گزیده خبرهای 30 دی - 91


به نظر می رسد که زیاد قحط الرجال نیست .چون آمار نامزدان ریاست جمهوری رو به رشد است.چون داوطلبان از موضع سنگ مفت گنجشک مفت وارد صحنه می شوند.
یک نماینده سابق مجلس شورای اسلامی برای حضور در انتخابات 92، رسماً اعلام کاندیداتوری کرد.حسن سبحانی نماینده سابق مجلس در گفت‌وگو با خبرگزرای تسنیم، از کاندیداتوری خود در انتخابات یازدهم ریاست جمهوری خبر داد و گفت: تصمیم گرفته‌ام که نامزد این دوره از انتخابات شوم.وی در ادامه افزود: بنا دارم به زودی به تشریح برنامه‌ها و اهداف خود در انتخابات ریاست جمهوری بپردازم ولی فعلاً به خبر کاندیداتوریم در انتخابات بسنده می‌کنم.این نماینده سابق مجلس اظهار داشت: آنچه مهم است، تصمیم من برای کاندیداتوری است و در زمان معین، عدله‌ای که منجر به کاندیداتوری‌ام در انتخابات شده است را اعلام خواهم کرد.حسن سبحانی، دکترای علوم اقتصادی و استاد دانشگاه، نماینده دامغان در دوره‌های پنجم، ششم و هفتم مجلس شورای اسلامی بود.پیش از این، محمد سعیدی‌کیا وزیر مسکن دولت نهم و محمد شریعتمداری وزیر بازرگانی دولت اصلاحات و عضو شورای راهبردی روابط خارجی به همراه محمدرضا عارف کاندیداتوری خود در انتخابات ریاست جمهوری را رسماً اعلام کرده بودند.
براساس پیام های  اقتصادی نوروزی رهبر که تأکید بر نو آوری وخودکفایی و شکوفایی وجهاد و اقتصاد مقاومتی می کندپس ازبازتاب خبر تولید بنزین سرطان زا وآلوده کننده هوا همراه با تولید سرطان زا بودنش اکنون نوبت گزارش خبر کور کردن داده شده است .
 رئیس انجمن خودروسازان گفت: مصرف بنزین با روش تولیدی 35درصد متانول خطر کوری به همراه دارد.احمد نعمت‌بخش در گفت‌وگو با فارس، اظهار داشت: در یکی از سایت‌های خبری دیدم که وزارت نفت به دنبال تولید بنزین با 35درصد متانول است،بنابر این با توجه به خطراتی که تولید این نوع بنزین دارد، نامه‌ای به آقای علی محمد شاعری قائم‌مقام رئیس سازمان حفاظت محیط زیست نوشته و هشدار لازم را دادم.رئیس انجمن خودروسازان افزود: استفاده از بنزین 35درصد متانول در صورت تولید، خطرات بسیار زیادی دارد که از آن جمله می‌توان به کوری، آسیب‌های کلیوی و.. اشاره کرد.
رفع توقیف هواپیمای حامل 1.5 تن طلای ایران در فرودگاه استانبول
درشرایطی که  به جای دلار فروش نفت چون تحریم شده پس  بطور قاچاقی طلا از ترکیه وارد می شود . اکنون این ترفند لورفته است.ولی فقیه هنوز با وقاحت خاص در یدگی آخوندهای پالان ساییده هفت خط بر خلاف رئیس جمهور تأکید می کند که تحریم ها نه اثر دارد نه ربطی به گرانی ها دارد .
عصر ایران : مقامات ترکیه گفته اند با تکمیل مدارک درخواستی از هواپیمای توقیفی حامل طلا در استانبول، این هواپیما می تواند به پرواز خود ادامه دهد.به گزارش عصر ایران به نقل از خبرگزاری رسمی ترکیه (آناتولی)، شرکت مالک این هواپیما (یو ال اس) باید 67 دلار جریمه به دلیل نقص مدارک و 1910 دلار بابت هزینه توقف در فرودگاه آتاتورک استانبول بپردازد.قبل از این مطبوعات و شماری از منابع آگاه رسمی در ترکیه گفته بودند مقصد نهایی این هواپیما ایران است تا بتواند محموله طلای خود را تحویل دهد.گفته می شود این محموله طلا بابت بدهی کشور غنا به ایران ارائه شده است. این هواپیما نیز از غنا عازم دبی بود ولی قصد داشت در نهایت به ایران سفر کند. تعیین دبی به عنوان مقصد این هواپیما نیز برای جلوگیری از جلب توجه انتقال این محموله از طلا بوده است.در این ارتباط، هیچ یک از مقامات ایرانی به تایید یا تکذیب این خبر نپرداختند.ایران به دلیل تحریم های بانکی، بخشی از مبادلات مالی خود را به وسیله طلا انجام می دهد. ترکیه نیز بابت خرید گاز از ایران، طلا می دهد.مقامات ترکیه 17 روز پیش این هواپیما را که در فرودگاه استانبول فرود آمده بود به دلیل نقص مدارک، توقیف کردند و مانع از ادامه پرواز آن شدند.این هواپیما برای سوختگیری و تغییر کادر پرواز در استانبول فرود آمد ولی به دلیل ارائه نکردن مدارک درخواستی، توسط گمرک ترکیه توقیف و از ادامه پرواز آن جلوگیری شد.این هواپیمای باری حامل یک و نیم تن شمش طلا در مدت توقف در فرودگاه استانبول، پلیس تدابیر شدید امنیتی در اطراف آن برقرار کرده بود. در این مدت ماموران گمرک نیز درهای این هواپیما را مهروموم کرده بودند.
