گزیده خبرهای 6 بهمن -91 .قسمت -4


گزیده خبرهای  6 بهمن -91 .قسمت -4
پس دادن ایرباس به دلیل ناتوانی در پرداخت اقساط
باز ولی فقیه تصور کند که شرایط مشابه همان موقع است که پس از نخست وزیرشدن نوری مالکی مزدور ودست نشانده بعنوان هدیه یک ایرباس خصوصی به وی داد که هر موقع وی را فراخواندد ر جا در جماران حضور داشته باشد. ولی اکنون تحریم ها که و ی مدعیست اثری ندارد مجبور به پس دادن ایرباس بدلیل ورشکستگی اقتصادی است.
مدیرعامل شرکت هواپیمایی ایران ایرتور از کاهش مسافران پس از افزایش نرخ بلیت هواپیما و تخفیف 30 درصدی بلیت پروازهای داخلی این شرکت خبر داد و گفت: یک فروند ایرباس خریداری شده این شرکت به دلیل ناتوانی در پرداخت اقساط آن پس داده شدکاپیتان سیروس باهری در گفت‌وگو با ایسنا، درباره برنامه‌های ایران ایرتور در زمینه خرید هواپیما اظهار کرد: تا چند روز پیش نرخ ارز در اتاق مبادلات ارزی متعادل شده بود و مذاکرات برای خرید هواپیما را آغاز کردیم اما با روند افزایشی نرخ ارز طی روزهای گذشته فعلا و بار دیگر از خرید هواپیماهای جدید و افزودن به ناوگان شرکت هواپیمایی ایران ایرتور منصرف شده و قصد داریم تا ثابت شدن نرخ ارز دراین باره اقدام نکنیم.مدیرعامل شرکت هواپیمایی ایران ایرتور از وجود 12 هواپیمای ام.دی در ناوگان این شرکت خبرداد و گفت: دو فروند ایرباس خریداری کردیم که یکی به دلیل مشکلات بیمه زمین‌گیر است.باهری اظهارکرد: یکی از ایرباس‌های ایران ایرتور به صورت قسطی خریداری شده بود اما پس از مشکلات ارزی نتوانستیم از عهده پرداخت اقساط آن برآییم؛ بنابراین آن را پس دادیم.
 روزنامه وابسته به دولت : اینکه ما دو جوان را اعدام کنیم تا مایه عبرت دیگران بشوند، اثراتی مخرب‌تر و نگران‌کننده‌تر از خود برجای می گذارد
وقتی که روزنامه ی دولتی جنایت علیه ی بشریت دار زدن دو جوان نگون بختان 21 ساله را بر نمی تابد که با اتهام زور بگیر در ملاء عام بر دیدار کشیده شدند . چگونه می تواند مورد قبول مردم واقع شود که می دانند 34 سال است که زور بگیران وقاتلان وغارتگران واقعی در رأس حکومت می باشند.
 محمد رضا تقوی فرد، سردبیر روزنامه خورشید متعلق به سازمان تامین اجتماعی به ریاست سعید مرتضوی : رئیس قوه قضائیه به دفاع از اعدام زورگیران کوچک که به تازگی با حکم دادگاه به اجرا درآمد، پرداخته است مناسب دیدم به تحلیل این موضوع پرداخته و نظر شخصی خود را به رشته تحریر درآورم؛ چراکه دو جوان که به اتهام زورگیری اعدام شدند زنده نیستند تا از زاویه خود وارد بحث شوند و حتی اگر زنده بودند نیز شاید نمی‌توانستند آن‌طور که باید و شاید حرف خود را بزنند. بی‌تردید منطقی پشت این رفتار مجرمانه آنها نبوده ولی می‌توان گفت که تنها دلیل این اقدام مجرمانه نیز فقر و تنگدستی به شمار نمی‌آید که آیت‌ا... آملی لاریجانی استدلال بیاورند «مگر عقلانی و انسانی است که هر فردی که دچار فقر یا تنگدستی شود، باید دست به چنین جرایم وحشت‌انگیزی بزند و امنیت را از جامعه برباید و آیا تمام راه‌ها برای رفع تنگدستی بسته است و تنها باید به زورگیری و کیف‌قاپی اقدام کرد؟»..  اینکه ما دو جوان را اعدام کنیم تا مایه عبرت دیگران بشوند، فرمولی نیست که بتواند به تنهایی پاسخگوی مدیریت رفتاری جامعه باشد و چه‌بسا اثراتی مخرب‌تر و نگران‌کننده‌تر از خود برجای بگذارد.هرچند صادرکنندگان حکم به این علم رسیده‌اند که دو زورگیری که راه مردم را با قمه بسته‌اند و چهار نفری 60 هزار تومان سرقت کرده‌اند؛ محارب با خدا هستند و بر این اساس و مبتنی بر حداقل و حداکثرهای مجازات پیش‌بینی شده در قانون حکم داده و آن را اجرا کرده‌اند. ولی من به این نتیجه نرسیده‌ام که رفتار انفعالی سنگین در برابر زورگیری خشن ثمری را بدهد که خواهان آن هستیم.حتی توجیه این مطلب که دو زورگیر اعدام شده اقرار کرده‌اند که چند بار مرتکب این بزه شده‌اند، به معنی سابقه‌دار بودن آنها نیست؛ چراکه مجموعه رفتارهای بزهکارانه آنها در یک پرونده در حال رسیدگی بوده و آنها سوءپیشینه کیفری مؤثری نداشته‌اند.
