رئیس قوه قضاییه:مجازات زورگیرها با جرم آنها متناسب بود


رئیس قوه قضاییه:مجازات زورگیرها با جرم آنها متناسب بود/ زورگیرها سابقه‌دار بودند.خبرگزاری فارس: آیت‌الله آملی لاریجانی با اشاره به برخی اظهارنظرها و شبهات درخصوص تناسب مجازات با جرم به ویژه در موضوع محاربه گفت: در پرونده زورگیری اخیر، قاضی مجازات حداکثری را با هدف بازدارندگی در نظر گرفته است. 5 بهمن -91
 
آخوند پالان ساییده  محمد صادق لاریجانی که دست نشانده و انتصابی خامنه ای در دستگاه تبعیض آمیز و وفاسد قضاییه است خجالت نکشیده است که با وقاحت تمام از دار  زدن دو جوان نگون بخت 21 ساله که پرورش یافتگان رژیم ضد بشر غارتگر  مظلوم کش  سخن گفته و ادعا کرده است که مجازات دار زدن دو زور گیر 150 هزار تومانی یا کمتر از 50 دلار متناسب بوده است .  سئوال است اگر جرم این مبلغ دار زدن دو نو جوان مجاز ومتناسب است که در دادگاه گفته بودند بدلیل نیاز مالی برای درمان مادر شان مجبور به سرقت کیف زنی شدند. بنابراین آقازاده مجتبی خامنه ای که  یک قلم بیش از دو میلیارد دلار حساب بانکی وی در لندن مسدود شد چندصد بار باید بر دار کشیده شود؟ یا اینکه متهمان 3 هزار میلیارد تومان اختلاس بانکی باید چند بار بر دار کشیده شوند؟ عجیب تر اینکه این پادو عقب مانده توجیه گر مرگ متوجه گاف دادن یا خود زنی کردنش نشده که اعتراف کرده است اینان سابقه دار بودند . آخر این چگونه رژیم از رأس تا ذیل آلوده به فساد است که   جوانان 21 ساله پرورش یافته اش را سابقه دار کرده است؟  بهر حال حیف دسته گل نیست که جلوی میکروفن این گل بی لام گذاشته شده است . 
به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از اداره‌کل روابط‌عمومی و تشریفات قوه قضاییه، آیت‌الله صادق آملی لاریجانی در جلسه امروز مسئولان عالی قضایی با اشاره به آیات و روایات متعددی که در وصف مقام عظیم پیامبر (ص)‌ نازل و نیز نقل شده است، تاکید آیات قرآنی بر «مقام محمود» پیامبر و «خُلق عظیم» آن حضرت را نشانه عظمت مقام پیامبر اسلام دانست و گفت: قرآنی که خود «خَلق عظیم» است، در وصف پیامبر اسلام از او با عنوان انسانی دارای «خُلق عظیم» نام می‌برد و او را در مقام محمود وصف می‌کند که بالاترین مقام انسانی است و این توصیفات نشان از بزرگی و عظمت جایگاه پیامبر (ص) دارد.وی افزود:‌ در سوره قلم خداوند فرموده است «إنَّک لَعَلی خُلُقٍ عَظِیمٍ» پیامبر گرامی اسلام در کلام حق‌تعالی به «إنَّک لَعَلی خُلُقٍ عَظِیمٍ» توصیف شده‌اند. خداوند اگر کسی را به این‌که بر خُلق عظیم است، یعنی ملکات و هیئات راسخ نفسانی را به تمامی واجد است، توصیف کند؛ نشانه‌ای جز بزرگی مقام رفیع پیامبر اسلام (ص) نیست و با توجه به این‌که در اینجا قائل حق‌تعالی است و هیچ باطلی در کلام حق راه ندارد، نتیجه این می‌شود که پیامبر اکرم اسلام، بر بالاترین خُلق ممکن استوار است.رئیس قوه قضاییه همگان را به تدبر و تامل در مقام والای پیامبر و توصیفات بی‌بدیلی که در آیات الهی و نیز در سخن امیرالمومنین (ع) در نهج‌البلاغه آمده، فراخواند و افزود: پیامبر عظیم‌الشان اسلام با وجود آن «خُلق عظیم» یاد دنیا را در نفس خود از بین برده بود و همواره نیکوترین رفتارها را با مردم و پیروان خود داشته و تاسی به سلوک و سیره پیامبر بزرگ اسلام نسخه شفابخشی برای تمام بشریت است.آملی لاریجانی تاکید کرد:‌ علاوه بر این‌که خود قرآن، پیامبر اکرم اسلام را توصیف کرده است به این‌که دارای خُلق عظیم است، در نهج‌البلاغه حضرت امیر (س) نیز که خود مصداق همین اخلاق و خلق عظیم بود؛ در توصیف پیامبر مطالبی آورده است که انصافا برای همه ما یک نسخه شفابخش است.