نقد وبررسی " همبازي شدن با اشغالگران" روزنامه ی جمهوری اسلامی چهار شنبه 23 اسفندماه سال 1385

نقد وبررسی " همبازي شدن با اشغالگران" روزنامه ی جمهوری اسلامی چهار شنبه 23 اسفندماه سال 1385
"تأخیر در برخورد جدی با عوامل اصلی آشوب وناامن سازی عراق جایز نیست
. "
باز ملای سرمقاله نویس سری به پاتوق بیت رهبری زده ست که توانسته خود سازی کند و یااینکه پای بساط دود ودم رهبر چمباتمه زده و نشسته وحال کرده ویااینکه در آن محیط بوخوره شده ونشئه شده است که باز فیل هوا کرده وهذیان گوئی کرده والبته وارونه گوئی نموده است . چونکه مدعی شده است هیچیک از مطبوعات داخلی که گزارش خبری اجلاس امنیتی بغداد را بازتاب داده اند به این موضوع اشاره نکرده اند که امنیت روز اجلاس در بغداد را آمریکائیان بر عهده داشتند وهیچ عمل تروریستی در این روز انجام نگرفت . بنابراین نتیجه گرفته است که همین موضوعثا بت می کند که پشت اعمال تروریستی در عراق خود آمریکا ویا نیروهای متصل یا در رابطه با آمریکا می باشند. واقعاً که باید از جنس همین گونه سرمقاله نویسان وتحلیل گران بود که بتوان اینگونه معجزه گونه نظردهی کرد. آخر جائیکه یادداشت روز نویس کیهان وهمتای رقیب همین سرمقاله نویس هفته پیش مدعی شده بود که تا کنون آمریکا به جز تلفات جانی مبلغ 700 میلیارد دلا در عراق هزینه کرده است که در طول مدت 10 تا 20 سال دیگر نمی تواند تضمینی وجود داشته باشد که آمریکا بتواند حتی 5% این هزینه را برداشت کند. جالب است اکنون که بااینکه همه جا گفته شده است حتی دولتمردان ونظامیان آمریکائی وبوش نیز اعتراف کرده اند که نتایج اشغال نظامی افغانستان وسقوط طالبان واشغال نظمی عراق و سقوط دولت صدام حسین وحزب بعث فقط برنده ی نهائی اش رژیم تروریستی آخوندی بوده است و سران رژیم تروریستی مدام صحبت از باتلاق شدن عراق برای نظامیان آمریکا می کنند وتأکید می نمایند که بوش در عراق شکست خورده است و انتخابات میان دوره ای کنگره را به خاطر همین شکست حزب جمهوریخواه باخته است. از سوی دیگر سران رژیم تروریستی آخوندی در سنفونی می دمند که نیروهای نظامی آمریکا از عراق اخرج باید گردد . حال چگونه است که نظامیان آمریکائی در عراق باید دست به ناامن سازی و آشوبگری واعمال خشونت و تروریستی بزنند تااینکه هم بدبینی وتنفر بیشتری نسبت به آمریکائیان در عراق به وجود آید وهم غرامات وخسارات بیشتری مادی وجانی پرداخت کند تااینکه زمینه ی مانور دادن وتبلیغات ضد آمریکائی رژیم آخوندی در عراق ومنطقه فراهم گردد و مسیر باج گیری باز گردد واهداف هسته اش را در بستر بحران باتلاق سازی عراق دنبال کند. تازه ار دست آمیکا در کار است چرا در اینگونه عملیات تروریستی هیچگونه تهدیدی برای کارکنان سفارت وعوال ومأموران اعزامی تروریستی رژیم ترور وجهل وجنون وجنگ وخرافه وخفقان ووحشتت آخوندی در عراق به جز یکی دو مورد بازداشتی تا کنون وجود نیامده است ؟ البته اینگونه خود زنی وفرافکنی کردن ها برای رد گم کردن از افشای لیست اسامی 32000 مزد بگیران اعزامی در عراق است که عملاً اثبات شده است سر نخ ناآرامی های عراق وباتلاق سازی ها کجاست ؟ آنهم در شرایطی که زمان زیادی از بیان واعتراف محبی نیا نماینده ی مجلس نمی گذرد که در مجلس گفته بود هر بمبی که در عراق منفجر می شود بر ضربیب امنیت رژیم آخوندی افزوده می شود و فشار برروی اهداف هسته ای نیز کاسته می شود.. البته ملای سرمقاله نویس بخشی از سوزش وناراحتی خود را در مورد اتهام وارونه ای که زده اینگونه بیان کرده است : معلوم
"بسياري از دولتمردان عراقي نيز با خروج نظاميان آمريكايي از كشورشان موافق نيستند. آنها هنوز هم حضور نظامي آمريكا در عراق را براي جلوگيري از جنگ داخلي لازم ميدانند غافل از آنكه عامل اصلي درگيري هاي عراق اعم از سياسي و قومي و مذهبي خود آمريكاست و آمريكا منافع نامشروع خود را در همين درگيري ها و ناامني ها جستجو مي كند"
