه بادام قاچاق خارجي كشف شد.وي گفت: با دستور قضايي انبار مذكور پلمب و متهمان پس از تشكيل پرونده روانه دادسرا شدند.
احتكار ميلگرد
سرويس شهرستانها: فرمانده انتظامي استان كردستان از كشف ميلگرد احتكار شده از يك واحد انباري در شهرستان دهگلان خبر داد. سرتيپ علي آزادي ، گفت: ماموران انتظامي شهرستان «دهگلان» در راستاي طرح عملياتي مبارزه با مفاسد اقتصادي وپس از مدت ها كار اطلاعاتي وپليسي موفق به كشف انبار دپو ميلگرد احتكاري شدند.وي گفت : با هماهنگي مراجع قضائي انبار مورد نظربازديد و در بازرسي از آن بيش از 170 تن ميلگرد احتكار شده كشف شد.اين مقام ارشد انتظامي استان ادامه داد: كارشناسان ارزش محموله كشف شده را بيش از 12ميليارد ريال برآورد كردند.وي اضافه كرد: در اين رابطه يك نفر دستگير و واحد صنفي نيز پلمب شد.
كشف مرفين
سرويس شهرستان ها: فرمانده انتظامي شهرستان «نائين» از كشف مرفين در بازرسي از يك سواري خبر داد. سرهنگ صادق كاظم زاد ، گفت: ماموران انتظامي مستقر در پاسگاه «چوپانان» حين كنترل خودروهاي عبوري به يك دستگاه سواري «چري تيگو5» مشكوك و آن را متوقف كردند.وي افزود: در بازرسي از اين خودرو 51 كيلو و 578 گرم مرفين كه زير صندلي هاي خودرو جاساز شده بود، كشف شد.سرهنگ كاظم زاد اظهار داشت: در اين عمليات دو سوداگر مرگ دستگير و پس از تشكيل پرونده براي اقدامات قانوني به مراجع قضائي تحويل داده شدند.
خانه تاريخي در آتش سوخت
بابل - ايلنا : يك باب خانه تاريخي دوره قاجاريه در خيابان امام خميني(ره)، محله قديمي حصيرفروشان اين شهرستان بابل در آتش سوخت.  اين خانه تاريخي با دارا بودن يك طبقه روي همكف (نيم پلوت) و يك طبقه زيرزمين و نيز نوع مصالح به كار رفته و بافت فرسوده ، دچار آتش سوزي شد و در حال سرايت به انبارهاي مختلف و واحدهاي تجاري در محل بود كه با اقدام به موقع آتش نشانان پس از چهارساعت عمليات آتش مهار شد.در اين حادثه كسي آسيب نديده و كارشناسان در حال بررسي علت حادثه هستند.