  امام جمعه تبريز: مردم خواستار مهار تورم و گراني از سوي دولت هستند
چرا اما جمعه تبریز فقط از دولت خواستار مهار وتورم گرانی شده است . در صورتی که رئیس جمهور گفته است تحریم ها موجب  بحران اقتصادی و افزایش گرانی شده است؟ از سوی دیگر تحریم ها هم ناشی از  عدم توقف غنی سازی اورانیوم  و تلاش برای دست یابی به اهداف نظامی هسته است که رهبر وپاسداران این هدف را با جدیت دنبال می کنند .
تبريز- خبرنگاركيهان:با توجه به تورم بالايي كه هست زندگي براي مردم كم درآمد، دشوار شده و مسئولان بايد به فكر مردم باشند.امام جمعه تبريز و نماينده ولي فقيه در آذربايجان شرقي خطاب به مديران و مسئولان محلي گفت: كمي به فكر مردم باشيد. مردم را ناراضي نكنيد. آيت الله محسن مجتهد شبستري افزود: مردم خواستار مهار تورم و گراني از سوي دولت هستند. مديران بايد به مشكلات مردم رسيدگي كنند. مردم ما دقيق هستند و مسئولان بايد به قولي كه مي دهند عمل كنند.وي با اشاره به اين كه دولت مي خواهد يارانه ها را 5 برابر كند، هشدار داد كه در اين صورت هزينه هاي گاز، برق، و انرژي نيز افزايش خواهد يافت و كسي نمي تواند رقم دقيق تورم را حدس بزند و اجراي مرحله دوم هدفمندي يارانه ها، به تدبير نياز دارد.امام جمعه تبريز گفت: اجراي مرحله دوم هدفمندي يارانه ها در شرايط كنوني، به صلاح كشور نيست. دولت فقط به فكر اجراي مرحله دوم نباشد، بلكه به فكر مهار تورم باشد.به گزارش خبرنگار ما، آيت الله مجتهد شبستري در شوراي اداري آذربايجان شرقي از تلاش هايي كه براي تطهير سران فتنه صورت مي گيرد انتقاد كرد و گفت: بي گناه نشان دادن فتنه گراني مانند موسوي توسط برخي افراد مومن و متدين، تعجب آور است. اين ها مي خواهند بگويند آنها فتنه گر نبودند. پس چه كسي كشور را به آشوب كشيد؟ تا وقتي آنان توبه نكرده اند، نبايد تطهير كرد. عده اي اكنون درصدد هستند تا فتنه گران را بي گناه نشان دهند كه اگر چنين امري باشد، اشتباه بزرگي خواهد بود. عده اي مي خواهند كشور به قبل از انقلاب برگردد و فتنه هم به دنبال اين بود. امام جمعه تبريز، با انتقاد از كساني كه بحث انتخابات آزاد را براي رياست جمهوري سال آينده مطرح مي كنند، افزود: تمام انتخابات نظام آزاد بوده است.
ملاقات دوساعته آيت‌الله خزعلي با فرزندش در زندان
ادامه ی جنگ گرگ های هار به جایی رسیده است که خانواده رفسنجانی باید ملاقات فائزه رفسنجانی بروند ومنتظر دادگاه مهدی رفسنجانی باشد و آخوند خزعلی بالای 90 سال به دیدار فرزنش در زندان اوین برود .
آيت‌الله ابوالقاسم خزعلي به همراه همسرش، با فرزند خود مهدي خزعلي در زندان اوين ديدار كرد.به گزارش بازتاب؛ در اين ديدار حضوري كه روز سه شنبه پس از درخواست آيت‌الله خزعلي براي ديدار فرزندش انجام شد و بيش از دو ساعت به طول انجاميد، مادر و خواهر مهدي خزعلي هم حضور داشتند.ملاقات حضوري با مهدي خزعلي در حالي انجام شد كه همسر و دختران وي با اين زنداني ملاقات حضوري نداشته‌اند.
