گزیده ها قسمت دوم


گزیده ها قسمت دوم 13 بهمن - 97
ابراهيم رزاقي: حقوق هاي نجومي در سايه هياهوي FATF افزايش مي يابد
يك كارشناس اقتصادي با ابراز اينكه هزينه كرد دو سوم بودجه به وسيله دولت در بي خبري مجلس صورت مي گيرد گفت: حقوق هاي نجومي زير سايه هياهوي دولت پيرامون FATF افزايش پيدا مي كند.
به گزارش خبرگزاري تسنيم، ابراهيم رزاقي با بيان اينكه بودجه يك ابزار اقتصادي براي مشخص كردن نحوه هزينه كرد مخارج يكساله كشور است گفت: همانگونه كه هر انساني بر اساس اهداف خود از ابزارهايش استفاده مي كند دولت ها نيز بر اساس مباني، اهداف و جهان بيني خود بودجه را طرح ريزي مي كند.
وي با بيان اينكه روح قانون اساسي توجه به عدالت اجتماعي و استقلال اقتصادي، سياسي و اجتماعي است گفت: دولت به جاي اينكه در بودجه نسبت به بي توجهي به اين مسئله مهم پاسخگو باشد اصرار دارد با طرح مسائلي چون FATF  و SPV اين ميزان بي توجهي اش  به قانون اساسي را در هياهوها گم كند و به جاي اينكه پاسخگوي بدهكاري خود نسبت به وضعيت ايجاد شده براي طبقه محروم باشد اكنون بدهكار هياهوهاي ايجاد شده است.
اين استاد دانشگاه با يادآوري وظايف دولت بر اساس قانون اساسي كه بايد براي تامين مسكن، خوراك و پوشاك تمام مردم برنامه داشته باشد ادامه داد: اما در اين رابطه دولت هيچ برنامه اي مشخص و عملياتي ندارد و به جاي آن در بحراني ترين شرايط نيز بودجه هزينه هاي جاري دولت روند افزايشي دارند و حقوق هاي نجومي در بودجه هر ساله نجومي تر مي شوند بنابراين در اين شرايط طرح مسائلي چون FATF آدرس غلط دادن به مردم است.
رزاقي با انتقاد از تفاوت ميزان حقوق در كشور بيان كرد: آيا يك مدير حقوق و مزايايش بايد بيش از 10 برابر حقوق و مزاياي 60 درصد افراد جامعه باشد اين ميزان تفاوت بر اساس چه آئين و مكتبي درست است.
وي با تصريح بر اينكه مهمترين مسئله در سياست هاي اقتصادي مباني آن است و بدون مباني هيچ سياست اقتصادي بروز و ظهور ندارد گفت: خصوصي سازي بر اساس مباني غربي اقتصاد كشور را فلج كرده است چرا كه براساس نظام سرمايه داري حداكثر سود است و دولت بر اساس اين مبنا در واگذاري هاي شركت هاي دولتي  به هيچ چيز جز سود خود فكر نمي كند؛ نتيجه آن مي شود صنايع نيشكر هفت تپه كه باعث بدبختي هزاران كارگر مي شود.
اين كارشناس اقتصادي  با هشدار بر اينكه اساسي ترين معضل اقتصادي كشور مديريت راحت طلبانه اقتصاد كشور است اضافه كرد: اكنون تنها دغدغه دولت نحوه فروش نفت و پتروشيمي كه بتواند از درآمد آن استفاده كند و در اين راه حتي حفظ استقلال اقتصادي كشور نيز اهميت ندارد.
رزاقي با تصريح بر اينكه به اروپائيان و SPV نيز نبايد خوش بين بود گفت: اگر مسئولان اقتصادي كشور گمان مي كنند اروپائيان براي اقتصاد كشور كاري خواهند كرد بر آنها واجب است كه يك دوره تاريخ ايران را بخوانند تا با نقش منفي اروپا و دشمني تاريخي اش با ملت ايران پي ببرند و متوجه شوند براي كشورهايي كه خوي سرمايه داري دارند و استعمارگر هستند براي منافع خود دست به هر كاري مي زنند.
رئيس مركز تجارت جهاني ايران: 80 درصد مشكلات كشور ناشي از سياست هاي اشتباه دولت است
رئيس مركز تجارت جهاني ايران گفت: حداكثر 20 درصد مشكلات حال حاضر كشورمان مربوط به تحريم هاست و بيش از 80 درصد مشكلات ما نشات گرفته از سياست هاي غلط دولت و عملكردهاي نادرست رئيس جمهور مي باشد.
