پزشکی قانونی اعلام کرد
مرگبارترین
روز جادههای کشور 9 اردیبهشت -94
اینهم آمار تلفات مرگ بارترین روز در
جاده های کشور مدعی امن ترین جهانو رکوردارجهانی تصادف ومرگ ومیرجاده ها
پزشکی قانونی آمار تلفات تصادفات سال
گذشته را اعلام کرد که بر این اساس 3 روز از شهریور 93 روزهای مرگبار جادههای
کشور بوده است. پزشکی
قانونی اعلام کرد: بررسیهای انجام شده در گروه آمار سازمان پزشکی قانونی کشور
نشان میدهد که در سال 1393، 16 هزار و 872 نفر در حوادث رانندگی کشته شدند
که این آمار در مقایسه با سال قبل از آن 6.2 درصد کاهش یافته است. بیشترین
درصد کاهش در سال گذشته مربوط به شهریورماه با 17.6 و آبان ماه 13.7 درصد و
بیشترین افزایش مربوط به مرداد ماه 4.1 درصد بوده است. در
سال گذشته بیشترین کشته های حوادث رانندگی مربوط به شهریور ماه با یکهزار و 817 و
مرداد ماه با یکهزار و 688 و کمترین تعداد مربوط به بهمن ماه با یکهزار و 69 نفر
بوده است.
بیشترین تلفات در روز هفتم شهریور
همچنین روزهای هفتم شهریور با 83 نفر، ششم شهریور با 79 نفر و بیست و چهارم شهریور با 78 نفر پرتلفات ترین روزهای سال 93 بودهاند.
64 درصد تلفات رانندگی در جادههای برون شهری است
64.9 درصد کشتههای تصادفات مربوط به جادههای برون شهری، 27.2 درصد در راههای درون شهری، 7.4 درصد در جادههای خاکی و روستایی و محل تصادف 0.5 درصد نامعلوم بوده است.
استان فارس در صدر آمار تلفات
بر اساس این گزارش استانهای فارس با یکهزار و 459، تهران با یکهزار و 295 و خراسان رضوی با یکهزار و 231 نفر بیشترین و استانهای ایلام با 155 و کهکیلویه و بویراحمد با 184نفر کمترین تعداد کشتههای ناشی از حوادث رانندگی را در سال گذشته داشتهاند.
بیشترین افزایش تلفات در استان ایلام
بیشترین افزایش در مرگهای ناشی از حوادث رانندگی در سال93 نسبت به سال قبل از آن در استانهای ایلام با 24درصد وکهگیلویه و بویراحمد با 20.3 درصد و بیشترین کاهش مربوط به استانهای مرکزی با 22 درصد والبرز با 17.7 درصد بوده است.
حدود 80 درصد تلفات مرد هستند
این بررسی نشان میدهد که در سال گذشته 79 درصد از کشتههای ناشی از تصادفات مرد و21 درصد زن بودهاند. در زمان وقوع تصادف 39.8 درصد از افراد راننده وسیله نقلیه 22.3 درصد عابر پیاده و 36.3 درصد سرنشین یا ترک وسیله نقلیه بودهاند.
30 درصد تلفات رانندگی بالای 50 سال
از لحاظ سنی 8.5 درصد افراد 10 سال و کمتر،5.2 درصد 17-11 سال، 25.7 درصد 29-18 سال، 29.6 درصد 49-30 سال، 30.4 درصد کشته های تصادفات 50 سال به بالا داشتهاند.
45 درصد تلفات تحت تأثیر برخورد دو وسیله نقلیه
نحوه وقوع تصادف45.7 درصد از افراد متوفی ناشی از برخورد دو وسیله نقلیه، 23.7 درصد واژگونی وسیله نقلیه 22.2 درصد ناشی از برخورد وسیله نقلیه به عابر متوفی بوده است.
بیش از 85 درصد متوفیان با آمبولانس منتقل میشوند
نحوه انتقال متوفی در 85.9 درصد موارد به وسیله آمبولانس، 9.8 درصد توسط وسایل نقلیه عبوری و شش دهم درصد توسط خودروی پلیس بوده است.
خودروی 40 درصد متوفیان سواری است
خودرو مورد استفاده 40.4 درصد از افراد متوفی (6818 نفر) خودرو سواری، 22.3 درصد (3768 نفر) موتورسیکلت، 7.9 درصد وانت بار،3.4 درصد کامیون،کامیونت و تریلی و 1.3 درصد اتوبوس و مینی بوس بوده است.
