نقد وررسی " بازگشت سرمايه "(يادداشت روز)روزنامه ی کیهان دوشنبه 22 اسفند ماه سال 1385

نقد وررسی " بازگشت سرمايه "(يادداشت روز)روزنامه ی کیهان دوشنبه 22 اسفند ماه سال 1385
"سلام گرگ بی طمع نیست وهیچ گربه ای بخاطر رضایت خدا موش نمی گیرد.
"
فقط باید به معجزه گری باور و ترفند شامورتی بازی تسلط داشت که بتوان هرروز با یک ترد دستی یک فیل هوا کرد وپیرامونش روضه ی مبسوط خواند و باید بیشتر از حامیان پامنبریان مسخ شده به این هجویات وادعاهای تناقض و متحجرانه گفت که چگونه وفرصت طلبانه وانمود می کنند که به اینگونه ترفند ها وچشم بندی ها ومعجزات باور دارند تا اینکه فرصت برای بیان ادعاها و نظریات به عنوان یادداشت روز یا سرمقاله نویس فراهم شود تااینکه تحلیل هائی ارائه کنند که فقط به درد همان حجره ووزه های علمیه ی قم می خورد که 1400 سال است مشغول سفطه ری ومفخوری کردن با نام دین می باشند و می تونند فتواهائی صادر کنند که ولی فقیه رهبر این رژیم تروریستی متصل به وحی است . همچنین ایشان اراده ی برتر سیاسی می باشد که دارای قدرت واختیارات بالاتر از قانون اساسی هست که به هیچ مقامی هم پاسخگو نمی باشد وحکومت مذهبی واسلامی واز نوع نابش را هم دارد که جماران را تبیل به ام القرای جهان اسلام کرده است و مسئول همه ی نهادهای حکومتی یا بطور مستقیم از سوی این ولی فقیه برگزیده ویا انتصاب می شوند و یااینکه بطور غیر مستقیم از طریق خیمه شب های تقلباتی – انتخاباتی – انتصاباتی از طرف ایشان مورد تأئید واقع می شوند . ولی اکنون یادداشت روز نویس مدعی شده است که در 28 سال گذشته فقط به جز مورد رجائی که پس از بنی صدر رئیس جمهور شده بود بر صرافت بهرمندی آرای ملت وسرسپردگی به ولی فقیه و حمایت سایر مراجع دینی حوزوی برخوردار نبوده اند البته که شامل حال خود ولی فقیه کنونی نیز می شود که نزدیک دو دوره رئیس جمهور بوده است. بهر حال پاسدار یادداشت روز نویس بدون آنکه به جایگاه ولی فقیه وقصور ایشان در این مورد کوچکترین اشاره ای کند نزدیکی ودوری رؤسای جمهور گذشته و دولت و مجلس به اسلام ناب و پاسداران در 28 سال گذشته را چنین توضیح داده است:
"مجلس و دولت در نظام جمهوري اسلامي به هر اندازه كه با اسلام اصيل و پاسداران راستين آن نسبت برقرار كنند، مورد توجه و حمايت توده هاي مردم قرار مي گيرند و قادر خواهند بود از اين ظرفيت نامحدود در جهت نيل به اهداف تعيين شده بهره بگيرند. در برابر، مواردي اندك در عمر 28ساله جمهوري اسلامي يافت شده كه افرادي (مانند نخستين رئيس جمهور پس از انقلاب) به صرافت بهره مندي از آراي ميليوني ملت، خود را از تقيد به منويات مقام ولايت فقيه و نظرات مراجع عظام بي نياز ديده اند و مسير استغنا پيموده اند، اما به فاصله زماني اندكي در مقابل رويگرداني شگرف توجه عمومي درمانده و متحير مانده اند. از سوي ديگر مقام عظماي ولايت فقيه و نيز مراجع عظام تقليد در طول دوران عمر نظام، همواره مبناي اصولي برخوردشان را، حمايت بي دريغ از دولت جمهوري اسلامي و ديگر اركان نظام قرار داده اند."
