گزیده خبرهای 5 بهمن -91 .قسمت- 2


گزیده خبرهای 5 بهمن -91 .قسمت- 2
آقاي بي بي سي! تو چه غلطي كرده اي كه ربع پهلوي بكند (خبر ويژه)
پاچه گیری سربازجو شریعتمداری از عنایت فانی و رضا پهلوی که در برنامه شبکه ی خبر پراکنی بی بی سی بعبارت دیگر رضا پهلوی گفته نه اصلاح طلب که انحلال طلب می باشد؟ البته برای عادی سازی  نقل قول از سایت بالاترین کرده است . یعنی لو داده است که  سناریو سازی اش از تولید به مصرف بوده است .
محتواي مصاحبه شبكه دولتي انگليسي با رضا ربع پهلوي موجب اعتراض يكي از كاربران شبكه بالاترين شد.اين شبكه در نوشته اي متذكر شد: به نظر مي رسد آقاي عنايت فاني[مجري بي بي سي] يا شخصي كه سؤالات را براي او تنظيم كرده بود، هنوز در آن روزهاي پرالتهاب خرداد 88 به سر مي برد و يا مي خواهد به بيننده القا كند كه هنوز همان التهاب و جو غالب اصلاح طلبان بر همه جا حاكم است. آنچه عنايت فاني نگفت رويگردان شدن مردم از آنچه خيزش سال 88 و جنبش سبز مي دانيم و بازگشت به زندگي عادي و تلاش براي انطباق با آن است. آقاي فاني جوري مي خواست القا كند كه هم اكنون همه در صف هايي متحد پشت سر موسوي و كروبي گوش به فرمان آنها ايستاده اند. حبس خانگي اين دو به زودي دوساله مي شود و آب از آب هم تكان نخورده پس اين همه پيروان كجا هستند؟بالاترين افزود: آقاي فاني اصرار داشت تلاش هاي به عمل آمده براي شوراي ملي [ گروهك تك نفره ربع پهلوي] را ناديده و ناچيز و بي اهميت انگارد. مثلاً در اين 34 سال كدام تشكل يا شورايي عليه جمهوري اسلامي در پيشبرد راهش عليه جمهوري اسلامي موفق بوده است كه مثلاً بايد از شوراي ملي انتظار زيادي داشته باشيم؟بالاترين نوشت: به نظر مي رسد آقاي فاني به گونه اي نگران از آسيب خوردن به اپوزيسيون اصلاح طلب بودند و دائم سعي داشتند به بيننده القا كنند هنوز فقط اصلاح طلبان همه كاره هستند و شوراي ملي هيچ اهميتي ندارد. شما كه اين مطلب را مي خواني به من بگو اصلاح طلبان الان در كجاي كار ايستاده اند به جز همين رخنه در چند رسانه خارج از كشور و چند سايت در فضاي مجازي؟ عنايت فاني با همه احترامي كه برايش داشته و دارم براي من با اين مصاحبه به شدت يكطرفه به معني واقعي كلمه فاني شد.
سردار نقدی در یادواره شهدا و ایثارگران ستاد جنگ‌های نامنظم:اقتصاد مقاومتی تکرار فرمول جنگ نامنظم است خبرگزاری  فارس: رئیس سازمان بسیج مستضعفین با بیان اینکه اگر قرار بود با آمریکا سازش کنیم، چمران‌ها را به قربانگاه نمی‌‌فرستادیم، گفت: اقتصاد مقاومتی که امروز مقام معظم ولایت به آن سفارش می‌کنند، تکرار همان فرمول جنگ نامنظمی است که در ابتدای هجوم دشمن جبهه‌ها را نجات داد.
 پاسدار سردلر بسیجی نقدی  با همه مشنگی اش  بی ربط اعتراف نکرده است که اقتصاد مقاومتی رهبر جنگ نا منظم علیه ی مردم ناراضی ومعترض از رشد تورم وگرانی وفقر وبیکاری است .
