كيهان و خوانندگان

اوین نامه ی کیهان 23 فروردین - 94
    كيهان و خوانندگان
    * اگر اعضاي تيم هسته اي ما به سرپرستي وزير خارجه کشورمان صادقانه به مردم گزارش دهند که نهايت تلاش خود را براي حفظ حقوق ملت در مذاکرات هسته اي کرده اند ولي طرف مقابل زياده خواه است فلذا تسليم زورگويي هاي آنان نشده اند به مراتب از اينکه دشمن توپ را به زمين ما بيندازد بهتر است. چرا که ملت آن گاه به صورت جهادي براي حل مشکلات کشور با دولت همکاري خواهد کرد.
    
    * هرکس به خدا توکل کند خداوند او را کفايت مي کند. در مذاکرات هسته اي همه بايد نسبت به حفظ ثمره خون شهدا حساس باشيم و احساس مسئوليت بکنيم.
      * هنوز هم دير نشده، عزيزان مذاکره کننده متن مذاکرات را و نيز دسته بندي کلي از پايان هر مذاکره را به نمايندگان مردم در مجلس ارائه دهند تا معلوم شود از ابتدا تا انتهاي مذاکرات چه نتايجي حاصل شده. چرا که از ابتداي مذاکرات ژنو، تاکنون همان مسائل که از قبل مطرح مي شد، مطرح است. آمريکايي ها و اروپائيها همان حرفهاي يک سال قبل خود را مي زنند و ما مي گوييم آنها براي مصارف داخلي خود حرف مي ز نند! و در داخل نيز عده اي کسب و کار بازار و آب و نان مردم را به رفع تحريم ها گره زده و همه را مستاصل خود کرده اند. اگر بنا بر اظهار آقايان ، ديوار تحريم ها ترک خورده است پس اين همه دعوا براي چيست؟ لازم است کمي به خود آييد و با تقسيم کار و مديريت سالم به امور مردم و کشور بپردازيد.    طالعي
    
