گزیده خبرهای 31 فروردین – 94 قسمت -5

گزیده خبرهای 31 فروردین – 94 قسمت -5
توقیف پژو با 12 سرنشین در جاده ساوه
رئیس پلیس راه فرماندهی انتظامی استان مرکزی گفت: یک خودروی پژو با 11 سرنشین اتباع بیگانه غیرمجاز در جاده ساوه - همدان متوقف شد.به گزارش پایگاه خبری پلیس، سرهنگ «مهدی حسنی» افزود: این خودرو در این مسیر در حال تردد بود و راننده قصد انتقال آنان را به شهرهای همجوار استان را داشت.وی بیان کرد: در این رابطه راننده دستگیر و 11 تبعه بیگانه نیز برای سیر مراحل قانونی به پلیس امنیت عمومی استان مرکزی منتقل شدند.
 سفر سردار دهقان به باکو
وزیر دفاع جمهوری اسلامی ایران به دعوت رسمی سپهبد ذاکر حسن اف وزیر دفاع جمهوری آذربایجان امروز به این کشور سفر می‌کند.به گزارش اداره کل تبلیغات دفاعی وزارت دفاع، سردار دهقان در این سفر با مقامات بلند پایه سیاسی – دفاعی جمهوری آذربایجان دیدار و پیرامون مسایل دوجانبه، منطقه‌ای و بین‌المللی گفتگو خواهد کرد.توسعه مناسبات و همکاری‌های دفاعی-نظامی و تبادل نظر پیرامون مسائل دوجانبه، منطقه‌ای و بین‌المللی از مهمترین اهداف سفر وزیر دفاع کشورمان به جمهوری آذربایجان به شمار می‌رود.پیش از این سپهبد ذاکر حسن اف وزیر دفاع جمهوری آذربایجان در فروردین ماه 1393 به ایران سفر کرده بود.
اعتراض شدید قهرمان بدن‌سازی
* دعوت از «رونی کلمن» که به ماشین عضله‌سازی با دارو معروف است برای آمدن به ایران، اعتراض شدید قهرمان بدن‌سازی ایران را برانگیخته است. یزدان راد، در گفتگو با تسنیم با افشای نقش مافیای فساد و شرکت‌های مکمل داروئی جهان برای حضور «رونی کلمن» آمریکائی در ایران، گفت:‌ «این ماشین عضله می‌خواهد برای زنان ایرانی کلاس فیگور بگذارد!» وی با انتقاد از اینکه هزینه‌های میلیاردی برای شرکت جوانان کشورمان در کلاس «رونی کلمن» از جوانان کشورمان گرفته‌اند گفت:‌ هر فردی که بخواهد با این ماشین عضله داروئی عکس بگیرد باید 57 میلیون ریال پرداخت کند و در نهایت افراد باید برای دو ساعت حضور در کلاس این آمریکائی حدود 20 میلیون ریال بپردازند. تاسف‌بارتر اینکه وی می‌خواهد برای زنان ایرانی هم کلاس پرورش اندام بگذارد.
 دانستنی ها در خوردن چغاله بادام احتیاط کنید
مسئول تغذیه مرکز بهداشت بجنورد گفت: مسمومیت، شایعترین عارضه مصرف چغاله بادام تلخ مزه در فصل بهار استشهلا جودت» اظهار کرد: چغاله بادام‌هایی که مقداری تلخی دارد، حاوی مقدار کمی اسید سیانوریک و ترکیبی از سم خطرناک سیانور است که مصرف زیاد آن می‌تواند به مسمومیت منجر شود.وی افزود: گاهی میوه‌ها توسط فروشنده‌ها با آب جوی، چاه و دیگر آب‌های غیرخوراکی و ناسالم شسته می‌شوند و متاسفانه افراد بدون در نظر گرفتن مسایل بهداشتی آن را مصرف می‌کنند و به بیماری‌های گوارشی دچار می‌شوند.بیماری حصبه نوعی عفونت باکتریایی دستگاه گوارش ناشی از مصرف آب و مواد غذایی آلوده است که می‌تواند افراد بی‌احتیاط را در تمام سنین مبتلا کند و عوارضی نظیر کاهش شدید آب و املاح بدن، سوراخ شدن روده، خونریزی دستگاه گوارش، عفونت و زردی ایجاد کند.به گزارش ایسنا و به گفته «جودت»، مسمومیت‌های غذایی ناشی از باکتری‌هایی نظیر باسیلوس سرئوس و استافیلوکوک اورئوس نیز از جمله بیماری‌هایی است که بر اثر مصرف میوه و غذای آلوده فرد را مبتلا می‌کند. گول میوه‌های به ظاهر تمیز و شفاف روی چرخ‌های دستی را نخورید و از مصرف بدون شستشوی آن به شدت خودداری کنید.
مرد میانسال شوهر صیغه‌ای همسر سابقش را کشت!