به گزارش خبرنگار حماسه و مقاومت باشگاه خبری فارس «توانا»، سردار نقدی رئیس سازمان بسیج مستضعفین در نخستین یادواره شهدا و ایثارگران ستاد جنگ‌های نامنظم که امروز در تالار وزارت کشور برگزار شد، اظهار داشت: روزهای اول جنگ تحمیلی صدام علیه ایران که دشمن پیشروی‌های گسترده خود را ادامه می‌داد، گرد یأس در میدان‌ها پاشیده بود، دو خورشید امید بر جبهه‌های دفاع مقدس طلوع می‌کند، شیرمرد جبهه شهید مصطفی چمران و بزرگمرد انقلاب حضرت امام خامنه‌ای عزیز.وی ادامه داد: شهید چمران از همان شب ورود به اهواز به خط دشمن حمله کرد، اراده خود را در استمرار دفاع به رخ دشمن کشید، نور امید در جبهه‌ها جوانه زد و در بین رزمندگان اعتماد به نفس ایجاد شد؛ شهید چمران با تجربه‌ای که در لبنان کسب کرده بود، در میدان‌های نبرد به کار گرفت و در این معرکه نقش‌آفرینی کرد. رئیس سازمان بسیج مستضعفین افزود: نیروهای مسلحی که تجربه میدانی جنگ،  سازماندهی مرتب و قابلیت‌های لازم برای کسب پیروزی نداشتند، از معرکه‌ جنگ‌های نامنظم الهام گرفتند که شکست حصر  سوسنگرد در 26 آبان 1359 را با هدایت مقام معظم ولایت و برگ درخشانی که در تاریخ دفاع مقدس باقی گذاشتند، به دنبال داشت.وی گفت: وقتی پیروزی‌ها به نیروهای مسلح جان داد، پیروزی‌ها را یکی‌یکی رقم زدند؛ آن هم پیروزی‌های درخشان شکل گرفت و همه آنها مدیون همین ایثار و خط‌شکنی‌های جنگ‌های نامنظم است؛ کسانی بودند که در جبهه‌ها حماسه آفریدند اما این حماسه‌ها ناگفته مانده است؛ هیچکدام از ما شهید «مسعود رسولی» که در عمق 120 کیلومتری خاک عراق برای عملیات ویژه آزادسازی اسرا برنامه‌ریزی می‌کرد و آنجا شهید شد را نمی‌شناسیم و زیاد هستند شهدایی که مدیون آنها هستیم.سردار نقدی خاطرنشان کرد: ای کاش این یادواره‌ها در پی بیان ناگفته‌ها مکرر شود اما آنچه که در این همایش سودمند است، درس‌هایی است که از این عرصه می‌گیریم؛ آنهایی که با فشارهای دشمن دم از تسلیم و سازش می‌زنند و با تحریم‌های آبکی، بی‌ارزش و فشارهای روانی نوای سازش سر می‌دهند، خوب است که از این حماسه درس بگیرند.وی یادآور شد: اگر قرار بود ما با آمریکا سازش کنیم، چمران‌ها را به قربانگاه نمی‌‌فرستادیم؛ اینها رفتند تا به ما درس بدهند اگر دشمن با همه جاه و جلال ظاهری خود به میدان آمده، ما خدا را داریم و اراده‌ای که او به هر انسانی برای ایستادن، دفاع کردن و حق خود را طلبیدن داد؛ در این عرصه هم می‌توانیم از همان فرمول استفاده کنیم.رئیس سازمان بسیج مستضعفین افزود: اقتصاد مقاومتی که امروز مقام معظم ولایت ما را به آن سفارش می‌کنند، تکرار همان فرمول جنگ نامنظمی است که در ابتدای هجوم دشمن جبهه‌ها را نجات داد و راه پیروزی را روشن کرد؛ امروز باید میراث این عزیزان را گرامی بداریم و راه درخشان آنها را ادامه دهیم؛ ملتی که قهرمانانی چون چمران و یاران وفادار و نورانی‌اش دارد، هیچ‌گاه تسلیم دشمن نخواهد شد.

