بررسی وتحلیل وجمع بندی خلاصه وقایع سال گذشته وپیام انسجام ملی ووحدت ولی فقیه

بررسی وتحلیل وجمع بندی خلاصه وقایع سال گذشته وپیام انسجام ملی ووحدت ولی فقیه
وقتی که سیاست چراغ خاموش سپاه پاسداران دنبال می شد وجانشین فرمانده کل سپاه پاسداران محمد باقر ذوالقدر آن را علنی کرد که اکنون معاوم امنیتی وزارت کشور است پس از قبضه ی مجلس هفتم وقبل از نمایش انتخابات خیمه شب بازی ریاست جمهوری نهم بود که این پروژه علی شده بود که در انتها منجر به حذف دوم خردادی ها و رفسنجانی و یک دست شدن نظام شد و پاسدار احمدی نژاد ریئس جمهور شد . پس از اینکه نظام یک دست گشت. تصور این بود که دیگر اثری از تنش و تضاد میان مجلس ودولت و شورای نگهبان و مجمع مصلحت نظام در کار نیست و به قول های داده شده ی تبلیغات انتخاباتی پیرامون رسیگی به معضلات ومشکلات اقتصادی رسیگی خواهد شد که ادعا می شد در دوره ی کارگزاران واصلاح طلبان این مطالبات واقعی مردم ایران فراموش شده بود ومنجر به فاصله ی عمیق طبقاتی و گسترش فقر و بیکاری و افزایش قیمت ها و تهاجم یا شبیخون فرهنگی و رواج بی بند و باری وبد حجابی و سست شدن باور و اعتقادات مذهبی مردم در جامعه شده و دامنه ی رشد سکولاریسم به خصوص در محیط دانشگاهها و در میان دانشجویان وسیاسیون تند روی دوم خرداد جایگزین شده است که اساس و بنیان نظام ولایت فقیه وحکومت دینمداری را مورد تهدید قرار داده است که با قدرت گرفتن اصول گرایان ویک دست شدن نظام قرار بود که هم ارزش های اسلامی تقویت شود وهم اینکه معضلات اتماعی و اقتصادی و مشکلات معیشتی مردم حل گردد ونان بر توی سفره های خالی محرومان برده شود ومبارزه ی بی امان با مفاسدین اقتصادی ادامه یابد . البته اینگونه ادعا کردن ها پوششی برای پیگیری اهداف اصلی سپاه پاسداران بود که ضمن حضور در قدرت اجرائی ، بتواند دست بر منابع وذخایر کشور اندازد که در راستای اهداف هسته ای و دسترسی به سلاح هسته ای می باشد .
بهمین دلیل برای پیگیری این هدف از یک سو ضریب دخالت گری در امور داخلی عراق بسیار گسترده وهمه جانبه تر از قبل شد و حضور پر رنگ سپاه پاسداران در عراق که اکنون لیست 32000 مأمور اعزامی حقوق بگیران در عراق افشا شده است. این نقش دخالت گری گسترده ونفوذ در عراق و دست به آشوب وناامن و باتلاق سازی عراق تبدیل به سرپل برای انتقال تروریسم وبنیاگرائی در فلسطین ولبنان شد که در دنباله سپاه پاسداران از طریق شیخ حسن نصرالله و حزب الله لبنان جنگ 33 روزه با اسرائیل را برپا کرد که ادامه ی تهدید نابودسازی اسرائیل از سوی پاسدار احمدی نژاد و راه عبور بحران پرونده ی ارجاع شده ی هسته ای به شورای امنیت سازمان بود. البته که در داخل کشور نه اینکه نانی بر توی سفره های خالی محرومان برده نشد، ونه اینکه مبارزه ی جدی با فساد اقتصادی نشد، بلکه تورم وگرانی و افزایش قیمت ها وغارتگری ها بیش از گذشته ادامه یافت.
