نقد وبررسی " سوتفاهم يا سونيت " روزنامه ی جمهوری اسلامی

نقد وبررسی " سوتفاهم يا سونيت " روزنامه ی جمهوری اسلامی
شنبه 12 اسفدماه سال 85
سفرهای هیئت های آمریکائی و دیدارها برای پل زدن رابطه یا جمع آوری اطلاعات!جمهوری 12 اسفند-85
سرمقاله نویس روزنامه ی جمهوری اسلامی ولی فقیه ضمن افشا کردن نقش سفر گروه ی از کشیش های مسیحی آمریکائی به ایران و دیدار وملاقات وگفتگو داشتن با برخی از مسئولین رژیم تروریستی آخوندی وباز گشت آنان به آمریکا و صدر بیانیه اینان که آمریکا که تذکر داده شده که آمریکا و رژیم آخوندی می توانند با هم دیگر مذاکره کنند تا موانع رابطه ی فی مابین را برطرف کنند و تأکید کرده که اینان با همآهنگی کامل دولت آمریکا است که دست به اینگونه سفر ها می زننذ و افزوده که در یک سال گذشته چندین مورد از گونه سفر های علم- فرهنگی- مذهبی انجام گرفته است وآنان را جاسوسان ومأمورانی خطاب کرده است که سابقه گذشته حداقل از سوی دو کشور انگلیس و آمریکا در مورد فعالیت جاسوسی داشته اند که کارو وظیفه اشان جمع آوری اطلاعات از فضای داخلی کشورها و منتقل کردن اطلاعات کسب شده به مسئولین مربوطه است. البته سرمقاله نویس ضمن زدن زیرآب شعار مبارزه با شیطان بزرگ و نشان دان تلاش برای عادی کردن مذاکره و رابطه با آمریکاست که مسئولان رژیم آخوندی در حال نفوذ از هر درب وسوراخ وپنجره ای ددر این مشغول فعالیت وکانا زدن می باشد در دنباله به اهداف و ماهیت اینگونه سفرها اشاره کرده و آن را قابل بررسی دانسته و در مورد مخاطبین داخلی مدافع اینگونه سفرها ومذاکرات ودیدار و گفتگوها و تفسیرهای ارائه شده پیرامون آن که هدفدار خوانده شده است، چنین تحلیل داده است:
"از اصل اين واقعه كه بگذريم تفسيرها و تحليل هائي كه در داخل كشور از سفر هيئت اخير يعني گروه « كشيش هاي مسيحي و فعالان مذهبي آمريكا » به ايران صورت ميگيرد داراي سمت و سوئي است كه به نظر مي رسد كاملا هدفدار و هماهنگ با اصل اين حركت مي باشد. در اين تحليل ها تلاش مي شود چنين وانمود شود كه دولتمردان آمريكائي به دليل سه دهه قطع رابطه با ايران و عدم دسترسي به آنچه در ايران ميگذرد و وجود دارد در مورد ايران دچار سوتفاهم شده اند و بايد تلاش گسترده اي براي رفع اين سوتفاهم صورت بگيرد و از اين طريق مشكلات و موانع روابط فيمابين برطرف گردد. جالب است كه تهيه كنندگان اين تفسيرها و تحليل ها مطالب خود را به ناظران و صاحبنظران آگاه نسبت ميدهند و تلاش مي كنند از اين طريق براي آنچه خود دنبال مينمايند پشتوانه اي قابل اعتنا نيز بتراشند. هرچند دست اندركاران اين طرح قالب مناسبي براي دنبال كردن آنچه در ذهن دارند تدارك ديده اند ولي واقعيت اينست كه براي جا انداختن اين هدف با دشواري هاي زيادي مواجه هستند. "