مداح ونقاد یاداشت روز نویس بر مبنای سلام گرگ بی طمع نیست وهیچ گربه ای به خاطر رضایت خدا موش نمی گیرد . این معرکه چرخانی وروضه خانی را از رجائی شروع کرده و از حمایت بیدریغ ولی فقیه ومراجع دینی از دولتمردان ومجلس گفته است تااینگونه به دولت نهم امم زمانی پاسدار غلامک وگماشته احمدی نژاد رسیده ودر مورد سر سپرگی اش به مراجع دینی گفته است:
"اما در اين ميان دولت نهم از آغاز شكل گيري مورد توجه و عنايت ويژه اي از جانب مراجع و علماي بزرگوار قرار گرفت و در بعضي مواقع تعابيري در حين اعلام حمايت از آن به كار رفت كه با نقد و حتي گلايه شديد رقباي آن نيز مواجه شد."
پاسدار یادداشت روز نویس که نه مبلغ سینه چاک دول نهم شده است . بلکه باید خودش نیز جزو کابینه ی آن از جمله وزیر تفتیش و عاید سانسور ارشاد اسلامی باشد که چنین جانانه در حمایت وتملق چاپلوسانه و مشمئز کننده ی خود از دولتی کرده که جز دروغ وعوامفریبی وتهدید کردن وتشنج داخلی وخارجی وجنگ افروزی تولید کردن والبته دفاع بی چون وچرا از اهداف هسته ای نمودن نداشته است طوری که حتی مشکلات اساسی برای رژیم بحران زده ایجاد کرده است و هرگز نمی توان نه کار مثبت دیگری از دولت نام برد جز سر سپردگی به مراجع متحجر ودزد وخرافه پرست که اعتراف شده است . کمدی تر اینکه چاپلوسی و تملق گوئی کردن از مراجع دینی حامی دولت را بطور مضحک دلیل اصلی توجه و حمایت کم سابقه ی دولت نهم به مراجع تقلید دانسته است که ادعا شده در دولت های گذشته بااینکه رؤسای جمهور روحانی بودند ولی این حمایت از مراجع متحجر وخرافه پرست ودزد دینی کمرنگ شده بود. در ادامه برای اثبات بیشتر متحجر بودن یقه بیچاره هاشم آغاجری گرفته شده است که چرا در دانشگاه بوعلی سینای همدان گفته بود که آدم میمون نیست که نیاز به مراجع تقلید داشته باشد. البته که هاشم آغاجری این جمله را از دکتر شریعتی نقل قول کرده بود که سپس شدیداً مورد تکفیر همچون پاسدار یادداشت روز نویس کیهان واقع شد وحکم مرتد بودن واعدامش را آخوند متحجر انگلیسی مصباح یزدی وطلبه های شاگردانش در خیابان های قم وتهران بصورت کفن پوشیده فریاد زدند . بله یادداشت روز نویس چنین از ایشان به عنوان اظهارات سخیف نام برده شده ودر عوض از مترسک و گماشته احمدی نژاد ودولت نهم اینگونه دفاع شده است:

"شايد بتوان دليل اصلي توجه و حمايت كم سابقه مراجع عظام و حوزه هاي علميه را در آنجا ديد كه دولت نهم قبل از آغاز مراحل انتخابات رياست جمهوري علم بازگشت به آرمان هاي اسلامي، راه امام(ره)، اهداف اعلام شده انقلاب اسلامي و پيروي مجدانه از رهنمودها و منويات مقام معظم ولايت را در دست گرفت، حركت در اين چارچوب را سرلوحه برنامه هاي خود اعلام كرد، و پس از روشن شدن نتيجه انتخابات شورانگيز نهم و تشكيل دولت نيز گام هاي عملي را براي رسيدن به آن شعارها آغاز نمود. اين درحالي بود كه در چهار دوره دولت هاي پيش از آن، با وجود روحاني بودن رؤساي دولت و خدمات ارزشمندي كه دولت هايشان انجام دادند، توجه به آرمان هاي اصيل امام و انقلاب در روندي رو به تزايد، كم رنگ شده بود. اين روند ناميمون در كنار سكوت تعجب برانگيز مسئولان دولتي مرزهاي اهانت به بنيانگذار جمهوري اسلامي را درنورديد و به گستاخي به حريم معصومان و اصول قطعي ديني هم رسيد. حتي در مواردي مانند اظهارات سخيف عضو يك سازمان تشكيلاتي در همدان هم كه انتقادي از رؤساي دولت و مجلس وقت ديده شد، بيش از آن كه اعتراض به مباني و معصومان تلقي شود، بوي حميت صنفي را به مشام افكار عمومي القا كرد. ديدارهاي رؤساي دولت با مراجع و علما و دريافت نظراتشان نيز كمتر به اصلاح مسير در سياستگذاري هاي غيرمنطبق با خواسته هاي متعالي آنان منجر شد."