دولت احمدی نژاد وسخنگوی دولت دار ودسته ی کارگزاران رفسنجانی و اصلاح طلبان خاتمی و مطبوعات وابسته به آنان را مقصر اصلی این ناکامی های دولت می دانست. بنابراین همانگونه که مرشد پاسدار احمدی نژاد آخوند انگلیسی مصباح یزدی در مشهد گفته بود که در دوره ی 16 ساله ی کارگزاران واصلاح طلبان نه اینکه دولت های اسلامی بر سر کار نبودند ، بلکه خاتمی و رفسنجانی را خائن به اسلام خوانده بو0 بنابراین در روند این مبارزه ورقابت میان جناح غالب ومغلوب مطبوعات وابسته به جناح مغلوب کمی از خط سانسور عبور کردند و گزارش های انتقاد آمیزی در مورد رشد تورم وگرانی و افزایش قیمت ها را بازتاب دادند وپرسش هائی از دولت در این مورد کردند که سخت مورد تهاجم سخنگوی دولت غلامحسن الهام واقع شدند واز آنان به قوه ی قضائیه شکایت کرد که عاقبت منجر به توقیف وتعطیل شدن روزنامه ی شرق گردید. قبل از آن روزنامه ی دولتی ایران توقیف شده بود. دولت و وزیر تفتیش عقاید و فرهنگ و ارشاد سانسور و و زارت بد نام اطلاعات اخطار جدی به مطبوعات کرده بودند که هیچگونه خبری جز آنچه از کانال دولت عبور می کند وصادر می گردد که پیرامون پرونده واهداف هسته ای می باشد مجاز نیستند که چیزی بیشتر بازتاب دهند . اما چون روند گرانی وتورم وافزایش قیت ها ادامه داشت وفرار سرمایه ها به شیخ نشین های منطقه با کاهش ارزش ریال و بازار بورس اوراق بهادار نیز چاشنی آن شده بود.
فاطمه رجبی همسر غلامحسین الهام سخنگوی دولت برای کاهش فشار برروی دولت احمدی نژاد در سایت اینترنتی خود واد صحنه شد و شدیداً علیه خاتمی و رفسنجانی فعال شد ووضع گیری نقادانه وافشاگراینه ی تند وتیز رد. چون رقابت فشرده میان آخوند مصباح یزدی با رفسنجانی در نمایش خیمه شب بازی انتصاباتی خبرگان جریان داشت . بنابراین برای حذف رفسنجانی تهاجم به جلسه ی سخنرانی 15 خرداد در قم از سوی طلبه ها و شاگردان مصباح یزدی بر هم زده شد . به دلیل نفوذ واعتراضات حامیان رفسنجانی نسبت به این عمل ،در نهایت این دونفر روحانی شاگردان آوند مصبح یزید انگلیسی در دادگاه ویژه ی روحانیت قم محاکمه ومحکوم به زندان شدند. این حکم محکومیت بیشتر موجب عصبیت حامیان احمدی نژاد از جمله فاطمه ی رجبی مسر غلامحسین الهام سخنگوی دولت گردید. زیراک ایشان در سایت اینترنتی خود نوشت که به جای محکوم وزندانی شدن این دو روحانی می بایست که رفسنجانی وخاتمی زندانی می شدند.
همین طور زمانی که خاتمی با صدور ویزا از سوی بوش به آمریکا رفت و همزمان به وزیر بهداشت دولت احمدی نژاد ویزای آمریکا داده نشد وخاتمی در آمریکا برخلاف حامیان احمدی نژاد و وزیر ارشاد گفت که هلاکاست نه دروغ که واقعیت دارد. بازهم فاطمه رجبی همسر غلامحسین الهام سخنگوی دولت نوشت که خاتمی حامی آمریکا و مبلغ صهیونیست جهانی می باشد وباید که خلع لباس گردد. سپس حسین شریعتمداری در یادداشت روز خود در روزنامه ی کیهان نوشت که خاتمی در آمریکا با تأئید کردن هلاکاست، چون از خط امام عدول کرده است. بنابراین باید هم از خط امام باید خارج گردد وهم اینکه دیگر نباید حق داشته باشد که از خط امام ایشان استفاده کند.