سرهنگ سیف در گفت‌وگو با فارس:رزمایش دو روزه «الی بیت‌المقدس» در استان هرمزگان برگزار می‌شود.خبرگزاری فارس: معاون عملیات سازمان بسیج گفت: رزمایش الی بیت‌المقدس با رمز محمد‌رسول‌الله(ص) پنجشنبه و جمعه این هفته در استان هرمزگان انجام می‌شود.



 چرا این سرهنگ پاسدار  مأمور نگفته است که برای مردم محروم استان هرمز گان  بر آورده کردن مطالبات شان مهمتر است یا برگزاری رزمایش دو روزه الی بیت المقدس یعنی فراموش کردن  مطالبات  مردم محروم ایران زیر پوشش بیت المقدس در دفاع از اهداف هسته ای؟
سرهنگ نصرت‌الله سیف معاون عملیات سازمان بسیج در گفت‌و‌گو با خبرنگار دفاعی خبرگزاری فارسبه رزمایش هرمزگان اشاره کرد و اظهار داشت: رزمایش هرمزگان 5 و 6 یعنی پنجشنبه و جمعه این هفته با حضور گردان‌های بیت‌المقدس به عنوان رزمایش الی بیت المقدس و با رمز محمد‌ رسول‌الله(ص) با حضور فرماندهان سپاه، بسیج و ستاد کل نیروهای مسلح در سرتاسر استان هرمزگان به اجرا در می‌آید.وی افزود: در این رزمایش تاکتیک‌های دفاع از کوی و برزن توسط بسیج به عنوان احتیاط یگان‌های زمینی و دریایی انجام می‌گیرد.معاون عملیات سازمان بسیج تصریح کرد: این رزمایش در روز نخست با اجرای باز‌آموزی آموزش‌های تئوری و عملی و در روز دوم با اجرای رزمایش با پشتیبانی گردان‌های عاشورا و الزهرا اجرا می‌شود.
جزئیات اعطای اعتبار یک میلیارد دلاری ایران به سوریه
تحریم نفت موجب کاهش در آمد ارزی شده است . کسری بودجه رو به افزایش است . اوضاع اقتصادی هرروز بحرانی تر می شود . با این وجود از کمک وحمایت همه جانبه از سوری ادامه دارد .زیرا که سرنوشت دو هم پیمان بهم گره خورده است.
دولت سوریه از سپرده گذاری ارزی ایران در سوریه برای تقویت ارزش پول ملی این کشور خبر داد. دولت ایران علاوه بر این 200 میلیون دلار وام برای بخش بهداشت و درمان سوریه اختصاص می دهد.به گزارش عصر ایران به نقل از روزنامه دولتی الوطن چاپ دمشق، "وائل الحلقی" نخست وزیر سوریه پس از نشست هیأت وزیران این کشور در دمشق، در گفتگو با خبرنگاران به جزئیات توافقات با مقامات ایرانی در سفر اخیرش به تهران اشاره کرد.نخست وزیر سوریه با اعلام دریافت خط اعتباری یک میلیارد دلاری از طرف ایران به جزئیات هزینه کرد آن در سوریه پرداخت.خط اعتباری به معنای پرداخت وام با لحاظ کردن شرایطی در پرداخت و هزینه کرد و ... است.وی روابط ایران و سوریه را استراتژیک و تاریخی توصیف کرد و گفت: در این سفر توافقنامه ای با ایران برای هزینه کردن 500 میلیون دلار در بخش برق سوریه امضا شد. این رقم از کل مبلغ یک میلیارد دلار وام دریافتی از ایران با بازپرداخت آسان است.الحلقی همچنین گفت که 200 میلیون دلار از این رقم نیز برای بخش بهداشت و درمان سوریه اختصاص می یابد که در حوادث این کشور با آسیب های بسیاری روبه رو شده است.