به گزارش خبرگزاري تسنيم، محمدرضا سبزعليپور با انتقاد از بي توجهي حسن روحاني به وعده هاي انتخاباتي اش اظهار داشت: پس از اينكه دولت يازدهم رسما كار خود را آغاز كرد متاسفانه اخلاق و رفتار رئيس جمهور هم به يكباره عوض شد و بدبختانه منكر وعده هاي خود گرديد و با همين فرمان و عملكرد غلط، با منتقدين سياسي و اقتصادي درگير شد
وي افزود: در نهايت چهار سال دولت يازدهم فقط با حرف و حرف و حرف به اتمام رسيد و روزگار مردم در اين چهار سال نه تنها بهتر نشد بلكه بدتر و بدتر شد!
رئيس مركز تجارت جهاني ايران ادامه داد: آقاي روحاني براي به دست گرفتن سكان دولت دوازدهم، مجددا كانديداي رياست جمهوري شدند و متاسفانه اين بار هم با توسل به سخنان خلاف واقع و شعارهاي تند سياسي و اقتصادي باز هم با احساسات مردم بازي كردند اما متاسفانه با بي اعتنايي و بي توجهي به ايران و ايراني نه تنها اوضاع كشور بهتر نشد بلكه هر وعده و شعاري كه داده بودند، برعكس از آب درآمد و نهايتا با سوءمديريت خود، اشك مردم را درآوردند!
سبزعليپور اضافه كرد: امروز حدود شش سال از فرماندهي و رياست جمهوري جناب آقاي روحاني مي گذرد و حاصل اين فرماندهي و مديريت ايشان و دولتمردان «تدبير و اميد» و آن هم چيزي بيش از «هيچ» نبوده است
به گفته وي، دولت هاي يازدهم و دوازدهم تا به اينجاي كار كه با سوءمديريت خود، كشتي دولت و اقتصاد ايران را به گل نشانده و دائما سعي بر اين دارد تا عدم تعهد، سوء مديريت، ناهماهنگي و عملكردهاي غلط دولت در نابودي اقتصاد و كاهش سطح معيشت مردم و كوچك تر شدن سفره آنان را فقط و فقط به گردن تحريم ها و دولت آمريكا بيندازد و در همين راستا، جناب آقاي روحاني در آستانه چهلمين سال پيروزي انقلاب اسلامي با حضور در حرم مطهر امام خميني طي سخناني تامل برانگيز اظهار داشته اند: مشكلات ما ناشي از فشار آمريكاست، پس كسي نبايد به جاي دولت آمريكا، دولت خدمتگزار را مورد سرزنش قرار دهد!
رئيس مركز تجارت جهاني ايران بيان كرد: همين آقاي روحاني قبل از انتخابات سال 92 اعلام مي كردند كه: مردم ايران، آيا مي دانيد مشكل كار در كشورمان كجاست؟ ايشان دليل مشكلات كشورمان را عدم مشورت، خودشيفتگي دولت مستقر، عدم استفاده از ابزارهاي علمي، بي ثباتي ها و... اعلام مي كردند.
سبزعليپور ادامه داد: در همين جا بر خود واجب مي دانم تا خدمت جناب آقاي روحاني عرض كنم كه حداكثر20 درصد مشكلات حال حاضر كشورمان علي الخصوص مشكلات اقتصادي مربوط به تحريم ها و فشارهاي دولت آمريكا مي باشد و صد البته كه بيش از 80 درصد مشكلات ما نشات گرفته از عدم تعهد و سوء مديريت دولتمران و غالبا حاصل سياست هاي غلط دولت و عملكردهاي نادرست شما مي باشد، پس ذهن مردم را بيش از اين مشوش نكيد و به ملتمان آدرس غلط ندهيد
وي افزود: آقاي روحاني با مردم روراست نيست و با ظاهري آراسته و كلامي شيوا متاسفانه مي خواهد روز را شب و شب را روز جلوه دهد و بر همين اساس با آن چيزي كه مي گويد و مي نمايد و مي نماياند حدودا 180 درجه فرق دارد.
فاضلاب شهري و صنعتي علت آلودگي درياي بوشهر است
مديركل حفاظت محيط زيست استان بوشهر گفت: اكنون وضعيت دفن زباله در شهرهاي اين استان مطابق با اصول و استاندارد نيست و اين كار به صورت سنتي انجام مي شود.
 فرهاد قلي نژاد در جمع خبرنگاران افزود: محل دفن زباله ها در استان بوشهر حصار كشي نشده و تصفيه خانه شيرآبه ندارد.
وي بيان كرد: در مركز دفن زباله ايجاد چاله هاي دفن، لايه گذاري و كنترل گاز طبيعي ضروري است.
قلي نژاد ادامه داد: همچنين در اين مراكز شيرابه اي كه از سلول ها ايجاد مي شود بايد در تصفيه خانه فاضلاب تصفيه شود.