ملای سرمقاله نویس با فراموش کردن تحلیلی که روز پس از بازگشت سفر یک روزه پاسدار غلامک وگماشته احمدی نژد از عربستان سعودی که با ابراز خوشحالی از تعامل همه جنبه میان دو کشور مسلمان ومهم منطقه گفته بود اکنون در دنباله ادعای کمیک خود بطور مضحک از شریک جرم های دیگری در مورد ناآرام سازی های عراق نام برده است که شامل عربستان سعودی واردن می شود که توضیح آن چنین است :
"علاوه بر آمريكا دولت هاي ديگري نيز وجود دارند كه ثبات و آرامش عراق در شرايط كنوني را به زيان خود ميدانند و منافع خود را در ناامن بودن اين كشور دنبال مي كنند. مقامات عربستان و اردن يعني كشورهائي كه به عنوان همسايه عراق در كنفرانس امنيت بغداد حضور يافتند خواهان استقرار حكومتي در عراق هستند كه همراه با آنها و هماهنگ با سياست هاي آمريكا در منطقه باشد و به همين دليل تا زماني كه به مطلوب خود نرسند امنيت عراق را به نفع خود نميدانند."
ملای سرمقاله نویس در ادامه ی سرمقاله خود بیشتر دلیل نارضایتی خود را به نمایش گذاشته است .یعنی اینکه شاکی است که چرا مقامات آمریکائی عامل اصلی ناآرام سازی عراق را به رژیم تروریستی آخوندی نسبت و تعمیم داده اند؟ همچنین مورد دیگر این است که چرا نیروهای نظامی آمریکائی 5 مأمور اعزامی در اربیل را بازداشت کرده اند ؟ البته افزوده که معاون سابق وزیر دفاع در ترکیه نیز زیر سرآمریکا می باشد که وی را ربوده است ودر نهایت یقه ی وزرات امور خارجه را گرفته است که چرا تیم اعزامی به عراق با نمایندگان کشوری دست داده اند که حداقل 7 مأمور تروریست رژیم تروریستی آخوندی را ربوده ودر اختیار خود دارد واین عمل غیر منطقی بوده است و بالاخره نارسائی در امور خارجه را در عراق نادرست دانسته و تأکید کرده است در شرایطی که ما در عراق دست بالا را داریم چرا باید در برابر امریکا که منفور ملت ها می باشد چنین از موضع زیر دست برخورد شود؟:
"متهم ساختن جمهوري اسلامي ايران به حمايت از تروريسم در عراق كه علاوه بر رئيس هيئت نمايندگي آمريكا در كنفرانس بغداد بوش كوچك نيز همزمان با برگزاري اين كنفرانس مرتكب آن شد همين واقعيت را گوشزد مي كند. بي جهت نيست كه بعضي روزنامه هاي كشورهاي عربي برروي اين نكته تاكيد كرده اند كه اختلافات ايران و آمريكا عميق تر از آنست كه با دست دادن نمايندگان ايران و آمريكا با يكديگر حل شود. چنگ و دندان هائي كه بوش كوچك و همدستانش در هفته ها و ماه هاي اخير به جمهوري اسلامي ايران نشان داده اند ترديدي در سونيت آنها نسبت به آمريكا باقي نگذاشته است . ربودن 5 كارمند كنسولگري ايران در اربيل عراق ربودن يك ديپلمات ايراني در بغداد و ربودن معاون سابق وزارت دفاع كشورمان در جريان سفرش به تركيه و قبل از اينها بازداشت چند ايراني كه به دعوت رئيس جمهور عراق به آن كشور سفر كرده بودند خصومت عميق مقامات آمريكائي نسبت به ملت ايران را به نمايش ميگذارد. در شرايطي كه هنوز حداقل 7 نفر از افراد ربوده شده در اسارت آمريكا هستند دست دادن اعضاي هيئت ايراني با نمايندگان آمريكا در كنفرانس بغداد اقدامي غيرمنطقي به نظر مي رسد. البته هنوز براي اصل شركت هيئت نمايندگي ايران در اين كنفرانس توجيه قابل قبولي ارائه نشده و عليرغم تبليغات رسانه اي غيرواقعي درباره نتايج شركت هيئت ايراني آمريكائي ها بهره برداري خود را از اين كنفرانس بعمل آورده و بدون آنكه خود را پاسخگوي بارزترين مصداق تروريسم دولتي يعني ربودن ديپلماتها كه بيشترين ناامني را بوجود ميآورد بدانند از ايران طلبكاري هم كردند. به نظر مي رسد در سياست خارجي كشورمان از جمله در مساله عراق نارسائي هاي عمده اي وجود دارد كه بايد با تدبير به رفع آنها پرداخت . در عراق از هر جهت ما دست بالا را داريم با اينحال چرا در برابر آمريكا كه منفور همه ملت هاي منطقه بويژه ملت عراق است دست زير را ميگيريم و با اشغالگران همبازي ميشويم."
