روسیه و کره‌شمالی نزدیک می‌شوند

پوتین با کانال زدن های گوناگون در سوریه و یمن و رژیم وارونه ی ولایت فقیه تلاش می کند تاا زبحران اکرایین و تحریم  های اروپا عبور کند .برای همین سراغ کره شمالی رفته که رابطه ی  تنشرزا با آمریکادارد.
قرار است با زدن یک پل بین این دو کشور رابطه صمیمانه  ولادیمیر پوتین و کیم جونگ اون بهتر از گذشته شود. این پل در واقع قدمی از برنامه‌های زیر ساختاری آن‌ها استبه گزارش فرادید به نقل از اکسپرس، پس از چند نشست متوالی بین پوتین و کیم جونگ اون، توافق شد تا پروژه «عبور از مرز» به عنوان یکی از مجموعه پروژه‌های زیر ساختاری مشترک انجام شود. از گفته‌ها چنین برمی‌آید که کیم برای مراسم جشن سالگرد جنگ جهانی دوم به مسکو سفر کند.
نزدیکتر شدن روسیه و کره شمالی
 وزیر توسعه خاور دور «الکساندر گالوشکا» به رسانه‌های روسی گفت: «ما پس از تشکیل شورا درخواست‌های زیادی از انجمن‌های تجاری هر دو کشور دریافت کرده‌ایم. یکی از این پروژه‌ها ساخت پل "پانتون" در مرز "حاسان" است. وزارتخانه و فرمانداری منطقه پریموسریکی از این طرح پشتیبانی کردند. روسیه نیز کارهای اداری این پروژه را آماده کرده است.» 
 این پل در امتداد رود «تومِن» کشیده خواهد شد. همچنین پروژه خط راه‌آهن بین این دو کشور در حال انجام است اما این پروژه جدید امکان تردد خودرو بین دو کشور را میسر خواهد کرد.
 «
ویتالی سورویلو» رئیس شورای تجاری روسیه برای هماهنگی با کره شمالی پیش‌تر گفته بود که این دو کشور قرار است در پروژه‌های زیر ساختاری مانند جاده، گردشگری و شبکه تاسیساتی با یکدیگر همکاری کنند. در این بین، دولت پوتین قصد دارد از منابع طبیعی و نیروی انسانی کره شمالی استفاده کند.
 
علاوه بر این موارد، روسیه و کره شمالی چندین مانور نظامی مشترک نیز با یکدیگر انجام خواهند داد. همچنین صحبت‌هایی مبنی بر امکان مسافرت بدون نیاز به روادید در راستای تقویت وضعیت گردشگری بین دو کشور در حال انجام است