بخش دیگری از این خط اعتباری هم برای واردات تجهیزات پزشکی و انواع دارو به سوریه در نظر گرفته می شود.به گفته الحلقی جزء دیگری از وام ایران به سوریه برای حمایت از بخش های توسعه ای ، سرمایه گذاری و به ویژه بخش آسیاب ها اختصاص یافت. همچنین درباره طراحی و ساخت 5 آسیاب در 5 منطقه سوریه به توافق حاصل شد.وی افزود: توافقی با ایران صورت گرفت که براساس آن ایران رقم بالایی از ارز خارجی را در سوریه سپرده گذاری خواهد کرد تا وضعیت ذخایر ارزی بانک مرکزی سوریه و ارزش پول سوریه (لیره) تقویت شود.الحلقی ادامه داد: از طریق این سپرده گذاری ارزی ایران، از ذخایر ارزی بانک مرکزی سوریه حمایت می شود که این اقدام تاثیر مثبتی بر حمایت از اقتصادی سوریه خواهد داشت.از آغاز بحران سوریه در 2 سال پیش تاکنون به دلیل تحریم ها و ناآرامی داخلی، ارزش پول ملی سوریه (لیره) کاهش یافته است.وی تاکید کرد: سفر هیاتی از دولت سوریه به ایران در همه زمینه های سیاسی، اقتصادی و توسعه ای موفقیت آمیز بود که این موفقیت بر شرایط شهروندان سوریه تاثیر مثبت خواهد داشت.
ایران در معرض گسترش سرطان
مگر  جنگ خانمانسوز 8 ساله که موهبت الهی نامید شده ثابت نکرده است که  برای حاکمان ایران مسئولیت ایجاد نمی کند اگر چنانچه  همه شهروندان ایرانی آلوده به بیماران سرطان ونابود شوند؟
مهر: دبیر اجرایی اولین همایش سرطان و پیشگیری گفت: افزایش آلودگی های زیست محیطی، شیوع اضافه وزن، کم تحرکی و دور شدن از شیوه زندگی سالم، ایران را در معرض گسترش سرطان قرار داده است. دکتر علیرضا فروتن افزود: سرطان در حال حاضر سومین عامل مرگ و میر در ایران شناخته می شود و سالانه بیش از 70 هزار نفر در کشور به این بیماری مبتلا شده، انتظار می رود، بروز سرطان تا کمتر از 20 سال آینده تا 90 درصد افزایش یابد. وی با اشاره به قابل پیشگیری بودن بیماری سرطان یادآور شد: پیشگیری مهمترین و با صرفه ترین روش مقابله با سرطان به شمار می رود. به طوریکه براساس آمار سازمان بهداشت جهانی با زندگی سالم، تغذیه صحیح، فعالیت بدنی مناسب و همراه با پیشگیری از سایر بیماریهای غیر واگیر مانند دیابت و بیماریهای قلبی عروقی می توان از 40 درصد موارد ابتلا به سرطان جلوگیری کرد. فروتن با اشاره به اینکه شیوع بیماریهای مزمن از جمله سرطان با توسعه اقتصادی و اجتماعی جامعه رابطه معکوس دارد، اظهار داشت: بیش از 70 درصد تمام مرگ و میر ناشی از سرطان در کشورهایی با درآمد کم و متوسط رخ می دهد که در این کشورها، منابع در دسترس برای پیشگیری، تشخیص و درمان سرطان بسیار محدود است. به گفته دبیر اجرایی اولین همایش سرطان و پیشگیری، عوامل مربوط به محیط زیست شامل فضای فیزیکی، شیمیایی و بیولوژیک اطراف انسان، عامل حدود 23 درصد موارد مرگ و میر پیش از موقع در انسان و یک پنجم موارد بروز سرطان است . همچنین بیش از 40 عامل سرطان زای شغلی تاکنون شناسایی شده است.