مديركل حفاظت محيط زيست استان بوشهر اظهارداشت: همه افراد نبايد در مركز دفن زباله وارد شوند و بايد امكانات فراهم و درختكاري لازم در محدوده آن صورت گيرد.
قلي نژاد گفت: استاندارد نبودن محل دفن زباله هاي شهري در بوشهر سبب آلودگي خاك شده و اين مراكز از كانون هاي آلودگي خاك هستند كه اين مهم بايد در كارگروه هاي مديريت پسماند استان مورد توجه قرار گيرد.
وي افزود: احداث تصفيه خانه فاضلاب مدرن و استاندارد شهرهاي ساحلي بوشهر ضروري است.
قلي نژاد اضافه كرد: تخليه فاضلاب شهري و ورود برخي فاضلاب هاي صنعتي علت مهم آلودگي دريا در محدوده دريايي استان بوشهر است.
وي اظهار داشت: در اين ارتباط ايستگاه هاي پايش دريايي استان در حال مشخص شدن است و تا نيمه بهمن سال جاري ايستگاه هاي پايش هاي دريايي از لحاظ ميكروبي و زيست محيطي در بيش از 50 ايستگاه استان بوشهر آغاز مي شود.
قلي نژاد ادامه داد: با اين كار مشخص مي شود كه كدام شهرداري يا صنعت بيشترين سهم در وارد كردن فاضلاب به دريا را دارند.
وي افزود: بعد از طي اين فرآيند است كه مي توان وارد پيگيري قضايي در اين زمينه شد و نسبت به استانداردسازي فرآيندها اقدام كرد.
دادستان كل كشور : «فيلترينگ» براي سالم سازي فضاي مجازي بايد اجرايي شود
دادستان كل كشور گفت: سالم سازي فضاي مجازي و فيلترينگ از كشيده شدن جوانان به سمت قتلگاه جلوگيري مي كند.
به گزارش خبرگزاري تسنيم از زاهدان، حجت الاسلام والمسلمين محمدجعفر منتظري، در پنجمين همايش علمي فرهنگي قضات سيستان و بلوچستان در چابهار اظهار داشت: شبكه هاي مجازي و اجتماعي يكي از مشكلات عمده در كشور به شمار مي روند چرا كه دشمن از طريق همين وسايل سعي در برپايي جنگ فرهنگي دركشور را دارد.
 وي فيلترينگ را نياز كشور و نوعي امر به معروف و نهي از منكر دانست و ادامه داد: براي اينكه جوانان از طريق فضاي مجازي به راه خلاف كشيده نشوند بايد در فضاي مجازي نوعي سالم سازي انجام شود.
دادستان كل كشور گفت: با توجه به اينكه هر گوشي تلفن همراه يك كانال از سوي دشمن است كه عليه نظام اسلامي فعاليت مي كند از اين رو سالم سازي فضاي مجازي و فيلترينگ از كشيده شدن جوانان به سمت قتلگاه جلوگيري مي كند و بايد گفت بر خلاف باور عموم فيلترينگ هنوز هم انجام مي شود.
منتظري تصريح كرد: سو مديريت و بي تدبيري مسئولان بخش بزرگي از مشكلات اقتصادي كشور را رقم زده كه  سختي ها و مشكلات زيادي در اين راستا بر مردم تحميل شده است به همين دليل براي برون رفت از جنگ اقتصادي كه اخيرا دشمن با تحريم ها راه انداخته است نيازمند تيم اقتصادي قوي و حفظ وحدت در كشور هستيم.
وي عنوان كرد: اگر همه مردم ايران اسلامي مانند گذشته با يكديگر متحد و هماهنگ باشند در اين جنگ اقتصادي دشمن هم مانند ساير جنگ ها پيروز و سربلند خواهيم بود چرا كه حضور مردم در صحنه هاي مختلف همواره سبب شده تا بسياري از توطئه هاي دشمنان خنثي شود.
وي با اشاره به اينكه دشمن با راه انداختن تحريم هاي اقتصادي سعي در تضعيف قدرت مردم و بدبين كردن آنها نسبت به نظام را دارد گفت: دادستان ها و قضات بايد به دولت در مبارزه با جنگ اقتصادي تنظيم بازار و مبارزه با مفسدان همكاري لازم را داشته باشند.
منتظري تصريح كرد: با توجه به اينكه دشمنان سعي در جنگ رواني و سياه نمايي از خدمات نظام دارند اما خوشبختانه خدمات 40 ساله نظام بر كسي پوشيده نيست  و ناديده گرفتن خدمات نظام اسلامي مانند انكار شب و روز است.