چرا نوزدهمین کنفرانس ریاض، کک بر تنبان سران رژیم تروریستی آخوندی انداخته است؟

چرا نوزدهمین کنفرانس ریاض، کک بر تنبان سران رژیم تروریستی آخوندی انداخته است؟
پس از اینکه سران رژیم تروریستی آخوندی حاکم بر ایران توانستند با راهبردی خود و با حمایت مهره های نفوذی در دولت دست نشانده ی عراق به خصوص نوری المالکی و پشتیبانی پشت صحنه ی انگلیس صدام حسین رئیس جمهور سابق عراق را در روز عید قربان به آن وضع فجیع اعدام کنند که مورد اعتراض شدید مدافعین حقوق بشر در سراسر جهان وسران کشورهای عربی قرار گرفت. سپس سران رژیم تروریستی آخوندی در واکنش به اعتراض رهبران کشورهای عربی ، پادشاه مصر واردن و بحرین وامارات و رئیس جمهور مصر را به سرنوشت مشابه ی صدام حسین تهدید نمودند . این واکنش تهدید آمیز بیشتر موجب تشنج عمیق روابط میان رژیم آخوندی با رهبران کشورهای همسایه و خاورمیانه شد . زیرا که حتی حماس نیز اعدام صدام حسین را محکوم کرد وآن را یک ترور سیاسی نامید واز صدام حسین به عنوان شهید یاد کرد . پس از اعدام صدام حسین با فعال کردن دوباره شیخ حسن نصرالله وبرای ایجاد بحرانی دیگر در خاورمیانه، تلاش برای سرنگونی کردن دولت لبنان با تظاهرات خیابانی و تحصن ها شد. اما بنابر تجربه ی جنگ 33 روزه با اسرائل و دلایلی دیگر این طرح نیز نا موفق ماند.
در هر صورت فضای انتقادی که در خاورمیانه پس از اعدام صدام حسین حاکم شده بود زیرا که لو رفته بود این اعدام نوعی انتقام گیری از سوی سران رژیم آخوندی حاکم بر تهران بود . فضای حاکم شده ، درست همان فضای مناسبی بود که بوش تعقیب می کرد تا اینکه بتواند فشار پیرامون پرونده ی هسته ای را در شورای امنیت سازمان ملل دنبال کند. اما سران رژیم تروریستی آخوندی و سپاه پاسداران برای عبور از این شرایط، کوشش برای گسترده تر کردن درگیری ونزاع میان ساف وحماس کردند تا شاید از این طریق بشود دامنه ی آن را به آغاز جنگی دیگر با اسرائیل هدایت کنند. ولی با ابتکاری که پادشاه عربستان سعودی اعمال کرد و سران ورهبران ساف وحماس را به این کشور دعوت کرد وطرح آشتی میان آنان را اجرا کرد . این ابتکار سبب ضربه ی دیگری بر اهداف توطئه آمیز و جنگ افروز سران رژیم توریستی آخوندی در خاورمیانه شد. بازهم در ابتکاری دیگر نشست 7 جانبه ی یک روزه از سوی معاونین وزرای خارجه ی 7 کشور عضو کنفرانس اسلامی در پاکستان برگزار شد که روزنامه ی کیهان از آن به عنوان توطئه و خیانت علیه ی جهان اسلام وتوطئه علیه ی رژیم آخوندی نام برد. زیرا که فاش گردید که در این نشست تدوین برنامه های مورد تصویب واقع شده بود که تصمیم دارد مشکل میان فلسطین واسرائیل وسوریه ولبنان را دنبال وحل کند که با به رسمیت شناختن دولت اسرائیل و تشکیل دولت فلسطین و عقب نشینی اسرائیل از بلندی های جولان امکان پذیر می شود. البته این نشست درست چند روز قبل از اجلاس امنیتی در بغداد برگزار شده بود که پاسدار حسین شریعتمداری در یادداشت روز کیهان خود هر دو نشست پاکستان و اجلاس بغداد را مرتبط با هم ارزیابی کرد و از اجلاس امنیتی بغداد به عنوان دام برای رژیم آخوند یاد کرد وتأکید نمود و به سران ومسولین رژیم آوندی اخطار اکید داد که نباید در این اجلاس شرکت کنند. همزمان سرمقاله نویس روزنامه ی جمهوری اسلامی نیز حتی نشست آینده اعضای کنفرانس کشورهای اسلامی در ترکیه را نیز مکمل ین دو نشست 7 جانبه و یک روزه ی پاکستان واجلاس امنیی بغداد دانست . از طرف دیگر در روند انتقا گیری کردن ، یک روز به عید نوروز مانده بازهم رهبران رژیم تروریستی آخوندی و سپاه پاسداران از طریق نفوذی ها ود در دولت دست نشانده نوری المالکی معاون صدام حسین را به حبس ابد محکوم شده بود به مرگ محکوم کرد و وی دار زده شد.
