كيهان و خوانندگان

اوین نامه ی کیهان و پیام های قلابی . 31 فروردین -94
    كيهان و خوانندگان

    * سکوت مجامع بين المللي در قبال کشتار مردم بي گناه و تحت محاصره يمن توسط آل سعود و همپيمانانش تاسف برانگيز است. چرا سازمان ملل پرمدعا هيچ کاري براي مظلومان جهان به خصوص مردم بي گناه يمن انجام نمي دهد؟ اما ان شاءالله با صبر و استقامت مردم يمن پيروزي حتمي و شکست و فروپاشي رژيم آل سعود نزديک است.
    علي نژاد- قائم شهر

    * شهرهاي کشور مسلمان يمن اين روزها مورد تهاجم وحشيانه جنگنده هاي آل سعود به نيابت از استکبار جهاني و صهيونيسم بين الملل با سکوت يا حمايت سازمان ملل اين مدعيان دروغين حمايت از حقوق بشر قرار گرفته اند. جا دارد که دستگاه ديپلماسي کشور ما با پرهيز از انفعال، در اين موضوع با قاطعيت حضور داشته باشد. بنده از رزمنده هاي دفاع مقدس و آشنا به توپ هاي ضدهوايي هستم و ماه ها در منطقه عملياتي فاو و شلمچه با جنگنده هاي رژيم بعثي مقابله کرده ام. لذا آمادگي خود را براي حضور داوطلبانه در کشور يمن و در کنار برادران ديني خود اعلام مي دارم.    
محمدرضا فخر الساعه- جانباز
    * با توجه به سخنان 20 فروردين 94 رهبر معظم انقلاب شايسته است مسئولان از اين به بعد برنامه ها را طبق مطالبات صريح حضرت آقا تنظيم کنند. البته ملت هميشه نشان داده که از مسئولين جلوترند. آنها در فتنه 78 و 88 نشان دادند که نخبه تر از خواص هستند.

        * ملت شهيد داده و فرزندان با بصيرت حضرت روح الله و مقلدين امام خامنه اي با بصيرت تر از آن هستند که ندانند مخالفت هاي ظاهري اسرائيل غاصب با توافق هسته اي ترفندي براي انحراف افکار عمومي به ويژه ايرانيان است. چرا که آنان فهميده اند مردم ايران مخالف اين رژيم جعلي و بي ريشه است. آنها ساز مخالف در ظاهر کوک مي کنند و در باطن از اين توافق چهچهه مستانه مي زنند.

        * کارآيي ضرب المثل ايراني «سگ زرد برادرشغال است»، مناسب با مصوبه کنگره آمريکا است. اينکه مکرر رهبر معظم انقلاب اعلام کرده اند که به آمريکايي ها اعتماد ندارند و ملت نيز آن را پذيرفته بي دليل نيست. چرا که آنها با اصل نظام اسلامي مشکل دارند و مسئله هسته اي بهانه اي براي مقابله با جمهوري اسلامي بيش نيست. فکت شيت آمريکايي يا نشست لوزان يا هر نشست ديگري چه تفاهم باشد چه توافق و يا بيانيه مطبوعاتي، آنها مي خواهند ايران مقتدر اسلامي را تحت سلطه خود بگيرند و مانع از استقلال و پيشرفت هاي علمي مان شوند و هيمنه مقاومت سي وچندساله را که الگوي بسياري از ملت ها و کشورها شده بشکنند و اين امکان پذير نيست.    
محمودي
    * به نظر مي رسد عدم اعلام گزاره برگ (فکت شيت) توسط مسئولان هسته اي کشورمان براي منافع ملي ضرر داشته باشد نه اعلام آن.

       * حمايت عجولانه صدا و سيما از بيانيه لوزان سوئيس اقدام هوشمندانه اي نبود و بعضي از خواص را هم به اشتباه انداخت خدا را شکر که رهبر معظم انقلاب تکليف همگان را در مورد اين بيانيه روشن کردند، البته مناظره هاي کارشناسان در تلويزيون نيز مردم را با جزئيات اين مسئله آشنا کرد.

