سرمقاله : روزی نامه ی جمهوری اسلامی :تزلزل در حکومت کودتائی مصر"

روزی نامه ی حکومتی جمهوری اسلامی 4 شنبه 9 اردیبهشت ماه سال 1394
سرمقاله :  روزی نامه ی جمهوری اسلامی :تزلزل در حکومت کودتائی مصر"

ادامه ی سیاست صدور تروریسم وبحران ئبنیادگرایی به برون مرز ومداخله گری درکشورهای منطقه و همسایه پس از عربستان وکشورهای هم پیمانش اکنون نوبت مداخله گری درامورد اخلی مصررسیده است . برای همین بدون توجه به صدور احکام روزانه دررژیم وارونه ی ولایت فقیه که موجب اعتراض مدافعان حقوق بشر شده است . ولی در دفاع از متهمان حماس  انتقاد شده که صدور حکم اعدام برای رهبران اخوان المسلمین، به عنوان بزرگترین تشکل سیاسی این کشور نیز که هفته گذشته صورت گرفت نظامیان با نشان دادن چنگ و دندان به مخالفان و تعیین مجازات‌های سنگین برای آنان از طریق دادگاه‌های فرمایشی، می‌کوشند تا خود را مسلط بر اوضاع نشان دهند درحالی که واقعیت، به جز این است.
حسنی مبارک دیکتاتور سرنگون شده مصر، مردم این کشور را به حمایت و تبعیت از ژنرال سیسی فرا خواند. مبارک که به لطف حمایت دادگاه‌های فرمایشی نظامیان حاکم و شخص ژنرال سیسی از مجازات اعدام رها شد و تبرئه گردیده است در مصاحبه، یک شبکه تلویزیونی مصر، ژنرال سیسی را نماد و سمبل اقتدار ارتش مصر قلمداد کرد و خواستار حمایت مردم از نظام کودتا شد.
مصر هم اکنون دوران حساسی را سپری می‌کند. خواسته‌های سرکوب شده مردم مصر، به همراه معضلات امنیتی و مشکلات اقتصادی، این کشور را در وضعیت بی‌ثباتی قرار داده و شرایط کنونی حاکم بر مصر، به مفهوم واقعی کلمه، آتش زیر خاکستر است و هر آن احتمال شعله‌ور شدن این آتش وجود دارد.
به لحاظ همین شرایط وخیم و نامساعد رژیم است که دیکتاتور سرنگون شده احساس خطر کرده و به یاری حکومت کودتا به سرکردگی ژنرال سیسی برخاسته است تا به‌زعم خود، به بهبود موقعیت متزلزل وی کمک کند. بسیار مضحک است دیکتاتور سابق مصر که نتوانست خود را در مقابل توفان خشم ملت حفظ کند و با آن افتضاح و رسوایی صحنه را ترک کرد اکنون می‌خواهد ژنرال سیسی را نجات دهد. مردم مصر پس از گذشت دو سال و نیم از کودتا، هیچ‌گونه اعتمادی به نظامیان ندارند و حکومت جدید را به رسمیت نمی‌شناسند.
نفرت و انزجار مردم از رژیم کودتایی مصر روز به روز شدت می‌گیرد و رژیم، تنها با تکیه بر ماشین سرکوب و مشت آهنین توانسته است صدای اعتراض مردم را خاموش سازد.
با این حال، مردم مصر به هر مناسبتی در صحنه حضور می‌یابند و علیرغم اقدامات وحشیانه و سرکوب‌گرانه رژیم، حرف خود را می‌زنند و عدم مشروعیت رژیم کودتا را فریاد می‌کنند.
ژنرال سیسی با توسل به دستاویزهای و ترفندهای گوناگون، از جمله تحریک ملی گرایی و تخریب اسلام گرایان کوشیده است افکار عمومی مصر را به نفع خود شکل دهد ولی در این مسیر ناکام مانده است.