مرد میانسال که متهم است شوهر صیغه‌ای همسر سابق خود را به قتل رسانده، در جلسه دادگاه حادثه را شرح داد.بعد از اینکه قاضی باقری، رسمیت جلسه شعبه 84 دادگاه کیفری استان تهران را اعلام کرد، نماینده دادستان در جایگاه حاضر شد و در شرح کیفرخواست گفت: مرد 48 ساله که از زندان به دادگاه منتقل شده است، بهمن نام دارد. درگیری او با مقتول که کوهیار نام داشت، شامگاه سوم مهرماه سال 91 در شهرستان رودهن رقم خورد. بعد از حادثه بود که کوهیار دچار جراحت شد و سرانجام فوت کرد.ماموران هم بهمن را به اتهام قتل بازداشت کردند و او در بازجویی‌ها مدعی شد، کوهیار را به خاطر ارتباط با همسر سابقش به قتل رسانده است. نماینده دادستان ادامه داد دادستان به عنوان ولی قهری فرزندان صغیر مقتول از متهم اعلام شکایت و درخواست قصاص کرده است، بنابراین درخواست صدور حکم شایسته دارم.سپس دختر مقتول به عنوان یکی از ولی دم گفت بهمن پدرم را کشته و باید بگوید چرا این کار را کرده است. او سپس از قصاص متهم اعلام گذشت کرد و گفت با اعدام متهم پدرم به زندگی من باز نخواهد گشت اما مطالبه دیه دارم.وی ادامه داد من نمی‌دانستم که پدرم همسر سابق متهم را صیغه کرده و بعد از حادثه بود که از ماجرا با خبر شدیم. البته مادرم نیز از ماجرا خبر نداشت. صبح روز بعد از حادثه می‌خواستم به مدرسه بروم تلفن زنگ خورد. وقتی گوشی را برداشتم پدرم با صدای بریده گفت که دیشب چاقو خورده است و او را به بیمارستان منتقل کرده‌اند. بعد از اینکه خودمان را به بیمارستان رساندیم پدرم به علت شدت جراحت به کما رفت و هشت ماه بعد از حادثه فوت شد.بهمن وقتی در جایگاه قرار گرفت اتهام قتل را منکر شد و گفت ضربه‌ای که او به کوهیار زده باعث مرگش نشده است. او توضیح داد من و مقتول از هفت سال پیش از حادثه با هم دوست بودیم. او گاهی به بهانه‌ای به خانه من می‌آمد و بچه‌هایش را هم می‌آورد اما من به خانه‌اش نمی‌رفتم. یک روز وقتی به خانه‌ام رفتم کوهیار آنجا بود. علت حضورش را که پرسیدم همسرم گفت که برای نصب ماهواره آمده است. بعد از آن کوهیار به هر بهانه به خانه‌ام می‌آمد. سر این موضوع بود که با همسرم اختلاف پیدا کردم. به جای مهریه یک آپارتمان در ساختمانی که آن‌جا زندگی می‌کردم به همسرم دادم و مدتی بعد هم از هم جدا شدیم.
به گزارش عصر ایران، متهم در توضیح حادثه گفت شب حادثه در راه رفتن به خانه بودم که کوهیار را دیدم. گفتم می‌دانم که نادیا را صیغه‌کرده‌ای اما او در همان ساختمانی زندگی می‌کند که آن‌جا زندگی می‌کنم. آمدن تو به آن ساختمان آبروی من را می‌برد. اگر می‌خواهی با او باشی بهتر است نادیا را از ساختمان ببری. سر این موضوع درگیر شدیم. چاقو کشیدم و ضربه‌ای پرتاب کردم که به او برخورد کرد. بعد هم از محل فرار کردم تا اینکه بازداشت شدم.پس از آن همسر سابق متهم گفت بهمن دروغ می‌گوید. من با کوهیار رابطه نداشتم. بهمن خرجی زندگی نمی‌داد. برای چند ماه خانه را ترک می‌کرد و من می‌ماندم بدون خرجی. کار می‌کردم یا با پول اجاره باید زندگی را اداره می‌کردم. دلیل طلاق ما هم به خاطر خرجی ندادن او بود. شش ماه بعد از جدایی بود که صیغه مقتول شدم تا اینکه حادثه اتفاق افتاد.قاضی باقری بعد از شنیدن آخرین دفاع متهم با اعضای دادگاه وارد شور شد.
فندک بازی 3 جوان، خانه را به آتش کشید
سخنگوی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران از انفجار و آتش سوزی در یک منزل مسکونی و مصدوم شدن سه مرد جوان خبر دادجلال ملکی» سخنگوی سازمان آتش نشانی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران در خصوص جزئیات این حریق اظهار داشت: در ساعت 18:56 دقیقه عصر در پی تماس شهروندان با سامانه 125 مبنی بر آتش سوزی در یک واحد مسکونی، بلافاصله ستاد فرماندهی آتش نشانی تهران، 3 ایستگاه آتش نشانی را به همراه خودروهای تنفسی و تانکر آب عازم محل حادثه در محله نارمک، میدان چهل و یکم کرد.وی ادامه داد: در پارکینگ یک منزل سه طبقه که به یک واحد مسکونی 40 متری تبدیل شده بود سه جوان مشغول پر کردن گاز پیک‌نیک و فندک بودند که به یک‌باره انفجار رخ می‌دهد و خانه به آتش کشیده می‌شودملکی» افزود: آتش نشانان بلافاصله وارد عملیات شدند و سه مرد جوان که دچار سوختگی و مصدومیت شده بودند، از محل حریق خارج و تحویل عوامل اورژانس دادند و سایر نیروهای آتش نشانی، آتش سوزی را مهار کردند.