اين طور که غرب اعلام مي کند، قصد دادن همان افسار پاره به ما را هم ندارد! محدوديت هاي 10، 15، 25 ساله و در بعضي جاها دائمي، حکايت از دادن تنها دکور هسته اي به ماست. اگر اين بيانيه چرک نويس است از فرزندان انقلاب مي خواهم دقت لازم را در پاک نويس نهايي به کار گيرند.    نجفي -قشم
    *
در اين چند ماه باقي مانده تا تابستان که قرار شده تيم هسته اي کشورمان پاي نوشتن توافق نهايي هسته اي با گروه کشورهاي 5+1 برود از مديريت صدا و سيما تقاضا داريم مناظره هايي علمي و فني با حضور دانشمندان هسته اي و نيز موافقان و منتقدان مذاکرات تشکيل داده و از شبکه هاي مختلف پخش نمايد.
        *
به رغم تبليغات گسترده دشمن مبني بر ضعيف شدن ريشه هاي دين و ايمان در ميان مردم ايران کافي است گذار شما به بخش اشياء پيدا شده مترو بيفتد. در آنجا مشاهده خواهيد کرد مردم چگونه اشياء گران بهاي گمشده مسافرين را تحويل مسئولين مترو داده اند. در ميان اشياء تحويل داده شده از گوشواره و انگشتر طلاگرفته تا انواع گوشي هاي تلفن همراه و... به چشم مي خورد. چقدر خوب است مطبوعات در اين مورد گزارش تهيه و چاپ بکنند.    دکتر کمانه از تهران
    *
با توجه به اعلام چندين باره به کارگيري قبول شدگان آزمون استخدامي استانداري ها سال 91 که مراحل گزينش را طي کرده اند، چرا فقط وعده داده مي شود و از تحقق آنها خبري نيست.    موسوي- تبريز
    *
جانباز 20 درصد هستم با پي گيري هاي زياد و پس از دو سال در کميسيون بنياد 20 درصد به 3 درصد تقليل يافت ولي با ارائه مدارک پزشکي به 24 درصد رسيد و قرار شد 25 درصد اعلام نمايند ولي با اين همه رفت و آمد و اتلاف وقت 24 درصد را به 20 درصد اوليه کاهش دادند. از مسئولين امر درخواست رسيدگي دارم.
    *
وزارت نيرو بايد در کليه مجتمع هاي مسکوني تمام صاحبان واحدها را ملزم به نصب کنتور آب جداگانه بنمايد تا عدالت برقرار شود و نسبت به کسي اجحاف صورت نگيرد.
       *
فارغ التحصيل نرم افزار رايانه هستم و 25 سال دارم. متاهل بوده و خدمت سربازي را نيز گذرانده ام. در ضمن تمام آزمون هاي استخدامي را نيز پشت سر گذاشته ام اما همچنان بيکارم. چرا مشکل ما جوانان حل نمي شود؟
      *
شرکت اتوبوسراني اصفهان در سال 93 کرايه را به دو برابر افزايش داد و در ابتداي امسال هم 20 درصد گران کرده است. آيا نبايد فکر کنند که طاقت مردم هم حدي دارد.
    *
رانندگان تاکسي هاي خطي رعايت نرخ هاي مصوب را نمي کنند. از نصب دستگاه کارتخوان روي اين تاکسي ها هم خبري نيست. چرا؟
     *
دولت خدمتگزار بايد براي تمام اقشار جامعه ايجاد اشتغال نمايد. همه که نخبه و دکتر و مهندس نمي شوند!
    06850916
    *
چرا بايد در مورد هر قشري که فيلم طنز ساخته مي شود اعتراض بشود. پس واقعيت هاي جامعه را چگونه بايد منعکس کرد که به هيچ قشري از اقشار جامعه برنخورد؟
       *
وزير آموزش و پرورش اعلام کرد مطالبات فرهنگيان تا پايان دي ماه 93 پرداخت مي شود. دي ماه گذشت و خبري نشد. بعد موعد پايان اسفند هم طي شد ولي خبري نشد براي بار سوم معاون وزير اعلام کرده است تا پايان ارديبهشت! ديگر به سخن کدام مسئول بايد اعتماد کرد؟
       *
تفاوت فاحشي در پرداخت حقوق بازنشستگان سازمانهاي وابسته به وزارت کشور و ساير بازنشستگان تحت پوشش بيمه خدمات درماني، وجود دارد. براي مثال يک مدير با 32 سال سابقه و مدرک کارشناسي ارشد و بيش از هزار ساعت دوره آموزش ضمن خدمت و حضور در جبهه، يک ميليون و سيصدوپنجاه هزار تومان مي گيرد، در صورتي که مديران دواير صنعتي پس از بازنشستگي بيش از سه ميليون تومان دريافتي دارند؟ آيا اين عدالت است؟!    فاطمه زورمند
    * 50
سال است که حق بيمه پرداخت مي کنم. سال 92 طبق تجويز و تشخيص پزشک مجبور به عمل زانوي پا شدم. بيمه اين عمل را مشمول زيبايي دانست و يک ريال پول درمان نداد. شما جاي بنده باشيد واقعا از اين اقدامات بدون توجيه ناراحت نمي شويد.
    
آب پيکر
    *
دولت به بعضي از نانوايي هاي تهران مجوز پخت نان با قيمت آزاد داده است. تکليف ما شهروندان که در محله خود غير نان آزاد نداريم چيست و چگونه نان روزانه خود را به قيمت ديگر محله ها تهيه بکنيم.    سينکي
    *
دولت مدعي است اقشار کم درآمد جامعه را با توزيع سبد کالامورد حمايت قرار داده است. مطبوعات در اين مورد گزارش تهيه بکنند و مشخص نمايند اين موضوع تا چه حد صحت دارد؟
    *
تاکسي هاي خطي مسيرهاي ونک - سعادت آباد، ونک ميدان صنعت و تجريش - ميدان صنعت نرخ هاي مصوب را رعايت نمي کنند. از مسئولين امر انتظار مي رود در ابتداي سال با متخلفين برخورد نمايند تا اين مسائل تا پايان سال با دعواي بين رانندگان و مردم تداوم نيابد.
    *
در برنامه صبحگاهي شبکه خبر سيما تيتر صفحه اول تمام روزنامه هاي کشور غير از روزنامه کيهان پوشش داده مي شود. اين رفتار تامل برانگيز براي چيست و چرا تاکنون دست از اين روش ناپسند برنداشته اند؟