سرطان و آسم نتیجه طولانی مدت آلودگی هوا/ کودکان در خطرند
مگر برای حاکمان رژیم ضد مردم  جنگ افروز که با 8 سال جنگ موهبت الهی ایران را ویران کرد و34 سال می باشد که چوب تاراج بر منابع و ذخایر کشور زده است و زندان واعدام  و غارت وجنایت کرده است . مهم است که بنزین سرطان زا تولید کند وموجب آلودگی هوا وعامل رشد سرطان و آسم شود.
فارس: معاون فنی معاونت بهداشتی دانشکده علوم پزشکی تربت حیدریه گفت: برخی ذرات و مواد آلاینده در هوا به مرور دربافت‌های مختلف به‌ویژه دستگاه تنفس انباشته شده و منجر به سرطان یا آسم می‌شود.سید رضا خطیبی معاون فنی معاونت بهداشتی دانشکده علوم پزشکی گفت: برخی آلاینده‌های هوا باعث عوارض کوتاه مدت مانند سرفه، عطسه، آبریزش بینی و تنگی نفس می‌شوند مانند گردو غبار، ذرات عفونی، هوای سرد و دودهای حاصل از سوخت‌های طبیعی.وی اضافه کرد: برخی دیگر از آلاینده‌ها مانند ذرات موجود در دود حاصل از سوخت مواد مصنوعی مانند بنزین و سیگار بدون ایجاد علائم ظاهری در انسان به مرور در بافت‌های مختلف به‌ویژه دستگاه تنفس انباشته می‌شوند.به گفته خطیبی این آلاینده‌ها بعد از چند ماه یا حتی چند سال سبب آسیب‌های جدی و غیر قابل برگشت همچون سرطان و آسم می‌شوند که متاسفانه از کودکان می‌توان به عنوان گروه آسیب‌پذیر این فرآیند نام برد.
سربازجو شریعتمداری در شیوه ی پرسه یا سگ دو زنی ووب گردی محال است که لحظه ای رقیب مغلوب را فراموش کند و از قلم بی اندازد وهرروز چند خبر ویژه به سبک خودش نداشته باشد .
ارگان حلقه لندن معتقد است فتنه گران «زوزه مي كشند اما كاري نمي كنند.»جرس در مطلبي خطاب به يكي از بازيگران ميدان فتنه نوشت: واقعا فقط كار ما شده حسرت از دست داده ها. نه جرئت داريم قدم برداريم و محكم و با سينه اي ستبر فرياد بزنيم و نه ساكت جايي مي نشينيم.نويسنده جرس مي افزايد: براي اينكه نگويند ساكت بوديم چند خط سياه مي كنيم و دوباره مي خزيم و در گوشه خودمان گم مي شويم. ديگر خسته شده ام. هي زوزه كشيدن و كاري نكردن آدم را كسل مي كند و از هيجان مي اندازد.جرس توسط تيمي مركب از مهاجراني، سروش، كديور، عبدالعلي بازرگان و... در بحبوحه فتنه سبز راه اندازي شد تا به خيال خود اتاق فكر آشوب در خارج كشور باشد اما به مرور با آشكار شدن انهدام سازمان فتنه، مهاجراني و سروش كنار كشيدند و كديور با چند تن از عناصر سرخورده وابسته به حزب مشاركت و نهضت آزادي تنها ماند. جرس مدتي نيز مطالب دروغي را جعل و تحت عنوان سند عليه جمهوري اسلامي منتشر مي كرد كه آن هم راه به جايي نبرد تا... اينكه اكنون اذعان مي كنند مشغول زوزه كشيدن هستند.