جالب است که پاسدار مداح دولت در دنباله ی یادداشت روز خودخیلی صریح وسریع دفاع وتملق وچاپلوسی تاکتیکی از مراجع را لوداده است. چونکه اعتراف کرده است که چون دولت نهم با رقبای جدی مواجه می باشد بناباین مجبور ونیازمند است که برای برخورد کردن با آنان با شیوه ی برج در برابر بارو استفاده کند وچاره ای جز این ندارد که اینگونه پناه به مراج تقلید وولی فقیه برای حمایت از دولت روی آورد:
"دولت نهم از آنجا كه در ميان شخصيت هاي سياسي، احزاب و رسانه ها با رقباي نيرومندي مواجه است كه برخي از آنان در مخالفت با آن هيچ حد توقفي براي خود قائل نيستند، چاره اي جز تمسك روزافزون به سرمايه هاي اصلي خود يعني الطاف الهي، عنايت مقام معظم ولايت و مراجع عظام و علماي اعلام، و پشتيباني گسترده مردمي ندارد، و بويژه در زماني كه فشارهاي خارجي بيشتر با اميد به تاثيرگذاري منفي بر انسجام اجتماعي داخلي اعمال مي شود، ضرورت سرعت عمل در بازسازي و تقويت اين سرمايه عظيم اجتماعي بيشتر رخ نشان مي دهد.ديدار اخير رئيس جمهوري با مراجع معظم تقليد و علماي بزرگوار در قم را از اين منظر بايد اقدامي مبارك دانست كه حتما به دنبال آن سلسله اقداماتي براي دريافت مداوم ديدگاه ها و رفع نگراني هاي آنان و اصلاح سياست ها در اين مسير صورت خواهد گرفت. اين گامي در جهت بازگشت و افزايش سرمايه مشروعيت معنوي و مقبوليت مردمي است و در ضرورت آن كمترين ترديدي وجود ندارد."
در پایان اینکه یادداشت روز نویس بطور شفاف اعتراف کرده است که عوامفریبی کردن با ابزار دین و حمایت مفتخوران متحجر حوزه علمیه ی قم نشین وولی فقیه جماران نشین به عنوان مراجع وستون وعمود خیمه ی نظام، در کنار ارگان های سرکوبگر بطور مشترک اساس وبنیان ماندگاری این رژیم ضد بشری بوده ومی باشند ولازم وملزوم هم دیگر می باشند . برای همین است که اینان از سکولاریسم وجدائی دین از دولت همچون جن وبسم الله وحشت دارند . چون می دانند اگر ابزار عوامفریبی ودغلکاری ونیرنگ وحقه بازی سوء استفاده کردن از دین از این جماعت انگل ومفتخور وغیر مولد گرفته شود. این رژیم ترور ووحشت وخفقان وجهل وجنگ و جنون آخوندی حتی یک روز بقای دوام ندارد . مگر این روزها مراجع یکی پس از دیگری برروی صحنه وارد نمی شوند ووحشت خودشان نسبت به برگزاری مراسم جشن 4 شنبه سوری را بیان نمی کنند واز آن به عنوان خرافات نام نمی برند . زیراکه می دانند برگزاری چنین روزی برای نشان ضریب مخالفت وتنفر مردم ایران به خصوص نسل جوان نسبت به حاکمان جانی برایران است. بنابراین بی جهت نیست که پاسداسدار یادداشت روز نویس از پاسدار احمدی نژاد گماشته ی ولی فقیه ودولت نهم ایشان با تحسین وتمجید دفاع کرده وآن را دربست سرسپرده مراجع دینی و ولی فقیه معرفی کرده است. چونکه دول وولی فقیه بااین تاکتیک باید بتوانند در برابر مردم ناراضی ورقیب شکست خورده بایستند. بنابراین باید برای برزیر کشیدن این رژیم قرون وسطائی وبربرمنش ومتحجر وخرافه پرست بطور جدی وهمه جانبه از جدائی دین از دولت و حکومت دمکرایتک سکولار نه در ایران که در عراق هم حمایت وپشتیبانی وبرای استقرارش مبارزه کرد.
هوشنگ -بهداد
روزنامه ی کیهان دوشنبه 22 اسفند ماه سال 1385
بازگشت سرمايه(يادداشت روز)