اخراج ده‌ها شيعه از امارات
حاکمان امارات برای پیش گیری  از توطئه حاکمان ایران در امارات و  خنثی کردن  طرح شان تا شرایط  امارات را همچون بحرین نکنند .تصمیم به اخراج عوامل ومأموران ر ژیم فاشیستی مذهبی ایران از این کشور گرفتند.
حداقل 30 نفر از شيعيان از امارات متحده عربي تبعيد و مجبور به ترك اين كشور شدند.به گزارش شفقنا، به مهاجران شيعه‌اي كه حتي بعضي از آن‌ها از بيست سال پيش تا كنون در اين كشور زندگي مي‌كردند گفته شده كه هر چه سريعتر امارات را ترك كنند.بر اساس گزارش سايت شيعه پست، به يكي از مهاجران شيعه پاكستاني تنها دوازده ساعت فرصت داده شده تا كسب و كار و اموال مسكوني خود را از دبي جمع كرده و اين كشور را ترك كند.مهاجران اخراج شده شامل شيعيان پاكستاني، عراقي، سوري و لبناني است.پيش از اين نيز موجي از اخراج در سال گذشته ميلادي در امارات شكل گرفت كه طي آن شيعيان لبنان به علت وابستگي به حزب‌الله از اين كشور و از ورود مجدد به اين كشور ممنوع شدند.يكي از شيعيان مهاجر در گفتگويي به شيعه پست گفت كه به دلايل امنيتي تنها چند ساعت به شيعيان فرصت داده شده تا خانه‌هاي خود را تخليه كنند. اجازه اقامت شيعيان نيز بدون هيچ دليل روشني لغو شد.سال گذشته در امارات مدرسه شيعه خواجه تعطيل و فعاليت‌هاي مسجد شيعيان نيز محدود شد. از سال 1387 صدها شيعه از امارات متحده عربي اخراج شده‌اند.يكي ديگر از مهاجران شيعه اعلام كرد كه مقدار زيادي از دارايي خود را به خاطر اين تصميم دولت امارات از دست داده و وضعيت تحصيلي فرزندانش نيز به هم ريخته است.به دليل نگراني‌هاي امنيتي ديگر اجازه ورود به شيعيان اخراج شده داده نمي‌شود. اين در حالي است كه شيعيان در اين كشور هيچ جرمي را مرتكب نشده‌اند و در بحت‌هاي سياسي نيز شركت نكرده‌اند اما احتمالا به اين علت كه به صورت عملي آيين‌هاي دين خود را به جا مي‌آوردند از اين كشور اخراج شده‌اندماموريت منافقين براي خرابكاري در ليبرتي سركرده منافقين به اعضاي اين گروهك دستور خرابكاري در كمپ موقت ليبرتي را داده است.به گزارش جهان، در حالي كه هنوز كشور ثالثي حاضر به پذيرش اعضاي منافقين نشده است، سركردگان اين گروهك همه تلاش خود را بر ماندن در اين كشور و بازگشت به پادگان اشرف متمركز كرده‌اند.بر پايه اين خبر لابي‌هاي منافقين در اروپا و رسانه‌هاي اين گروهك سعي دارند با غير انساني نشان دادن وضعيت كمپ موقت ليبرتي، موافقت سازمان ملل را براي بازگشت اعضاي اين گروهك به پادگان اشرف كسب كنند.يكي از اعضاي تازه‌ جدا شده منافقين در عراق در اين خصوص اظهار داشت: مسعود رجوي به برخي از رده‌هاي بالاتر سازمان در كمپ ليبرتي دستور داده تا سرحد امكان به خرابكاري در اين كمپ بپردازند و تصاويري از وضعيت نامطلوب ليبرتي را منتشر كنند.وي ادامه داد: رجوي حتي به رده‌هاي بالاتر سازمان پيغام داده كه آنقدر فضاي ليبرتي را آلوده و غير قابل سكونت كنند كه باعث شيوع بيماري و حتي مرگ چند نفر از اعضا شود! ما فقط از اين طريق مي‌توانيم سازمان‌هاي بين‌المللي را تحت تاثير قرار دهيم.اين عضو جدا شده اضافه كرد: سازماني كه روزي ادعاي براندازي نظام جمهوري اسلامي را داشت، امروز به كمك زباله و فاضلاب قصد دارد چند روزي را بيشتر زنده بماند، اين روش رجوي سبب شده كه كمپ ليبرتي كه از سوي نماينده سازمان ملل حائز شرايط استاندارد زندگي بود به يك آشغال‌داني تبديل شود.