ضربه به سر علت مرگ 50 درصد متوفیان
علت اصلی مرگ 54.2 درصد از افراد ضربه به سر، 22.5 درصد شکستگیهای متعدد، 8.4 درصد به دلیل خونریزی و 9.4 درصد به دلیل علل اشتراکی(موارد دارای بیش از یک علت) بوده است. همچنین محل فوت 51.9 درصد از افراد در محل حادثه، 7.7 درصد حین انتقال به بیمارستان و محل فوت 38.9 درصد از افراد در بیمارستان بوده است.
بیشترین تلفات در روز هفتم شهریور
همچنین روزهای هفتم شهریور با 83 نفر، ششم شهریور با 79 نفر و بیست و چهارم شهریور با 78 نفر پرتلفات ترین روزهای سال 93 بودهاند.
64 درصد تلفات رانندگی در جادههای برون شهری است
64.9 درصد کشتههای تصادفات مربوط به جادههای برون شهری، 27.2 درصد در راههای درون شهری، 7.4 درصد در جادههای خاکی و روستایی و محل تصادف 0.5 درصد نامعلوم بوده است.
استان فارس در صدر آمار تلفات
بر اساس این گزارش استانهای فارس با یکهزار و 459، تهران با یکهزار و 295 و خراسان رضوی با یکهزار و 231 نفر بیشترین و استانهای ایلام با 155 و کهکیلویه و بویراحمد با 184نفر کمترین تعداد کشتههای ناشی از حوادث رانندگی را در سال گذشته داشتهاند.
بیشترین افزایش تلفات در استان ایلام
بیشترین افزایش در مرگهای ناشی از حوادث رانندگی در سال93 نسبت به سال قبل از آن در استانهای ایلام با 24درصد وکهگیلویه و بویراحمد با 20.3 درصد و بیشترین کاهش مربوط به استانهای مرکزی با 22 درصد والبرز با 17.7 درصد بوده است.
حدود 80 درصد تلفات مرد هستند
این بررسی نشان میدهد که در سال گذشته 79 درصد از کشتههای ناشی از تصادفات مرد و21 درصد زن بودهاند. در زمان وقوع تصادف 39.8 درصد از افراد راننده وسیله نقلیه 22.3 درصد عابر پیاده و 36.3 درصد سرنشین یا ترک وسیله نقلیه بودهاند.
30 درصد تلفات رانندگی بالای 50 سال
از لحاظ سنی 8.5 درصد افراد 10 سال و کمتر،5.2 درصد 17-11 سال، 25.7 درصد 29-18 سال، 29.6 درصد 49-30 سال، 30.4 درصد کشته های تصادفات 50 سال به بالا داشتهاند.
45 درصد تلفات تحت تأثیر برخورد دو وسیله نقلیه
نحوه وقوع تصادف45.7 درصد از افراد متوفی ناشی از برخورد دو وسیله نقلیه، 23.7 درصد واژگونی وسیله نقلیه 22.2 درصد ناشی از برخورد وسیله نقلیه به عابر متوفی بوده است.
بیش از 85 درصد متوفیان با آمبولانس منتقل میشوند
نحوه انتقال متوفی در 85.9 درصد موارد به وسیله آمبولانس، 9.8 درصد توسط وسایل نقلیه عبوری و شش دهم درصد توسط خودروی پلیس بوده است.
خودروی 40 درصد متوفیان سواری است
خودرو مورد استفاده 40.4 درصد از افراد متوفی (6818 نفر) خودرو سواری، 22.3 درصد (3768 نفر) موتورسیکلت، 7.9 درصد وانت بار،3.4 درصد کامیون،کامیونت و تریلی و 1.3 درصد اتوبوس و مینی بوس بوده است.
ضربه به سر علت مرگ 50 درصد متوفیان
علت اصلی مرگ 54.2 درصد از افراد ضربه به سر، 22.5 درصد شکستگیهای متعدد، 8.4 درصد به دلیل خونریزی و 9.4 درصد به دلیل علل اشتراکی(موارد دارای بیش از یک علت) بوده است. همچنین محل فوت 51.9 درصد از افراد در محل حادثه، 7.7 درصد حین انتقال به بیمارستان و محل فوت 38.9 درصد از افراد در بیمارستان بوده است.