اما افشای لیست 32000 مزد بگیر ان و مأموران اعزامی در عراق اوضاع رژیم تروریستی آخوندی ونقش دخالت گر و ویرانگر غیر انکار پذیرش در امور داخلی عراق را بیش از قبل بحرانی تر کرد . چونکه مهره تأئید وانکار نا پذیری بر نقش تروریستی 5 پاسدار دستگیر شده در اربیل کردستان عراق زد ونقش اعمال تروریستی در عراق را محرز کرد .
همچنین ترک کارکنان روسی از نیروگاه اتمی بوشهر در روز های پایانی سال 85 بازهم موقعیت پرونده ی هسته ای را خطیر تر کرد.
پیام نوروزی ولی فقیه در مشهد تیر خلاص بر محرز بودن تصویب قطعی قطعنامه ی 1437 شورای امنیت سازمان ملل زد . زیرا که ایشان ضمن دفاع از اهداف هسته ای وعدم عقب نشینی از آن با تهدید کردن نظامی و استفاده از همه توان وظرفیت پاسخگوئی اتخاذ و پذیرش بی قانونی در برابر بقول ایشان بی قانونی شورای امنیت سازمان ملل را اعلام کرد. در حقیقت پیشاپیش به پیشواز و استقبال تحریم وفضای جنگی رفت که خمینی آن را هدیه ی الهی و نعمت دانسته بود. همینطور برای اینکه جناح رقیب ومنتقدان را خاموش نماید از آنان به عنوان دشمنان داخلی همگام با دشمنان بیرونی یعنی آمریکا و صهیونیست های جهانی نامید . درست روز پس از پس از این پیام بود که شورای امنیت سازمان ملل با همه اعضای خود رأی بر قطعنمامه ی سوم 1437 علیه ی پرونده ی هسته ای رژیم تروریستی داد وتا قطعنامه چهارم 60 روز به سران رژیم تروریستی وجنگ طلب فرصت داده است که پاسخ مثبت به خواست های مطرح وتصویب شده ی این قطعنامه دهند.
پس از پیام تهدید آمیز نوروزی ولی فقیه و تصویب این قطعنامه ی شورای امنیت سازمان ملل بود که بلافاصله سپاه پاسداران دست به یک عمل تروریستی باجگیرانه زد و تعداد 15 ملوان و تفنگدار در یائی انگلیسی را در آبهای ساحلی عراق به گروگان خود در آورد تا همچون گروگانگیری کارکنان سفارت آمریکا در 13 آبان سال 85 در راستای اهداف خود بازی کند . البته سپاه پاسداران ادعا کرد که اینان در آبهای اروند رود دستگیر شده اند.
البته می بایست افزود که هرگز بدون تبانی پشت پرده با انگلیس امکان این بازی گروگان گیری میسر نبود. زیرا پیر استعمار فرتوت انگلیس هوس تجدید کردن خاطرات دوران استعماری و امپراتوری خود می باشد که در آن امپراتوری آفتاب غروب نمی کرد . رسیدن به این آرزو از طریق همکاری و حمایت با بوش در اشغال افغانستان وعراق دنبال شد . در واقع انگلیس در عراق بسیار ساده پوست خربزه بر زیر پای بوش انداخت وبرایش عراق را با تلاق کرد واکنون که عراق به اشغال کامل مأموران اعزامی ژیم تروریستی آخوندی درآمده است تصمیم دارد صحنه ی عراق را ترک کند ونیروهای نظامی خود را از آنجا بیرون کشاند . آری ظاهراً بلر با بوش در عراق همکاری می کند ، ولی بطور عملی در پشت پرده با سران رژیم آخوندی یا بازماندگان و همکاران آخوند کاشانی و حامیان کودتاگران ننگین 28 مرداد سال 1332 که اکنون در ایران بر سر قدرت می باشند همکاری تنگاتنگ دارد و سیاست مشترک خود را با آنان به پیش برده است.