در خطبه 160 نهج‌البلاغه حضرت امیر (ع)  عبارات بسیار زیبایی در وصف پیامبر اکرم (ص) دارند. عباراتی که در توصیف زهد و خصایص پیامبر است «و لقد کان فى رسول اللّه صلى‌اللّه‌علیه‌و‌آله‌ کاف لک فى الأسوه، و دلیل لک على ذمّ الدّنیا و عیبها، و کثرة مخازى‌ها و مساویها» تا اینجا که می‌فرمایند: «فتاس بنبیک الاطیب الاطهر» تاسی کن به پیغمبر که پاک‌ترین بود و پاکیزه‌ترین بود و «فان فیه اسوه لمن تاسی» یعنی که در پیامبر اقتدا است، الگو است برای هر کسی که بخواهد تاسی کند «و عزاء لمن تعزی» افتخار است، بزرگی است برای هرکسی که به دنبال فخر و بزرگی باشد «و احب العباد الی الله المتاسی بنبیه» محبوب‌ترین انسان‌ها نزد خداوند باری‌تعالی کسی است که متأسی به پیامبر گرامی اسلام باشد که تعبیر بسیار زیبا و پرمعنایی است و البته نظیر این تعابیر در وصف آن مقام عظیم فراوان است.رئیس دستگاه قضا با ابراز تاسف از برخی فرقه‌گرایی‌ها در جهان اسلام و نیز برخی اختلاف‌افکنی‌ها میان مسلمانان از این‌گونه رفتارها به عنوان کفران نعمت بزرگ الهی نام برد و تاکید کرد: کفران است که کسانی چشم بر این حقیقت ببندند یا خدای ناکرده توهین روا بدارند و البته کفران بزرگ‌تر این است که مسلمانان که امت ایشان هستند بی‌توجهی کنند و قوم جاهلی یافت شوند که با ترور برادران دینی به اختلاف افکنی روی آورند.آملی لاریجانی فرقه‌گرایی و دامن زدن به اختلافات مذهبی را جفا بر مقام رسول‌الله (ص) دانست و گفت: متاسفیم که قوم جاهلی یافت می‌شوند و به دنبال شقاق بین مسلمانان و فرقه‌گرایی هستند و برادران دینی خود را به خاک و خون می‌کشند و عده‌‌ای خبیث با عنوان وهابی از شقاق و اختلاف‌افکنی آنها حمایت می‌کنند. وی خواستار وحدت امت اسلامی در مقابل توطئه‌ها و تفرقه‌افکنی‌های دشمنان اسلام شد و گفت: توهینی بالاتر از این به پیامبر بزرگ اسلام (ص) نیست که با امتش چنین کنند.رئیس قوه قضاییه در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به برخی اظهارنظرها و شبهات درخصوص تناسب مجازات با جرم به ویژه در موضوع محاربه گفت: هرگاه مجرمانی دست به ایجاد فضای خوف و وحشت بزنند، تشخیص مجازات بازدارنده از میان حداقل و حداکثر مجازات‌ها برعهده قاضی یا قضات صادرکننده رای خواهد بود و در پرونده زورگیری اخیر نیز قاضی مجازات حداکثری را با هدف بازدارندگی در نظر گرفته است و این البته حتماً به مصلحت جامعه اسلامی است.وی افزود: مسأله امنیت از اصلی ترین نیازهای جامعه مدنی است و به هیچ روی نباید دستخوش احساسات شود. روشن است که دستگاه قضایی نیز از بابت اعدام انسانها متأسف است ولی وقتی مسأله امنیت اجتماعی مردم مطرح است نمی تواند چشم خود را بر حقایق ببندد.رئیس قوه قضاییه با تاکید بر این‌که مجازات اعدام با هدف بازدارندگی، با تلاش مستمر و مضاعف سایر مسئولان برای حل و فصل مشکلات و زیرساخت‌هایی که فقدان آن افراد را به تخلف و جرم و جنایت می‌کشاند منافاتی ندارد ، تاکید کرد: به نظر ما اتفاقا راه‌حل اساسی همان است که ریشه‌ها و بسترهای ارتکاب جرم در جامعه خشکانده و جمع شود اما این مساله به معنای این نیست که قوه قضاییه به وظیفه ذاتی خود نپردازد.آملی لاریجانی با تاکید بر این‌که «مطمئن باشید که در صورت عدم برخورد قاطع با چنین جرایمی اوضاع به مراتب بدتر خواهد شد» افزود: این بحث که زورگیرانی که اخیرا اعدام شدند،‌ سابقه قبلی نداشته‌اند؛ موضوع صحیحی نیست و آنها به اقرار خودشان چندین فقره این جرایم را تکرار کرده بودند.وی همچنین با رد این نظر که «به دلیل فقر و نداری دست به ارتکاب جرم می‌زنند» گفت: مگر عقلانی و انسانی است که هر فردی که دچار فقر یا تنگدستی شود باید دست به چنین جرایم وحشت‌انگیزی بزند و امنیت را از جامعه برباید و آیا تمام راه‌ها برای رفع تنگدستی بسته است و تنها باید به زورگیری و کیف‌قاپی اقدام کرد؟