سرمقاله نویس برای اینکه به دو مخاطب داخلی و آمریکائی پاسخ در ور مناسب داده باشد تااینکه سو ء تفاهم و سوء ئیت طرفین را آشکار وبرجسته کند به اين نكته ی خمینی اشاره کرده است که خمینی نین بر روی این نکته تأکید کرده بود :
"خميني همواره بر آن تاكيد داشتند و صدها بار آنرا به زبان آوردند و روشن ترين توصيف هاي ايشان از آمريكا كه در عباراتي از قبيل « شيطان بزرگ » و « ام الفساد قرن » بيان شده نيز همين واقعيت را گوشزد مي كنند. موضعگيري شفاف رهبر معظم انقلاب حضرت آيت الله خامنه اي درباره خصومت آمريكا نسبت به ايران نيز به روشني نشان ميدهد كه ايشان نيز رفتار آمريكا با ملت ايران را ناشي از سونيت ميدانند نه سوتفاهم . "
سرمقاله نویس در دنباله با شیوه ی برج در برابر بارو افشای مخاطبین خود را که همآهنگ کنندگان دعوت گروه و هیئت های فرهنگی ومذهبی وعلمی آمریکائی به ایران می باشند را دنبال کرده است و بر خلاف سرمقاله ی مدتی پیش این روزنامه که پاسدار غلامک وگماشته ی ولی فقیه احمدی نژاد کوبیده بود که چرا ایشان در سفرهای خود به شهرها و استان ها در مورد اهداف هسته ای نظر می دهد وچون ایشان کارشناس در این مورد نمی باشد . پس حق اظهار نظر کردن ندارد وتوصیه کرده بود که در این مورد بهتر است که سوک اختیار کند. ولی اکنون از وی به عنوان سکوی پرش برای کوبیدن اطرافیانش از جمله محمد حسین صفار هرندی وزیر تفتیش و عقاید وسانسوراستفاده کرده وچنین از پاسدارا احمدی نژاد ابراز خوشبختی کرده و نقل قول نموده است:
"خوشبختانه همين واقعيت هفته گذشته در عباراتي روشن توسط آقاي احمدي نژاد رئيس جمهور در ديدار همين گروه اخير با ايشان بيان شده است . ايشان خطاب به اعضاي اين گروه گفتند : « پس از پيروزي انقلاب اسلامي ملت ايران به رهبري امام خميني با بزرگواري فرصت جبران اشتباهات و جنايت هاي قبلي سردمداران آمريكا در قبال ملت ايران را به آنها داد اما با توطئه هاي مختلف آنها عليه انقلاب مردمي ايران مواجه شد و سياستمداران و احزاب حاكم بر آمريكا نه تنها از اين بزرگواري ملت ايران استقبال نكردند بلكه با ترور رهبران و شخصيت هاي سياسي حمايت و طرفداري از صدام در جنگ تحميلي هشت ساله و اعمال تحريم هاي مختلف به اشتباهات خود در قبال ملت عزتمند و متمدن ايران ادامه داده اند "
سرمقاله نویس پس از بازتاب دادن گزیده ای از پاسدار احمدی نژاد که در دیدار با این گروه از کشیشان آمریکائی بیان شده بود . از آن اهرم چماقی ساخته است وبر سر مدافعان دعوت کننده ی اینگونه گروه و هیئت های مذهبی و فرهنگی وعلمی آمریکائی زده است و خطاب به این جماعت گفته است که بیخودی دست وپا نزنید ونکه ایجاد رابطه با آمریکا را اینگونه فقظ جزو وظایف و اختیارات ولی فقیه دانسته است: .