در هر صورت اختلافات گسترده ی دیگری محور پیگیری پیشبرد اهداف هسته ای میان جریان غالب ومغلوب وجود در سال گذشته داشت که در مجموع نتیجه ی جدال وچالش میان اینان که قرار بود در نمایش انتخابات – انتصبات خبرگان رهبری و شورای شهر و روستاها منتهی به پیروزی تمام عیار حامیان رئیس جمهور و اصولگرایان گردد و گام چهارم یا نهائی منجر به پیروزی باندهای مافیائی غالب وابسته به ولی فقیه گردد و سیاست چراغ خاموش سپاه پاسداران بطور کامل موفق به نهائی کردن کودتای خزنده ی خود شود. امابا شکست حامیان رایحه ی خوش حامی دولت تبدیل به کابوس برای احمدی نژاد وسپاه پاسداران و آخوند مصباح یزدی و ولی فقیه تمام شد. در نهایت رفسنجانی نفر اول تهران برای مجمع خبرگان شد وبا اختلاف زیادی جلوتر از آخوند مصباح یزدی قرار گرفت و شروع به تعیین خط مش تعیین کردن برای وظایف ولی فقیه از سوی ممع خبرگان شد.
همینطور شکست موجب شد که ملای سرمقاله نویس روزنامه ی جمهوری اسلامی که از رفسنجانی دفاع می کند از موضع رادیکال انتقادی به احمدی نژاد توصیه کند که دیگر در تور سفرهای استانی و شهرستانی خودش حق ندارد که به موضوع اهداف هسته ای به پردازد و چپ وراست وعده ی برگزاری جشن هسته ای بدهد چونکه نه در تخصص ایشان می باشد و نه اینکه کشاندن این موضوع به میان مردم صلاح می باشد . زیراکه بر بغرنجی این پرونده می افزاید . در دنباله در مجلس صداهای اعتراضی نسبت به عملکرد دولت بیشتر شد و فراکسیون های جدیدتری از نمایندگان اصولگرایان علیه ی دولت تشکیل گردید.
بهر حال در پایان سال 85 فراری دادن شهرام جزایری و دستگیری مجددآن و همچنین ترک کارکنان روسی از نیروگاه اتمی بوشهر، وضعیت دولت احمدی نژاد وپرونده ی هسته ای را بحرانی تر کرد. اعلام آمادگی سفر احمدی نژاد به شورای امنیت سازمان ملل برای سخنرانی کردن در زمان تصویب قطعنامه ی جدید علیه پرونده ی هسته ای رژیم آخوندی بازهم موجب دامن زدن به اختلافات بیشتری در مورد این تصمیم گیری شد . احمدی نژاد وولی فقیه چون متوجه شدند که حضور ی در شورای امنیت سازمان ملل چیزی را به نفع پرونده ی هسته ای رژیم آخوندی تغییر نمی دهد از رفتن منصرف شد . برای همین درست یک روز قبل از اجلاس اعضای شورای امنیت سازمان ملل وتصویب قطتعنامه ی جدید 1347 ولی فقیه در مشهد به عنوان پیام نوروزی خود، شورای امنیت سازمان ملل را به بی قانونی متهم کرد و متقابلاً گفت که از همه ی توان وظرفیت موجود در برابر بی قانونی شورای امنیت سازمان ملل خواهد ایستاد و دست به بی قانونی خواهد زد که بلافاصله سپاه پاسداران دست به ربودن 15 ملوان وتفنگ داران دریائی انگلیسی زد که احتمال یک نوع بازی پشت پرده با انگلیسی ها می رود. همنین ولی فقیه سال جدید را سال انسجام ملی و وحدت اسلامی نامید که اکنون سایت بازتاب پاسدار محسن رضائی مورخ 7 فروردین پیرامون همین پیام ولی فقیه و در رابطه با گام دوم دولت دست به یک مصاحبه با یک کارشناس سیاسی بی نام ونشان زده است که جدا از جنگ ورقابت های باندهای وابسته به اصول گرایان نمی باشد که با عنوان " احمدي‌نژاد و هوادارانش، مهم‌ترين عامل ايجاد يا نقض اتحاد ملي می باشد که چند نظر موافق ومخالف کار بران را نیز در پایان ضمیمه آن کرده است که بقرار زیر است .

هوشنگ – بهداد
8 فرودین ماه سال 1386

سایت بازتاب 7 فروردین ماه سال 86
احمدي‌نژاد و هوادارانش، مهم‌ترين عامل ايجاد يا نقض اتحاد ملي