در خاتمه اینکه به نظر می رسد که نیروهای نظامی آمریکائی پس از بازداشت دو مأمور اطلاعاتی امنیتی در مکان عبدالعزیر حکیم بغداد انجام شد وی متأسفانه سپس با عنوان دیپلمات ناچار به آزاد کردن آنان شد ودر دنباله با بازداشت 5 پاسدار در اربیل و بالاخره با ضمیمه شدن اطلاعات لیست اسامی ومشخصات کامل 32000 مزد بگیران اعزامی در عراق می توان گفت که مقامات دولت بوش ونظامیان آمریکائیان مستقر در عراق اکنون به اسناد ومدارک انکار ناپذیری رسید اند که می بایست ضمن اینکه همین روش را مصمم وپیگیرانه بیش از گذشته در عراق در قبال پگیری عوامل اعزامی رژیم آخوندی در عراق دنبال کنند ، بلکه تا دیر نشده است باید ضمن پاک سازی همین اسامی افشا شده 32000 نفر در دولت دست نشانده در عراق اقدام شود و تلاش برای جدائی دین از دولت در عراق شود وبطور جدی باید دست عوامل رژیم تروریستی در دولت عراق قطع گردد .اگر دولتمردان آمریکا خواهان ثبات وآرامش وامنیت در عراق می باشند و خواهان صلح و امنیت در خاورمیانه هستند باید سریعاً در عراق مسئولانه تر از گذشته دست به عمل بزنند . در غیر اینصورت نه اینکه جمهوریخواهان انتخابات ریاست جمهوی آینده را خواهند باخت، بلکه کلیه ی هزینه های صرف شده در عراق از بین خواهد رفت ودولت آینده آمریکا هم هیچ کاری در عراق نه نمی تواند بکند، وهم اوضاع عراق نا بسامان تر از شرایط کنونی خواهد شد وهم اینکه بحران عراق خیلی سریع به کشورای همجوار ومنطقه ی خاور میانه سرایت خواهد کرد و مشکل مبارزه با تروریست های ا فسار گسیخته ی بنیاگرائی بسیار سخت وپر هزینه تر از شرایط کنونی خواهد شد . مشروط بر اینکه بهترین فرصت برای سران جنایتکار رژیم تروریستی برای پیگیری اهداف هسته ای ودسترسی به سلاح هسته ای پیش خواهد آمد وبر ضریب صدور تروریسم وبنیادگرائی به منطقه افزوده خواهد شد. تأکید می شود که نظامیان ومقامات آمریکا باید از تجربیات بدست آمده خیلی سریع ومسئولانه استفاده کند وبا عاملان پشت پرده برخورد کند وهرگز هیچگونه شک وابهامی نسبت به مذاکره و مماشات چشم ندوزند که این خطائیست بسیار بزرگ وغیر قابل جبران است ومی بایست همانگونه که ملای سرمقاله نویس به جناح رقیب نهیب زده است که با اشغال گران همبازی نشود . آمریکا نیز نیز نباید دل در گروی مذاکره با تروریست ها ویاغیان بین المللی ب بندد تا فرصت دهد بیشتر نظامیان آمریکائی در عراق بکشند وعراق را ناامن تر سازد.همانگونه تأخیر کردن در اخراج نام مجاهدین از لیست سازمان وگروه های تروریستی اشتباهی بزرگتر است که دیه ای بزرگ به سران رژیم تروریستی آخوندها است زیرا که فقط بهره ی آن را سران رژیم تروریستی آخوندی همچون شرایط بحرانی عراق توی کیسه ی خود ریخته اند. نکته مهم اینکه نباید از نقش مخرب وچند چهلو انگلیس نیز غافل شد.
هوشنگ - بهداد
روزنامه ی جمهوری اسلامی چهار شنبه 23 اسفندماه سال 1385
همبازي شدن با اشغالگران