"با توجه به اين واقعيت ها و پرونده خصومت ها و كينه توزي هاي آمريكا عليه ملت ايران در طول 25 سال قبل از پيروزي انقلاب اسلامي و 28 سال بعد از آن هيچ ترديدي وجود ندارد كه دولتمردان آمريكائي نسبت به ملت ايران سونيت دارند و خصمانه عمل مي كنند. دست اندركاران رفت و آمدهاي يكسال اخير بايد به اين نكته توجه داشته باشند كه ذهن مردم ايران را نميتوان از برخوردهاي خصمانه و كينه توزانه آمريكا عليه اين ملت خالي كرد. اين حضرات اگر درصدد برقراري رابطه با آمريكا هستند و ميخواهند راه را براي اين هدف خود هموار نمايند بايد طرح ديگري دراندازند و البته صادقانه ابعاد هدف خود را با مردم در ميان بگذارند. مهمتر آنكه در زمينه مسائل مهمي از قبيل از سرگيري رابطه با آمريكا تصميم گيرنده فقط رهبر معظم انقلاب هستند و همه بايد خود را با ايشان هماهنگ كنند. اينكه افرادي با لطايف الحيل درصدد تصميم سازي برآيند و آمريكا را از « سونيت » تبرئه كنند و مدال « سوتفاهم » بر سينه خائناني همچون كارتر و ريگان و كلينتون و بوش پدر و بوش كوچك و ديك چني و رايس و رامسفلد بچسبانند كاري جز اثبات ناشي گري سياسي خود از پيش نخواهند برد."
در خاتمه اینکه سرمقاله نویس فقط به بخش هائی از اهداف و واقعیات و طرفین برنامه ریز سفرهای هیئت گروهای فرهنگی و علمی و مذهبی آمریکائی به ایران ودیدار وگفتگو با آنان اشاره کرده است . ولی بااینکه به نقش جمع آوری اطلاعات اینان و منتقل کردنش به مقامات آمریکائی اشاره شده است .ولی بطور دقیق باز گو نشده یااینکه توضیح داده نشده است و در شرایط کنونی که بحران هسته ای بسیار حاد شده است و سران رژیم تروریستی آخوندی اصرار بر عدم عقب نشینی غنی سازی اورانیوم کرده اند. همچنین دستان توطئه گرایانه اشان در امور داخلی عراق و لبنان وفلسطین علنی شده و قرار است که قطعنامه ی شدیدتری در شورای امنیت سازمان ملل علیه ی پرونده هسته ای اش به تصویب رسانده شود . مشروط براینکه جلسه 7 جانبه ی کشورهای اسلامی در پاکستان بر گزار شد که پاسدار حسین شریعتداری آن توطئه ی پنهان وخیانت آشکار علیه ی جهان اسلام دانسته است و از سوی دیگر حامیان برون رزی رژیم تروریستی آخوندی صحبت از جدی بودن تهام نظامی آمریکا می کنند ودر این مود فعال شده وابراز خطر کرده اند . بنابراین با اشاره با این موضوعات کمی بیشتر اهداف سفر هیئت های آمریکائی و فرهنگی و علمی به ایران ودیدار و گفتگو ها وجمع آوری اطلاعات اشاره شده ونگرانی مخاطبین داخلی آنان برجسته تر می گردد که ریشه ی اصلی حساسیت طرفین نسبت به اینگونه سفرها ودیدار ها کجاست؟ علی الخصوص که فعالیت دیپلماسی آمریکا در سطح منطقه وعراق و جهان بسیار گسترده وفعال شده است و پیام وکدهای کوناگون نیز ارسال می کند وچند روز دیگر نیز کنفرانس امنیت در بغداد با حضور 5 عضو دائمی شورای امنیت سازمان ملل برگزار می شود که دارای پیام ومضون خاص خودش را دارد که سرمقاله نویس باید در نر داشته باشد که اوضاع رژیم در مانده وبحران زده وبه بن رسیده رسیده وایزوله شده ی آخوندی چگونه است. یعنی اینکه هرچه تا حال مفتخوری وموج سواری نموده وبحران سازی کرده و با تروریسم وبنیادگرائی آن را در راستای اهداف هسته ای اش صادر کرده است . اکنون زمانی است که با ید هزینه های سیاست توبره وآخور خوری کردنش را پس بدهد.
هوشنگ - بهداد
روزنامه ی جمهوری اسلامی شنبه 12 اسفدماه سال 85
" سوتفاهم يا سونيت"
م http://jomhourieslami.com/1385/13851212/index.html