       * بنده معتقدم دولتمردان آمريکا بيشتر از دولتمردان ما ملت خودشان را قبول دارند چون بلافاصله بعد از بيانيه لوزان گزاره برگ يا همان فکت شيت را بيرون دادند و مردم آمريکا و جهان را در جريان ماوقع قرار دادند ولي مسئولان ما هنوز از بيرون دادن گزاره برگ طفره مي روند و حاضر نيستند ملت ايران را در جريان ريز آنچه که در لوزان گذشته قرار بدهند. چرا؟
    عشقي
    * با اينکه از قبل اعلام شده بود آقاي رئيس جمهور به هيچ يک از شهرهاي استان سفر نخواهند داشت ولي تمام 16 شهرستان استان و شهرهاي تابعه را پر از بنرهاي خيرمقدم و تبليغاتي در حمايت از ايشان کرده اند. آيا نبايد فکر کنند اين همه هزينه بيت المال براي سفري که انجام نمي شود براي چه صورت مي گيرد؟ روز قيامت چگونه مي خواهند جواب بدهند؟

    * از کساني هستم که هميشه روزنامه کيهان را مطالعه مي کنم. 15 سال است که به دنبال واقعيت ها هستم که همه را بدون چون و چرا آنها را در کيهان يافتم. به کساني که به دنبال سرانجام توافق مذاکرات هسته اي هستند مطالعه نقد و بررسي و يادداشت روز کيهان را فراموش نکنند.    
محمد شکري- مازندران، نورشهر رويان
    * در شهرهاي ملارد، قدس، شهريار و انديشه بنرهاي زيادي در مدح رئيس جمهور در خصوص توافق هسته اي در مکان هاي گوناگون نصب شده است. اولاچرا به زور مي خواهند به مردم بقبولانند که در توافق پيروز شده اند ثانيا چه لزومي دارد براي بيانيه مطبوعاتي لوزان که به اذعان تيم مذاکره کننده کشورمان هنوز نه به دار است و نه به بار اين همه از بيت المال هزينه شود؟

     * براي بعضي از مسئولان دولتي مثل مشاور وزير بهداشت کشورمان متاسف هستيم که به جاي داشتن دغدغه محرومين سنگ ثروت اندوزان را به سينه مي زنند و صحبت از لزوم 6 برابر شدن تعرفه پزشکان مي کنند.

     * به بعضي از خواص در قدرت و ثروت که امر به معروف و نهي از منکر در ساحت اجتماع را امري فرعي و غيرمهم تبليغ مي کنند عرض مي کنيم براي يک بار هم که شده حکمت 374 نهج البلاغه را مورد ملاحظه قرار بدهند. حضرت علي(ع) در اين حکمت مي فرمايند: تمام کارهاي نيک و جهاد در راه خدا در برابر امر به معروف و نهي از منکر چون قطره اي از درياست.

     * ممکن است خاطره گويي هاي آقاي هاشمي با استناد به افراد فوت شده با اين هدف صورت مي گيرد که اذهان عمومي مردم از مسائل مهم کشور مثل توافق هسته اي منحرف و مشغول مسائل حاشيه اي شود. بايد هوشيار بود و ملت را در خصوص ريز مسائل و جزئيات توافق هسته اي در تابستان هوشيار نگه داشت.

    * برخي به جاي همدردي با خانواده شهداي هسته اي، سخناني بر زبان جاري مي کنند که اين سخنان از حلقوم دشمنان نظام بيرون مي آيد جا دارد دستگاه هاي امنيتي و قضايي برخورد لازم را با اين اشخاص بنمايند.    
محمد توراني- جانباز دفاع مقدس
    * کساني که امروز با آمريکا مذاکره مي کنند چند دقيقه فکر کنند و بگويند با آزاد کردن گروگان هاي آمريکايي ها از سوي ايران آمريکا به کدام تعهد خود عمل کرد که امروز دلشان را به توافق با اين کشور خوش کرده اند و به آن اميد بسته اند.