رژیم کودتایی مصر از حمایت قدرت‌های استعماری به سرکردگی آمریکا و همچنین صهیونیست‌ها نیز برخوردار است. آمریکا و رژیم صهیونیستی که با از دست دادن متحد نزدیک و حاکم سرسپرده‌ای چون مبارک، شکست سنگینی را متحمل شدند با به روی کار آوردن ژنرال سیسی و حمایت‌های آشکار و پنهان گسترده از وی، شدیداً تلاش می‌کنند سیسی را جایگزین مبارک سازند و شرایط گذشته را باز گردانند.
واشنگتن ترجیح می‌دهد این حمایت‌ها کمتر علنی شود تا به تحریک و واکنش غیرقابل کنترل ملت مصر نیانجامد و بر مناسبات نزدیکی میان رژیم ژنرال سیسی، رژیم صهیونیستی و آمریکا سرپوش گذاشته شود. برای آمریکا و رژیم صهیونیستی، مصر از ویژگی بسیار زیادی برخوردار است و اگر بتواند بر اوضاع این کشور تسلط داشته باشند، تا حدود زیادی ابتکار عمل را به دست می‌گیرند و روند تحولات منطقه را می‌توانند جهت دهی کنند. وجود یک حکومت همسو، وابسته و سرسپرده هم مرز با فلسطین اشغالی، برای رژیم صهیونیستی بسیار مغتنم است و ژنرال سیسی کوشیده با فراهم ساختن زمینه تحقق این هدف و خوش خدمتی به آمریکا و رژیم صهیونیستی، بقای رژیم خود را تضمین کند.
با اینحال این تلاش‌ها و اقدامات خائنانه نتوانسته است تضمینی برای بقای حکومت کودتایی مصر ایجاد کند و برای نظامیان اطمینان بیاورد. ورود دیکتاتور منفور و مهره سوخته‌ای همچون مبارک به میدان حمایت از ژنرال سیسی، بارزترین نشانه تزلزل در حکومت نظامیان حاکم است و نشان می‌دهد رژیم کودتا دچار ضعف شدید است.
صدور حکم اعدام برای رهبران اخوان المسلمین، به عنوان بزرگترین تشکل سیاسی این کشور نیز که هفته گذشته صورت گرفت در همین چارچوب قرار دارد. نظامیان با نشان دادن چنگ و دندان به مخالفان و تعیین مجازات‌های سنگین برای آنان از طریق دادگاه‌های فرمایشی، می‌کوشند تا خود را مسلط بر اوضاع نشان دهند درحالی که واقعیت، به جز این است.
مردم مصر، به عنوان مولفه اصلی و تعیین کننده در صحنه سیاسی این کشور، نظامیان را راهزنانی می‌دانند که انقلاب آنها را به سرقت برده‌اند و دیر یا زود، اراده خود را بر مقدرات مصر حاکم خواهند کرد و از حکومت نظامیان، سلب قدرت خواهند نمود. آنها انتخاباتی را که ژنرال سیسی سال گذشته برگزار کرد و خود را پیروز آن انتخابات خواند، نامشروع و فرمایشی می‌دانند.
ملت مصر به خوبی از اهداف و برنامه‌های گروه نظامی حاکم بر این کشور آگاهند. باز گرداندن مصر به دوره قبل از انقلاب و به شرایط دوران حاکمیت رژیم فاسد سابق، هدف اصلی رژیم است و تبرئه مبارک از همه اتهاماتش، نخستین مرحله از این توطئه بود.
ژنرال سیسی و همدستان وی در ارتش مصر اگرچه توانستند با بهره‌برداری از سوء مدیریت دولت قبلی در مصر و نارضایتی مردم از اخوانی‌ها، قدرت را غصب کنند ولی کودتاچیان و حامیان آنها نمی‌توانند این واقعیت را نادیده بگیرند که سرانجام آنچه تعیین کننده است اراده و خواست ملت مصر است. حاکمیت نظامیان بر مصر، یک دوره موقت است و بسیار زودتر از آنچه تصور می‌شود عناصر کودتاچی از صحنه خارج خواهند شد و حکومتی که تامین کننده نظر ملت مصر باشد و براساس ارزش‌ها و اصول مورد نظر مردم مصر بنا خواهد شد و این سرنوشت محتوم همه حکومت‌های دیکتاتوری در منطقه است که علیرغم تکیه بر حمایت قدرت‌های استکباری، محکوم به سقوط هستند.