بنابراین اکنون که آخوندهای انگلیسی در ایران بر سر قدرت می باشند بهترین فرصت برای انگلیس پیش آمده است تا اینکه اهداف استعماری گذشته خود را تعقیب کند وبه امید آن روزی نشسته است که آخوندهای انگلیسی حاکم بر ایران دسترسی به سلاح هسته ای دست یابند وموقعیت پیر استعمار مستحکم تر از موقعیت آمریکا در خاور میانه گردد. در رسیدن به همین آرزو وخواب وخیال است که که دولت انگلیس این سیاست از طریق اتحادیه ی اروپا با سیاست کثیف تجاری مذاکره ومماشات دنبال کرده و می کند و به همین دلیل است که پافشاری و اصرار بر ماندن نام سازمان مجادین خلق در لیست گروه وسازمان های تروریستی کرده و بازهم می کند و بطور آشکارا با دهن کجی کردن در برابر رأی دادگاه ی عدالت اتحادیه ی اروپا ایستاده وآن را نقض کرده است.
بهرحال آمریکا وبوش خیلی دیر وپر هزینه و با تقبل خسارات جانی ومالی فراوان متوجه اهداف بلند پروازانه ی دسترسی به سلاح هسته ای رژیم تروریستی آخوندی و صدور تروریسم وبنیاگرائی رسیدند و اعتراف کردند که نتیجه اشغال نظامی افغانستان و به خصوص عراق در بست برنده ی نهائی اش رژیم تروریستی آخوندی بوده است. البته همانگونه که تذکر داده شد نقش گمراه کننده ی انگلیسی ها در این مورد هر گز نباید نادیده گرفته شود.
از سوی دیگر کشورهای همجوار و کشورهای عربی خاورمیانه نیز واقعیت را درک کرده اند که اهداف سران رژیم جنایتکار در خاور میانه چیست و چگونه توانسته از طریق صدور بحران و جنگ افروزی وتروریسم و بنیادگرائی به عراق و فسطین ولبنان ، منطقه خاورمیانه را نا امن وآشوب زده وبحرانی وملتهب زده کند. بنابراین این کشورهای همسایه ومنطقه در صدد تلاش برای رفع بحران وتنش و جنگ افروزی و قطع کردن مراکز ومکان های نفوذ رژیم ترورستی آخو ندی ومسدود ومهار کردن آن برآمده اند. از جمله نوزدهمين کنفرانس سران کشورهاي عربي در رياض می تواند نقش بسیار ارزنده در این رابطه داشته باشد . چونکه رژیم تروریستی آخوندی را به واکنش وا داشته وکک بر تنبان آنان انداخته است . زیراکه سایت بازتاب پاسدار محسن رضائی را مجبور کرده است که با عنوان "صلح در رياض،مقدمه جنگ در کجاست؟" دست به تحلیل مو شکافانه یا در حقیقت پیشگیرانه در مورد این کنفرانس ریاض بزند که تا فرصت است در آن کار خرابی شود . نکته پایانی آنکه اگر سران رژیم تروریستی آخوندی برای دسترسی به سلاح هسته ای ودخالت گری در عراق به وضعیت موجود ادامه دهند که پیام آن استقبال از آمادگی جنگ ویرانگر دیگریست . لذا وضعیت بحرانی کنونی عراق و خاورمیانه و تلاش برای دسترسی به سلاح هسته ای رژیم تروریستی آخوندی، موجب شده است که چشم انداز جنگ دیگری را تقویت کند که سران رژیم آخوندی وبه خصوص سپاه پاسداران خوهان آن می باشند که مطمئناً اوضاع نه به نفع رژیم تروریستی آخوندی که علیه آن است و متأسفانه بازنده ی نهائی مردم ایران می باشند. راه حل آسان است . غرب به سیاست کثیف مذاکره ومماشات خود با آخوند های حاکم بر ایران پایان دهد ونام مجادین را از لیست گروه وسازمان های تروریستی خارج نماید و از پیشنهاد طرح سوم تغییرات دمکراتیک در ایران استقبال وحمایت کند. مشروح این تحلیل در زیر ضمیمه شده است.

هوشنگ – بهداد
نهم فرردین ماه سال 1386

سایت بازتاب 8 فروردین ماه 86
صلح در رياض،مقدمه جنگ در کجاست؟